Według doniesień Sony wybrało AMD zamiast Intela do PS6

cyberfeed.pl 3 dni temu


Co dalej po PS5 Pro? A raport z Agencja Reutersa skupia się na planach Sony wykraczających poza tę jesień nowy system za 700$mówiąc, iż bitwa o kontrakt na układ zasilający przyszłą konsolę PlayStation 6 rozegrała się pomiędzy AMD a Intelem, przy czym inni, np. Broadcom, odpadli wcześniej, a ostatecznie zwyciężyło AMD.

Według Agencja Reutersaponieważ AMD produkuje chip w PS5 i PS5 Pro, utrzymanie wstecznej kompatybilności w możliwym ruchu było częścią „miesięcznych” dyskusji w 2022 r. między dyrektorami i inżynierami Sony i Intel. Jednak oferta Intela została zablokowana, ponieważ nie mogli się zgodzić co do tego, ile zysku Intel osiągnie z każdego zaprojektowanego chipa, ponieważ Taiwan Semiconductor Manufacturing Co (TSMC) zajmowało się procesem produkcyjnym.

Oprócz niedawnego zażenowania awarie procesorów Raptor Lake, Intel był biernym obserwatorem boomu na chipy AI i przekazał produkcję niektórych technologii nowej generacji TSMC, próbując odbudować swoje możliwości. Dział produkcji chipów również zanotował 7 miliardów dolarów strat w zeszłym roku, a w zeszłym miesiącu firma ogłosiła 15 000 zwolnień. Tymczasem jego nadchodząca fabryka chipów w Ohio zostało opóźnionechociaż tak było zabezpiecz Microsoft jako klient za zaawansowany proces produkcji układów scalonych 18A.

Chociaż AMD również pozostaje w tyle za Nvidią pod względem pozycji lidera na rynku układów AI i flagowych procesorów graficznych, jej produkty do centrów danych są w tej chwili stanowią ponad połowę jej sprzedaży. W niedawnym wywiadzie dyrektor wykonawczy AMD Jack Huynh powiedział, iż oprócz połączenia wysiłków RDNA gaming graphics i CNDA data center w jedną „UDNA”, priorytetem w grach jest zwiększenie skali przy niższych cenach.

W raporcie wskazano, iż umowa mogłaby przynieść firmie Intel 30 miliardów dolarów przychodu, a w artykule zacytowano jej słowa: „Zdecydowanie nie zgadzamy się z tą charakterystyką, ale nie będziemy komentować żadnych bieżących ani potencjalnych rozmów z klientami”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału