
W ostatnich tygodniach bardzo głośno jest o “Wiedźminie 4”. CD Projekt RED zaprezentował nam wersję demonstracyjną nadchodzącej kontynuacji serii.
Nowe dzieło twórców m.in. “Cyberpunka 2077” robi kolosalne wrażenie, a sam pokaz olśnił graczy. Twórcy jednak postawili nie tylko na aspekty wizualne, ale i optymializację.
CD Projekt RED ewidentnie wyciągnął wnioski z fatalnej premiery “Cyberpunka 2077” i tym razem chce dopracować wszystkie elementy gry, zanim ta trafi do sprzedaży.
Twórcy poinformowali o zwrocie w swojej polityce. Dotychczas tytuły od polskich deweloperów były tworzone głównie z myślą o PC-ach. Tym razem priorytet mają mieć konsole.
Konsole przed PC-ami
The Witcher 4 running on a base PS5 at 60fps with ray-tracing. pic.twitter.com/3Uy58Fya0I
— GermanStrands (@GermanStrands) June 3, 2025Wszystko wskazuje na to, iż “Wiedźmin 4” będzie jednym z pierwszych wielkich tytułów, które trafią na konsole nowej generacji, gdy te ujrzą już światło dzienne.
Twórcy zapowiedzieli, iż tym razem priorytet jeżeli chodzi o przygotowanie gry mają mieć konsole. Na ostatnim pokazie gry pokazano demo, które uruchomiono na konsoli PS5 z włączonym ray tracingiem, a to wszystko w 60 klatkach na sekundę.
Jeżeli takimi osiągami może pochwalić się tytuł uruchomiony na PS5, to bardzo interesujące jest, jak będzie on funkcjonować na nowszej wersji konsoli, która dopiero pojawi się na rynku.
Informacje o priorytecie dla konsol mogą wprawić w strach graczy, którzy preferują PC-ty. Twórcy jednak zapowiadają, iż gracze komputerowi nie pozostaną na tym stratni.