Usługa na żywo gry God of War podobno anulowana przez Sony

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Sony anulowało dwie gry PlayStation udostępniane na żywo od wewnętrznych deweloperów Bend Studio i Bluepoint Games. Firma potwierdziła anulowanie Bloombergai stwierdził, iż oba studia są bezpieczne przed zamknięciem.

Jasona Schreiera z Bloomberga zgłoszone iż gra nad którą pracuje Bluepoint, jest spinoffem God of War, dostępnym na żywo.

Sony oświadczyło, iż odwołań dokonano „w następstwie niedawnej oceny” i iż „ściśle współpracuje z każdym studiem, aby określić, jakie będą kolejne projekty”. Rzecznik Sony nie powiedział, czy nastąpi redukcja zatrudnienia w Bend i Bluepoint, ale z wewnętrznego e-maila, do którego dotarł Bloomberg, wynika, iż ​​Sony planuje „zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby mieć minimalny wpływ na działalność biznesową”.

Mimo to będzie to destabilizujący moment dla studiów, które zdawały się dobrze wychodzić ze swojej strefy komfortu, pracując nad grami udostępnianymi na żywo. Bluepoint jest znane jako być może wiodące studio remasterów i remake’ów w branży gier, dzięki swojej pracy nad takimi filmami jak Cień Kolosa I Dusze Demonóworaz w momencie jego przejęcia przez Sony w 2021 r powiedział, iż pracuje nad oryginalną grą. Bend jest najbardziej znany z tworzenia przygodowych gier akcji, takich jak seria szpiegowska Siphon Filter i gra o zombie z otwartym światem z 2019 roku Minęły dni.

Anulowanie gier następuje w związku z dalszym wysiłkiem Sony w zakresie gier na żywo. W 2024 r. Sony miało jeden wielki hit związany z usługą na żywo w postaci: Helldivers 2. Ale był też haniebne usunięcie Zgoda i zamknięcie dewelopera Firewalk Studios po zaledwie dwóch tygodniach działania bohaterskiej strzelanki.

Niezwykle ambitnym założeniem firmy Sony w zakresie usługi na żywo było m.in ogłoszony z fanfarami w 2022 rokupo przejęciu studia Destiny Bungie, uznanego za filar strategii. Plan przewidywał uruchomienie co najmniej 12 nowych usług na żywo do końca marca 2026 r.

Ambicje Sony zderzyły się z zmiennym i obarczonym wysokim ryzykiem światem tworzenia gier udostępnianych na żywo — gdzie rynek zdominowany jest przez takie hity jak: Fortnite iż niezwykle trudno jest odciągnąć graczy – plany te zostały drastycznie ograniczone. W listopadzie 2023 r. celem było przeciąć o połowę do zaledwie sześciu meczów. Sony podało wówczas, iż ma przez cały czas zaplanowanych 12 gier, ale niektóre opóźniło i sprawdza je.



Source link

Idź do oryginalnego materiału