Stale kurcząca się dziedzina mediów związanych z grami zyskała nowego gracza: Walmart. Uruchom ponownie to nowa witryna internetowa prowadzona przez Moonrock — firmę marketingową specjalizującą się we wprowadzaniu marek do gier wideo — i sponsorowana przez największego sprzedawcę detalicznego w Stanach Zjednoczonych.
Nowa witryna z grami sponsorowana przez Walmart nie wydaje się sama w sobie zła, zwłaszcza iż krajobraz medialny gier stale się kurczy. Publikacje są zamykaneprzychody z reklam kurczą się, a istniejące witryny działają w tej chwili przy coraz mniejszej liczbie pracowników. Na początku tego roku Ziff Davis, IGNspółka dominująca, nabył kilka witryn medialnych w tym Eurogamer; Kamień, papier, strzelba; I VG247. Od tego czasu nastąpiły odejścia i zwolnienia pracowników łącznie z wykupami zaoferowanymi pracownikom na początku tego miesiąca. Według raport w Następstwanajwyraźniej zakończyła się ostatnia runda wykupów GamesIndustry.bizwitryna istniejąca od ponad 20 lat i zatrudniająca tylko jednego pracownika pełnoetatowego.
Uruchom ponowniemodel biznesowy firmy nie jest całkowicie wyjątkowy. Zanim to było bezceremonialnie zamknięto na początku tego roku, Informator gier magazyn był własnością GameStop i był przez niego zarządzany przez dziesięciolecia Nintendo prowadziło własny magazyn. Inne strony internetowe, np IGN, WielokątI Krawędź publikuj także treści sponsorowane i umieszczaj linki partnerskie w artykułach. Aby przetrwać w obecnym krajobrazie mediów cyfrowych, niemal niezbędne jest wsparcie zamożnych osób lub korporacji. Pod tym względem, Uruchom ponownie jest publikacją jak każda inna.
Według swoją misję redakcyjną„Uruchom ponownie jest sponsorowana przez Walmart, ale działamy jako niezależna witryna. Misja wyjaśnia, iż chociaż artykuły będą zawierać linki partnerskie do produktów Walmart, sama witryna nie otrzyma żadnej części sprzedaży. „Mamy nadzieję, iż widzicie, iż nie daje nam to żadnej motywacji do dostarczania stronniczych ocen lub innych informacji o grze”.
„Uruchom ponownie jest sponsorowana przez Walmart, ale działamy jako niezależna witryna.
Ale Uruchom ponownie wkracza także w krajobraz mediów, gdzie ściana między interesami korporacji a niezależnością redakcji stała się niebezpiecznie cienka, oraz z kilkoma rzadkimi wyjątkamimedia związane z grami powoli odchodzą od zapewniania czytelnikom wnikliwych dyskusji i krytyki na rzecz dostarczania produktu, na którym można zarabiać pieniądze w nieskończoność. Ten etos jazdy jest wyraźnie zarysowany w poście przesłanym przez Moonrock na jego Substacku. „Restart.run pełni funkcję dynamicznego centrum, w którym zawartość gier łączy się z możliwościami sprzedaży detalicznej, umożliwiając graczom łatwe przejście od odkrywania nowych gier do kupowania ich na platformie Walmart”.