Unity nie miało ostatnio najłatwiejszych rzeczy, ale w ramach wysiłków mających na celu odzyskanie łask twórców gier, firma wypuściła Unity 6 na całym świecie. Oprócz nowych funkcji, takich jak narzędzia umożliwiające programistom kierowanie na internet mobilny, twórca silnika gry obiecuje również, iż przeznaczy „długoterminowe” zasoby na „ulepszanie zestawów funkcji i dostarczanie nowych funkcjonalności przy jednoczesnym zachowaniu łatwości aktualizacji i ciągłej stabilności ” zgodnie z komunikatem prasowym.
Unity to powszechnie używany silnik do tworzenia gier, obsługujący takie gry jak Wśród nas, Pusty Rycerzi wiele innych, ale wydanie Unity 6 następuje po burzliwym okresie w historii firmy. Unity pobiera od programistów opłaty naliczane za użytkownika, ale we wrześniu 2023 r. firma ogłosiła nowy system cenowy, w ramach którego pobierane są od programistów opłaty za instalację ich gier po przekroczeniu określonego progu. Zmiana mogła potencjalnie zwiększyć znaczne koszty dla programistów, co wielu wyraziło znaczne frustracje.
„Wraz z wydaniem Unity 6 jesteśmy zainteresowani ponownym nawiązaniem kontaktu z klientami i pomaganiem im zrozumieć, iż naszym obowiązkiem jest dostarczanie tego, co dla nich ważne, i iż pod tym względem będziemy zasadniczo inną firmą” Bromberg mówi CNBC.
Unity musi także pozostać w łaskach programistów, ponieważ musi stawić czoła ciągłej konkurencji ze strony silnika Unreal Engine firmy Epic Games. W niedawnym wywiadzie dla Krawędźdyrektor generalny Epic, Tim Sweeney, przedstawił plan firmy na przyszłość resztę dekadyw tym kontynuacja prac nad Unreal Engine 6, kolejną główną wersją produktu.