Wydaje się, iż wydanie Wayfindera 1.0 ma powolny start, zwłaszcza w porównaniu z ponad 24 000 szczytową liczbą jednoczesnych graczy, którą osiągnięto jeszcze wtedy, gdy gra miała być jeszcze darmową sieciową grą MMO wydaną pod skrzydłami wydawniczymi Digital Extremes, twórcy Warframe . Jednak od tego czasu Airship Syndicate drastycznie zmieniło charakter Wayfindera, zamieniając go w grę ARPG typu dungeon crawler z trybem współpracy (lub dla jednego gracza), która szczyci się tym, iż jest wolna od mikrotransakcji. W aktualizacji Wayfinder 1.0 firma Airship Syndicate dodała także zupełnie nowy obszar do eksploracji przez graczy oraz nową mechanikę ruchu, która powinna radykalnie zwiększyć pionowość gry i różnorodność starć bojowych.
Wayfinder został udostępniony na platformie Steam dzisiaj, 21 października 2024 r., wraz z nową mapą, nową mechaniką ruchu i dodatkiem DLC Critical Role za 19,99 USD, który dodaje cztery możliwości personalizacji postaci w stylu Vox Machina i sporą porcję innych gadżetów wizualnych, którymi gracze mogą się cieszyć. Aby uczcić premierę Wayfindera 1.0, Airship Syndicate oferuje grę podstawową z 10% rabatem, za ostateczną cenę 22,49 dolarów.
Według premiery Steam ogłoszenie i dziennik zmianWayfinder 1.0 wprowadza także kilka dodatkowych zmian w zawartości i rozgrywce:
- Nowy Wayfinder – statek Lora
- Nowa Strefa Lądowa – Tygiel
- Nowe utracone strefy – Strzaskana odlewnia i Krypta Aegis
- 6 nowych broni
- Ponad 15 nowych zestawów zbroi
- Ponad 35 nowych elementów mieszkaniowych
- Zaktualizowany samouczek
- NVIDIA DLSS
- Ulepszenia wydajności
Historia Wayfindera jest opowieścią o słabszych stronach, ponieważ niezależny twórca gry, Airship Syndicate, musiał niemal natychmiast zmienić grę i jej model monetyzacji, gdy Digital Extremes zaprzestało działalności wydawniczej. W rezultacie Wayfinder musiał zmienić strategię wczesnego dostępu i natychmiast wypuścił grę za pełną cenę detaliczną 24,99 USD, mimo iż przez cały czas znajdowała się we wczesnym dostępie. Oczywiście stało się tak dlatego, iż stosunkowo małe studio nie miało już wsparcia finansowego Digital Extremes, ale najwyraźniej udało się.
Czas pokaże, czy Wayfinder okaże się sukcesem, czy przestrogą, ale wydaje się, iż początek ma dość mocny, zwłaszcza jak na płatną grę niezależną z bogatą historią.