Dowódcy!
Przez ostatnie 15 lat rozwijaliśmy i ulepszaliśmy system doboru drużyn, ale jest on przez cały czas daleko od stanu, w którym chcielibyśmy go mieć. Rozumiemy, jak istotną częścią gry jest ten system, dlatego cały czas pracowaliśmy nad jego ulepszeniami. Jednakże pomimo tych starań nasze dotychczasowe podejście nie przyniosło takich rezultatów, o jakie chodziło. Dlatego też uważamy, iż przszedł czas na zmianę – i jesteśmy gotowi pójść w inną stronę, by sprawy ruszyły naprzód.
Sedno systemu i podstawy działania
System doboru realizuje miliony operacji, rozpatruje wiele warunków i podejmuje wiele akcji dla każdej bitwy. Musi też kontrolować ciągle zmieniającą się liczbę graczy w kolejce. Kluczową częścią odpowiedzialną za tą funkcjonalność jest sedno systemu. Jest odpowiedzialne za przetwarzanie wszystkich żądań i wykonywanie obliczeń zgodnie z kluczowymi zasadami doboru drużyn:
- Zrównoważone bitwy – Tworzenie zróżnicowanych składów drużyn na podstawie podstawowych zasad doboru
- Różnorodność i atrakcyjność bitew – Realizowanie różnorodnych konfiguracji bitew
- Prędkość i wydajność – Minimalizowanie czasu oczekiwania w kolejce przy jednoczesnym utrzymywaniu wysokiej jakości bitew
Aby utrzymać te zasady i wprowadzić nowe funkcjonalności, musieliśmy całkowicie, od zera przebudować sedno systemu. Wprowadzanie modyfikacji do sedna systemu to bardzo trudne zadanie. Nawet najmniejsze poprawki wymagają bardzo dużo czasu, głębokich zmian technicznych i uważnego testowania, by utrzymać stabilność i równowagę. Jakie dokładnie funkcjonalności chcemy ulepszyć w nowym systemie?
Główne ulepszenia systemu
Poprawiony balans roli
System doboru będzie się starał lepiej dobierać drużyny, by ich składy były bardziej zbalansowane.
Oto prosty przykład: jedna drużyna może mieć jeden lub dwa czołgi superciężkie – X
Maus i
X
E 100 – a druga ma jeden lub dwa pojazdy z automatem ładującym –
X
AMX 50 B i
X
T57 Heavy Tank . Te czołgi spełniają zupełnie inne role: superciężkie zbudowano, by absorbowały uszkodzenia i trzymały pozycje, a pojazdy z automatami ładującymi są przeznaczone do zadawania uszkodzeń i wspierania sojuszników.
Teraz pojazdy z różnymi rolami będą bardziej równomiernie rozłożone w drużynach. Na przykład:
Maus | AMX 50 B | Maus | E 100 |
E 100 | T57 Heavy Tank | AMX 50 B | T57 Heavy Tank |
Zapewni to, iż w każdej drużynie jest lepsza mieszanka ról czołgów, co poprawi współzawodnictwo w bitwach i sprawi, iż będą bardziej wciągające.
Lepsza różnorodność klas
Wprowadzimy mocniejsze ograniczenia, dopuszczając maksymalnie 5* niszczycieli czołgów i 3* czołgi lekkie na drużynę. Będzie to współpracować z balansowaniem na podstawie roli. Na przykład, pomoże to rozwiązać sytuacje, w których jedna drużyna ma pięć snajperskich niszczycieli czołgów, a inna ma pięć szturmowych niszczycieli czołgów.
Stworzy to bardziej dynamiczne i oparte na taktyce bitwy, w których różne typy czołgów mogą skutecznie realizować przewidziane dla nich role.
*W przyszłości być może dopracujemy te limity dla każdej klasy indywidualnie.
Więcej bitew ą1-poziom
W nowych konfiguracjach systemu doboru skoncentrujemy się na podniesieniu częstotliwości pojawiania się bitew ą1-poziom jako wygodniejszej opcji. Utrzymamy jednakże bitwy ą2-poziomy, gdyż pozostaną one podstawowym formatem, który zapewnia pełną różnorodność bitew. Oznacza to, iż będziecie natrafiać więcej zbalansowanych zestawień, przy zwiększonej różnorodności i udziale pojazdów z szerokiego wachlarza możliwości.
Sprytniejszy rozkład pojazdów
Bardzo popularne czołgi często stanowią większość w kolejce, co prowadzi do bitew, w których obie drużyny są pełne takich samych pojazdów. O ile w niektórych przypadkach to może być zabawne, może też zmniejszać różnorodność.
Nowy system doboru:
- ograniczy liczbę identycznych czołgów w drużynie,
- rozprowadzi je równomiernie tak, by zapewnić bardziej zróżnicowane doświadczenia i zestawienia drużyn.
Sprytniejsze i szybsze dynamiczne zarządzanie kolejką
Nowy system wprowadzi dynamiczne zarządzanie kolejkami, co pozwoli na dopasowywanie zasad w czasie rzeczywistym. Zamiast polegać na ustalonych parametrach, będzie analizował rozkład graczy i dostępność pojazdów, na bieżąco zmieniając parametry.
Wynik? jeżeli testy potwierdzą nasze oczekiwania, osiągniemy zdecydowanie lepszą jakość bitew – bez względu na porę dnia.
Testowanie nowego systemu
Liczba tych niesamowitych zmian i stopień złożoności systemu doboru wymaga od nas przeprowadzenie dokładnych testów tak, by zapewnić odpowiednią jakość i skuteczność wprowadzanych rozwiązań. Przez kolejne kilka miesięcy przeprowadzimy serię testów na serwerze EU1, eksperymentując z różnymi konfiguracjami i bez przerwy poprawiając ustawienia na podstawie zebranych danych.
Aby zapewnić możliwie najdokładniejsze wyniki, niektóre tryby gry (spotkanie, szturm, wielka bitwa) będą tymczasowo wyłączone na serwerze EU1. Te tryby będą jednak dalej dostępne na wszystkich pozostałych serwerach. Podczas testów na serwerze testowym mogą trafiać się bitwy z niezwykłymi zestawieniami drużyn, ale jest to niezbędny krok w celu zapewnienia poprawnego działania ulepszonego systemu doboru.
Naszym głównym celem w tych testach jest upewnienie się, iż proponowane ulepszenia poprawiają jakość bitew i gwarantują stabilność wszystkich podsystemów doboru drużyn. Ten proces z pewnością zabierze trochę czasu, ale gdy będziemy pewni, iż cele testu zostały osiągnięte, będziemy się starali jak najszybciej wprowadzić te zmiany na stałe.
Przygotujcie się na doświadczenia nowego systemu doboru!
Nadchodzące zmiany mają na celu tworzenie bardziej zbalansowanych, różnorodnych i wciągających bitew. A to dopiero początek! Dalej będziemy ulepszać system na podstawie wyników testów i Waszych opinii, więc wyglądajcie aktualizacji i przygotujcie się na lepsze i bardziej sprawiedliwie dobrane drużyny!