Valve w końcu to zrobiło. Team Fortress 2 otrzymało największą rewolucję

3 tygodni temu
Zdjęcie: /materiały prasowe


Valve wsłuchało się w opinie graczy i finalnie udostępniło graczom zestaw narzędzi moderskich do gry Team Fortress 2, które pozwolą społeczności tworzyć inne warianty rozgrywki na bazie tej produkcji.


Team Fortress 2 to jedna z ważniejszych produkcji z całego bogatego portfolio Valve. Dzieło pojawiło się na rynku w połowie 2007 roku i od tamtej pory cieszy się niezbywalną popularnością. Od wielu jednak lat twórcy gry nie przykładają zbytniej uwagi do swojego leciwego już tytułu.


W konsekwencji Team Fortress 2 nosi miano mocno zapomnianej produkcji. Aktualizacje w grze pojawiają się bardzo rzadko, a czarę goryczy na serwerach przelewają oszuści wraz ze zintensyfikowaną aktywnością uprzykrzającą życie innym uczciwym jednostkom. W ubiegłym roku wystartowała choćby specjalna petycja graczy TF 2, której głównym zadaniem było szerzenie świadomości odnośnie stanu gry, botów i zmuszenie Valve do działania czyt. wprowadzenia niezbędnych poprawek oraz zmian.Reklama


Światełko w tunelu pojawiło się właśnie teraz, w drugiej połowie lutego 2025 roku. Bynajmniej nie chodzi o boty, a o... udostępnienie świeżego wydania narzędzi deweloperskich Source SDK społeczności graczy popularnej strzelanki. Dzięki temu gracze Team Fortress 2 będą mogli tak naprawdę w łatwiejszy sposób tworzyć nowe gry bazujące na hicie Valve.
Nie od dziś wiadomo, iż siłą Team Fortress 2 byli i są wszelkiego rodzaju modderzy. To oni utrzymywali tę produkcję przy życiu i mieli swój nieodzowny wkład w tak dużą popularność gry. Z inicjatywy społeczności graczy powstały liczne mniejsze modyfikacje, mapy i dodatkowa zawartość, którą można było spotkać na serwerach.


Jednak w przeciwieństwie do Warsztatu Steama, zestaw narzędzi SDK poszerza pole działania dla wszystkich twórców. Tak naprawdę fani mogą projektować zupełnie nowe gry na bazie TF 2 czy też tworzyć zwariowane bardzo kompleksowe modyfikacje. "Licencja SDK jest udzielana użytkownikom na zasadach niekomercyjnych, co oznacza, iż wszelkie mody stworzone przy użyciu SDK muszą być bezpłatne, a wszelka zawartość tych modów musi być bezpłatna" - czytamy.
Wraz z tym pojawił się też komunikat, iż Valve zamierza poczynić aktualizacje swoich wszystkich produkcji z silnika Source dla trybu wieloosobowego. Tyczy to Team Fortress 2, HL2: DM czy Counter-Strike: Source. Możemy spodziewać się obsługi 64-bitowych plików binarnych, skalowalnego HUD/UI oraz wielu poprawek.

Idź do oryginalnego materiału