Widziałem osobiście asystenta AI Project G-Assist firmy Nvidia i jestem pod wrażeniem: oto dlaczego

biegowelove.pl 1 miesiąc temu

Sztuczna inteligencja jest dziś w modzie w branży technologicznej i po rzuceniu okiem na to, co dzieje się w grach, jestem przekonany, iż pewnego dnia zastąpi ona przewodniki strategiczne. Może to zająć trochę czasu, ale jestem bardziej niż kiedykolwiek przekonany, iż pewnego dnia będziemy żyć w świecie, w którym możesz poprosić grę o pomoc, a ona ci ją udzieli.

Po raz pierwszy ujrzałem przebłysk tej możliwej przyszłości w siedzibie Nvidii w Santa Clara, gdzie niedawno zostałem zaproszony na spotkanie z kilkoma członkami zespołu i wykonanie kilku demonstracji nowych technologii.

Projekt G-Assist | Twój asystent AI do gier i aplikacji – YouTube

świadek

Najciekawszą demonstracją było Project G-Assist, potencjalnie zmieniający zasady gry asystent AI, którego Nvidia zadebiutowała tego lata na targach Computex 2024. Choć mogło się to zacząć jako Żart prima aprilisowyProject G-Assist wygląda teraz jak szokująco kompetentna wizja przyszłości, w której sztuczna inteligencja – a nie GameFAQ czy Google – dostarcza odpowiedzi na Twoje najpilniejsze problemy.

Gdziekolwiek pójdziemy, nie będziemy potrzebować strategicznych przewodników

Jeśli nie wiesz, G-Assist to skrót firmy Nvidia oznaczający zestaw narzędzi, których programiści mogą używać do tworzenia kontekstowych asystentów AI dla swoich gier. Narzędzia te mogą pomóc programistom uzyskać od Ciebie informacje podczas gry (za pośrednictwem tekstu, mowy, a choćby kamery internetowej) i wysłać je do modeli AI przeszkolonych na różnych źródłach danych gier, aby mogli skutecznie odpowiadać na Twoje pytania podczas gry.

Technologia ta jest wciąż w fazie rozwoju i nie jest powszechnie dostępna, ale Nvidia nawiązała współpracę ze Studio Wildcard, aby stworzyć wersję demonstracyjną jej działania w pełnej dinozaurów grze survivalowej Ark: Survival Ascending.

(Zdjęcie: Nvidia)

Nvidia korzystała z tego demo, aby pochwalić się G-Assist przez całe lato, a teraz, po wypróbowaniu go na własnej skórze, mogę potwierdzić, iż robi wrażenie.

Widok G-Assist, który widziałeś, to w zasadzie okno, które możesz otworzyć w grze, gdy chcesz zadać grze pytanie. Następnie możesz wpisać lub zadać pytanie (zakładając, iż masz podłączoną klawiaturę i/lub mikrofon), a w ciągu kilku sekund sztuczna inteligencja odpowie, używając zarówno małych, jak i dużych modeli językowych (SLM i LLM).

W Tom’s Guide nasi doświadczeni redaktorzy starają się dostarczać najlepsze wiadomości, recenzje i przewodniki, które pomogą Ci być na bieżąco i wyprzedzać konkurencję!

G-Assist może zidentyfikować zawartość ekranu i odpowiedzieć na pytania dotyczące tego, na co patrzysz w grze, na przykład słabości wroga lub tego, co możesz wykorzystać.

Widziałem także demonstrację na żywo postaci z gry wideo, która przedstawiała obiekt w prawdziwym życiu (za pośrednictwem kamery internetowej), a następnie skutecznie identyfikowała obiekt i odpowiadała na pytania na jego temat. Twórcy gier mogą kontrolować źródła informacji modelujących dostęp. Na przykład demo, które wypróbowałem, korzystało z wiki Ark, ale programiści mogą ograniczyć źródła, aby ukryć niektóre informacje przed graczami.

Możesz już zacząć sobie wyobrażać, jak przewodniki strategiczne mogą zacząć znikać za 5–10 lat, jeżeli ta technologia asystentów AI będzie w stanie sprostać oczekiwaniom Nvidii. Chociaż podczas demonstracji G-Assist na żywo zauważyłem niewielkie opóźnienia i sporadyczne czkawki, przez większość czasu technologia działała zgodnie z reklamą.

(Zdjęcie: Przewodnik Toma)

To coś więcej niż tylko wskazówki dotyczące gry oparte na sztucznej inteligencji: Nvidia integruje tę technologię z grami, aby postacie mogły reagować na Twoje żądania w czasie rzeczywistym. Widziałem na przykład wersję demonstracyjną gry, w której postać na ekranie mogła słyszeć prośby gracza o przełączanie się między pojazdami, ulepszanie pojazdów na potrzeby różnych misji i reagować na nie.

Może zrobić więcej niż tylko odpowiedzieć na pytania dotyczące tego, jak osiągnąć sukces w ulubionych grach wideo. Nvidia chętnie opowie również o tym, jak uzyskać dostęp do tego typu pomocy AI poza konkretną grą wideo, więc możesz poprosić o pomoc w dynamicznej optymalizacji wydajności komputera pod kątem tego, co robisz danego dnia.

Na przykład widziałem demonstrację przedstawiciela Nvidii proszącego Project G-Assist o pomoc w optymalizacji systemu wyposażonego w Nvidia GeForce RTX 4090 pod kątem wydajności. Tuż przede mną zobaczyłem, jak asystent AI zaleca zablokowanie liczby klatek na sekundę na 60 i obniżenie wydajności procesora graficznego, aby usprawnić wydajność i zmniejszyć hałas wentylatora.

Dla mnie, osoby, która odpowiada na pytania dotyczące pomocy technicznej dotyczące wydajności laptopa zarówno od czytelników, jak i moich rodziców, jest to dla mnie ogromne przeżycie. Oczywiście będzie mnóstwo miejsca dla maniaków wydajności na debatę, czy wspomaganie sztucznej inteligencji jest rzeczywiście najlepsze dla twojego komputera, ale łatwo jest zobaczyć możliwą przyszłość, w której większość ludzi nie będzie się tym przejmować: po prostu klikną „powiedz AI” o tym To . Zoptymalizuj swój komputer pod kątem gier i uwolnij swojego ulubionego pożeracza czasu.

Oczekiwania

Nie jest tajemnicą, iż Nvidia od lat mocno opiera się na sztucznej inteligencji, a teraz, gdy widzę, dokąd zmierza w 2025 roku, jestem zaintrygowany.

Projekt G-Assist jest wciąż w początkach, ale dema technologiczne, które do tej pory widziałem, są przekonujące i, szczerze mówiąc, trochę przerażające. W tej chwili wersje demonstracyjne G-Assist są nieco powolne i nieporęczne, ale za kilka lat łatwo będzie sobie wyobrazić, iż te funkcje zostaną udostępnione w najlepszych grach komputerowych na rynku.

Jeśli taka przyszłość się wydarzy, trudno sobie wyobrazić, dlaczego miałbyś spędzać tyle czasu w poszukiwaniu odpowiedzi na problemy z grą w Google, skoro możesz po prostu zadać pytanie G-Assist. Może to oznaczać koniec poradników strategicznych, jakie znamy, ale korzyści mogą być ogromne dla osób, które chcą mieć bardziej konwersacyjną relację ze swoimi grami.

Więcej z przewodnika Toma

Idź do oryginalnego materiału