Dowódcy,
Nadeszła pora, by rzucić okiem na to, co nadchodzi do World of Warships w 2025 roku. Jesteśmy podekscytowani, iż możemy podzielić się naszymi planami i celami na ten rok!
Oto szybki przegląd tematów naszych dyskusji — obejrzyjcie cały film, aby poznać szczegóły!
Wszystkie poniższe informacje dotyczą elementów w fazie opracowywania, które mogą ulec zmianie w przyszłości.
Zanurzmy się zatem w naszych celach na ten rok:
- Dodać nowe typy mechanik i okręty, a także zapewnić więcej sposobów na grę okrętami, które już macie.
- Pracować nad ewolucją aspektu PvP w World of Warships i rozszerzyć zawartość PvE.
- Zwiększyć nacisk na zawartość dotyczącą historii i marynarki wojennej.
- Zaimplementować zmiany w mechanikach lotniskowców i uzbrojenia przeciwlotniczego.
Na przestrzeni lat dodawaliśmy liczne mechaniki dla urozmaicenia rozgrywki, ale doprowadziło to do dużej złożoności gry, co stanowi wyzwanie zarówno dla nowych, jak i doświadczonych graczy.
Planujemy bardziej wybiórcze podejście do nowych okrętów i mechanik, dążąc do tego, aby nie utrudniać rozgrywki. Zamysł jest taki, by wprowadzić zawartość ograniczoną czasowo, która będzie ewoluować na przestrzeni kilku aktualizacji, po czym zostanie usunięta. Pozwoli nam to na rotowanie mechanikami i usunięcie tych, które zostały nadszarpnięte zębem czasu. jeżeli któreś okażą się popularne, możemy je przywrócić. Takie dodatki będą uzupełnieniem, nie zaś odciągnięciem od głównej rozgrywki, oferując dodatkową warstwę jakościowej zawartości.
Pierwsza partia zawartości ograniczonej czasowo pojawi się w aktualizacji 14.2 i zostanie z nami do wprowadzenia wersji 14.7.
Tajne dokumenty, po raz pierwszy wprowadzone w operacjach D-Day, powrócą jako narzędzie do ulepszania Waszego okrętu i nadadzą głębi rozgrywce.
Główną różnicą jest to, iż będą teraz dostępne w standardowych trybach gry — początkowo w bitwach losowych i operacjach z okrętami flagowymi, by później zawitać do bitew klanowych. Otrzymacie natychmiastowy dostęp do pełnej listy dokumentów, wraz z ich premiami, które będą indywidualne i nie podlegają kumulacji.
W bitwach losowych tajne dokumenty będzie można zastosować na początku bitwy — zapewniają one premie przeciw określonym okrętom, pozwalając Wam obrać za cel i osłabić konkretne zagrożenia.
W bitwach klanowych (30. sezonie) dokumenty będą działać podobnie, ale zamiast tego wybierzecie je w porcie — dodając dodatkowy element walki taktycznej przeciwko przeciwnemu klanowi.
W operacjach z okrętami flagowymi tajne dokumenty będą stosowane w inny sposób, a do tego będzie można je choćby ulepszyć!
Bitwy losowe (14.2) | Operacje z okrętami flagowymi (14.2) | Bitwy klanowe (sezon 30.) |
Premie przeciw określonym okrętom | Premie przeciw określonym klasom okrętów | Premie przeciw określonym okrętom |
Okręty poziomu VIII–X i superokręty | Okręty poziomu IX–X | Okręty X poziomu i superokręty |
Wyposażane na początku bitwy | Wyposażane na początku bitwy | Wyposażane w porcie |
Niemożliwe do ulepszenia | Możliwe do ulepszenia od aktualizacji 14.3 | Niemożliwe do ulepszenia |
3 dostępne miejsca | 1 dostępne miejsce | 2 dostępne miejsca |
W związku z dużym zainteresowaniem ubiegłorocznymi wydarzeniami D-Day i STAR TREK, wprowadzamy więcej zawartości PvE z nową iteracją operacji z okrętami flagowymi.
W każdej operacji stawicie czoła trzem okrętom flagowym — dwóm identycznym oraz jednym o unikalnym typie podatności. Możecie użyć tajnych dokumentów, by im zaszkodzić, ponieważ te zapewniają premie przeciw określonym klasom okrętów i rodzajom uzbrojenia, wpływając zarówno na okręty flagowe, jak i standardowe boty.
W aktualizacji 14.3 za sprawą nowych umiejętności dla okrętów flagowych wzrośnie poziom trudności, dając Wam słuszny powód do ulepszenia swoich tajnych dokumentów dla lepszych premii. Walutę do usprawnień zdobędziecie poprzez misje bojowe.
Okręty eksperymentalne będą dostępne do końca aktualizacji 14.6. Mogą uczestniczyć we wszystkich typach bitew i przechodzić zmiany balansu. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 14.7 zostaną usunięte z kont graczy.
Pierwszymi trzema okrętami będą francuski krążownik VIII poziomu Metz, radziecki krążownik IX poziomu Wiaźma oraz amerykański pancernik X poziomu Oregon. Ich cechy najważniejsze opisane są tutaj i tutaj.
W drugiej partii zobaczycie amerykański krążownik ciężki VIII poziomu Protector, japoński pancernik IX poziomu Hotaka oraz włoski krążownik ciężki X poziomu Varese. Te okręty utrzymają funkcje „Walka czy ucieczka?” i pociski limitowane, jednocześnie skupiając się na uzbrojeniu dodatkowym, które staje się potężniejsze w miarę spadku PW okrętu.
Możecie odblokować te okręty za kredyty i specjalną walutę, zdobywaną za sprawą dedykowanych misji. Pięcie się po szczeblach tego wydarzenia nagrodzimy personalizacją oraz pamiątkowymi przedmiotami. Później udostępnimy więcej informacji na temat nagród.
Sprawdźcie blog deweloperski, aby poznać wszystkie szczegóły dotyczące tego, co czeka na Was w aktualizacji 14.2!
Zawartość standardowa
Teraz wróćmy do lepiej znanych typów zawartości — a jest o czym rozmawiać!
Na ten rok planowana jest nowa linia amerykańskich niszczycieli — Hughes VII poziomu, Osborne VIII poziomu, Christopher IX poziomu oraz Burrows X poziomu. Powyższe okręty charakteryzować będą wysokie uszkodzenia i szybkostrzelność, a także unikalna mechanika zasłony dymnej, o której jednak nie możemy na razie powiedzieć nic więcej. Ponieważ będą to stosunkowo duże jednostki, ich wadą będzie gorsza wykrywalność z powierzchni.
Możemy ujawnić wskazówkę co do kolejnej linii: w przyszłości spodziewajcie się nowych, dużych krążowników!
Nie zapomnieliśmy o zmianach w lotniskowcach i uzbrojeniu przeciwlotniczym. Po przetestowaniu tego pomysłu ostatniego lata, byliśmy zadowoleni z rezultatów, ale zidentyfikowaliśmy potrzebę zbalansowania, ulepszenia interfejsu i zaaplikowania kilku szlifów. Na podstawie Waszych uwag wprowadziliśmy poprawki i jesteśmy gotowi na kolejną fazę.
Samoloty będą miały trzy tryby: podróż, atak i rozpoznanie. Celem jest poprawienie doświadczeń graczy, ponieważ pierwsza wersja nie była wystarczająco intuicyjna.
Oto kilka zmian w porównaniu do poprzedniego testu:
- Tryb rozpoznania, który pozwala na obniżenie lotu i wykrycie przeciwników, będzie prostszy i bardziej wciągający.
- Obrona przeciwlotnicza nie będzie już uniemożliwiać samolotom wykrycia — to zmiana wprowadzona na podstawie uwag graczy, z których wynikało, iż mechanika okazała się zbyt złożona.
- Sektor priorytetowy będzie teraz pokrywać 360 stopni wokół okrętu i wzmocni uszkodzenia plot.
- Nowy sprzęt eksploatacyjny obrony przeciwlotniczej jest w przygotowaniu. Szczegóły przekażemy przy innej okazji.
- Rozpoznanie, które samoloty są niebezpieczne, a które nie będzie teraz łatwiejsze.
- Powróci prędkościomierz.
Lotniskowce wciąż będą mogły używać swojego uzbrojenia dodatkowego jako dział głównych, gdy nie będą kontrolować samolotów, a myśliwce i myśliwce patrolowe utracą możliwość wykrywania okrętów.
Dodatkowo część umiejętności dowódcy dla lotniskowców zostanie przeprojektowana. Rozważamy również mechanikę, która zapewni niewielką szansę na uniknięcie ognia plot., pozwalając Wam zadać pewne uszkodzenia choćby przeciwko silnej obronie. Bąble przeciwlotnicze również dostaną pewne ulepszenia.
Jeśli nie próbowaliście nowych mechanik do tej pory, to właśnie teraz jest na to dobry czas, ponieważ planujemy je wprowadzić w 2025 roku. Śledźcie naszą stronę, gdzie będziemy przekazywać nowości w tej sprawie.
W aktualizacji 14.3 pojawi się nowe wydarzenie, w którym będziecie mogli się odrodzić po zatopieniu Waszego okrętu. Pojawi się sekundnik, a gdy odliczanie dobiegnie końca, Wasz okręt ponownie pojawi się na mapie. Nie ma ograniczeń co do liczby odrodzeń.
W aktualizacji 14.4 wprowadzamy nowe podejście do Konwojów. Będziecie mogli grać nimi w ramach operacji na wszystkich mapach konwojowych. Główne zadanie pozostanie takie samo, ale dodatkowe zadania będą losowe, aby urozmaicić rozgrywkę, podobnie jak w operacjach D-Day oraz STAR TREK. Koniec końców, standardowe operacje otrzymają podobne aktualizacje swoich zadań dodatkowych.
Najpierw odznaki mistrzowskie, a później odznaki biegłości zostaną dodane do gry. jeżeli graliście w inne tytuły Wargaming, możecie je już znać, ale dla tych, którzy nie mieli z nimi styczności — są one podobne do osiągnięć.
Aby zdobyć odznaki mistrzowskie, musicie uzyskać więcej bazowych PD w pojedynczej bitwie losowej, niż średnia PD innych graczy na tym samym okręcie w pewnym okresie.
Odznaki biegłości są zdobywane za ciągłe osiąganie nadzwyczajnych wyników tym samym okrętem na przestrzeni wielu bitew.
Po ubiegłorocznych pozytywnych opiniach nt. efektów zniszczenia przeciwnika planujemy dodać ich więcej. Dodatkowo nowe opcje personalizacji są w trakcie opracowywania!
Odmieniamy przepustkę wydarzenia i planujemy większą przebudowę w tym roku. Pragniemy przenieść jej ciężar na cele średnio- i długoterminowe, z przepustką wydarzenia trwającą 2-3 aktualizacje, która będzie również przystępniejsza dla dorywczych graczy.
Otrzymaliśmy świetne opinie od entuzjastów historii, szczególnie o wydarzeniach takich, jak bitwa na Morzu Jawajskim i w Zatoce Leyte, dlatego będzie ich więcej.
Trwają prace nad przygodą poświęconą bitwom o Narwik i Dunkierkę, którą zobaczycie w aktualizacjach 14.3 i 14.4. Aby upamiętnić Dunkierkę, dodajemy również niewielkie wydarzenie wprowadzające nowy typ rozgrywki PvE, poza ramami regularnych bitew.
Świętujemy także rocznicę operacji Ten-Go za sprawą nowej kolekcji, dwóch historycznych dowódców i innych tematycznych przedmiotów.
Dwie Stocznie staną się teatrem dla historycznych okrętów, w tym niemieckiego krążownika IX poziomu Blücher. Co więcej, powracają okręty z dwóch „zamkniętych” Stoczni: holenderski krążownik De 7 Provincien w aktualizacji 14.1, a później niemiecki niszczyciel ZF-6.
O ile 2025 rok to głównie rok zawartości historycznej, wciąż znajdzie się miejsce na współprace. Nie planujemy wprowadzić nowych IP do World of Warships (o ile w międzyczasie nie pojawi się coś naprawdę fajnego!), ale możecie spodziewać się mnóstwa znajomych i uwielbianych tytułów.
Oto część rzeczy, które chcemy zrobić w przyszłości, choć nie mają one jeszcze ram czasowych. Nie zapomnieliśmy o nich!
- Doskonale nam wiadomo, iż chcielibyście nową mapę i jest to na liście naszych zadań przed końcem 2025 roku lub początkiem 2026, ale chcemy najpierw ponownie zbalansować część map wysokiego poziomu.
- Myślimy o wprowadzeniu operacji dla okrętów niskiego poziomu w roli pewnego rodzaju samouczka. Przebiegną one na małych mapach i korzystać będą ze skróconych wersji istniejących już operacji, dzięki czemu postęp gracza będzie płynniejszy, a on sam przygotuje się na przyszłe bitwy. To również gratka dla graczy PvE, by rozpocząć swoją podróż bezpośrednio w tym trybie.
- Okręty niższego poziomu otrzymają zmiany balansu ułatwiające życie, aby lepiej odzwierciedlać odpowiadające im gałęzi.
- Chcemy eksperymentować z potyczkami poprzez wprowadzenie modyfikatorów, które wpływają na parametry okrętu, zamiast standardowo ograniczać poziomy i klasy okrętów. Na przykład niszczyciele mogą otrzymać wzmocnienie uszkodzeń torped, a pancerniki mogą zyskać pasywną regenerację PW.
- Jak wcześniej wspominaliśmy, chcemy dać Wam więcej sposobności do gry okrętami, które już macie. To samo tyczy się dowódców — wprowadzenie unikalnych dowódców do operacji jest czymś, co badamy, ale szczegóły nie są na razie dostępne.
I na koniec, dla uważnych czytelników drobna aktualizacja z Discorda:
Dowódcy!
Dziękujemy za podzielenie się swoimi opiniami na temat Waterline dotyczącego pierwszej połowy 2025 roku Artykuł Waterline.Analizujemy Wasze uwagi zarówno na temat nadchodzącej zawartości, jak i ogólnego kierunku rozwoju gry.Pracujemy nad odpowiedziami na Wasze pytania dotyczące przyszłych aktualizacji, które przedstawimy w najbliższej przyszłości.
Zdajemy sobie również sprawę z obaw związanych z ostatnimi wydarzeniami dotyczącymi monetyzacji.
Jako pierwszy krok, wydarzenie Łowy Obfitości nie odbędzie się w aktualizacji 14.2. Zamiast tego pancernik tieru IX Valparaíso oraz krążownik tieru X Monmouth zostaną udostępnione w inny sposób – szczegóły na ten temat podamy bliżej ich premiery.