Widziałeś gameplay z gry Wiedźmin 4 na silniku Unreal Engine 5? Mam dobrą wiadomość

ittechblog.pl 3 dni temu
Zdjęcie: Unreal Engine 5


Coraz mniej firm decyduje się na własny silnik graficzny do tworzonego tytułu AAA, ale coraz więcej w ostatnim czasie przechodzi na przełomowy Unreal Engine 5. Ja obserwuję ten sukces od zeszłego roku i oczywiście robi wrażenie, ale czy to koniec jego możliwości? Jak widać po gameplayu z Wiedźmin 4, to nie koniec jego mocy, bo nadchodzi wersja Unreal Engine 5.6, która podciągnie nowe tytuły na jeszcze wyższy poziom.

Fast Geometry Streaming, w tej chwili umożliwia ładowanie dużych ilości statycznej geometrii na żądanie bez zacinania się

Unreal Engine 5 to aktualnie najnowsza generacja potężnego silnika do tworzenia gier i innych interaktywnych doświadczeń, opracowanego przez Epic Games (tak, tego od platformy gamingowej, co daje darmowe gry co tydzień). Ten silnik redefiniuje granice tego, co jest możliwe w grafice czasu rzeczywistego i interaktywnych doświadczeniach, otwierając nowe możliwości dla twórców w wielu branżach. Kojarzycie serial The Mandalorian? Tam też on był wykorzystywany.

Czytaj też: Dobra wiadomość dla fanów Cyberpunka. CD PROJEKT RED rozpoczyna preprodukcję kontynuacji

Wczoraj Epic Games wprowadziło najnowszą wersję Unreal Engine 5.6, mającą na celu zapewnienie płynnych 60 klatek na sekundę w projektach z otwartym światem na konsolach obecnej generacji, mocnych komputerach i wydajnych urządzeniach mobilnych. Dzięki optymalizacji kluczowych systemów renderowania i przesyłania strumieniowego, spodziewamy się, iż rozwiąże w większości problemy z wydajnością na słabszych sprzętach.

Główna poprawa dotyczy przyspieszanego śledzenia promieni dla globalnego oświetlenia. Ten ulepszony system przenosi obciążenie z CPU na nowoczesne GPU, co pozwala na bardziej złożone oświetlenie bez spadków wydajności. W połączeniu z usprawnieniami Lumen, środowiska zyskują bogatsze detale wizualne. Dodatkowo, nowa, eksperymentalna wtyczka Fast Geometry Streaming umożliwia płynne ładowanie dużych ilości statycznej geometrii na żądanie, eliminując zacięcia.

Czytaj też: Microsoft Edge Game Assist już dostępny do pomocy przy grach

Poza tym wprowadzono asynchroniczne tworzenie stanu fizyki, co dodatkowo wygładza przejścia i eliminuje nagłe spadki klatek na rozległych poziomach. Silnik ten oferuje również zaktualizowane profile urządzeń dla konsol i sprzętu PC. Profile te automatycznie optymalizują ustawienia grafiki, co ułatwia deweloperom dostarczanie wysokiej jakości wizualnej przy stabilnej liczbie klatek, jednocześnie zmniejszając potrzebę manualnej konfiguracji.

Czytaj też: Mimo rynkowej niepewności, dostawy komputerów PC i tabletów rosną

Nowa wersja Unreal Engine 5.6 wprowadza przeprojektowane ślady ruchu i ulepszony edytor krzywych, przyspieszając pracę z klatkami kluczowymi, a integracja z MetaHuman Creator umożliwia tworzenie cyfrowych postaci bezpośrednio w silniku. Udoskonalenia w proceduralnym budowaniu świata, potokach filmowych i narzędziach do produkcji wirtualnej przyspieszają proces twórczy. Interfejs użytkownika edytora zyskał na czytelności dzięki przeorganizowanej przeglądarce treści i usprawnionemu paskowi narzędzi, co skraca liczbę kliknięć. Dodatkowo, funkcje takie jak przyrostowe kompilowanie (incremental cooking) i Zen Streaming pomagają zespołom szybciej testować zmiany na urządzeniach docelowych. Już nie mogę się doczekać przyszłych gier AAA, które w pełni wykorzystają potencjał tego silnika. Szczegóły tej technologii znajdziecie tutaj.

Idź do oryginalnego materiału