W skrócie:
- GPU Nintendo Switch 2 ma pracować z zegarem 561 MHz w trybie handheld (1.71 TFLOPS) i 1000 MHz w trybie docked (3.1 TFLOPS).
- Nowy Switch będzie mniej wydajny niż Xbox Series S (4 TFLOPS), ale DLSS może podnieść jakość grafiki.
- Konsola ma być w pełni kompatybilna z grami z oryginalnego Switcha. Otrzymamy więc od razu dostęp do dużej biblioteki tytułów.
Moc Switcha 2 – czy to wystarczy?
Według przecieku użytkownika forum Famiboards, Nintendo Switch 2 ma oferować wydajność na poziomie 1.71 TFLOPS w trybie przenośnym oraz 3.1 TFLOPS w trybie zadokowanym. Dla porównania, Xbox Series S oferuje 4 TFLOPS, a desktopowa karta GeForce RTX 3060 – aż 12 TFLOPS. Mimo tego różnice nie muszą być drastyczne, ponieważ Nintendo postawiło na technologię DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction od NVIDII.
DLSS, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do skalowania rozdzielczości i poprawy wydajności, może być najważniejsze dla osiągnięcia jakości grafiki zbliżonej do Xbox Series S. Jednak implementacja ray tracingu może być ograniczona, biorąc pod uwagę moc GPU i priorytet optymalizacji dla płynności rozgrywki.
Porównanie do Xbox Series S i innych urządzeń
Chociaż wydajność Switcha 2 będzie niższa niż Xboxa Series S, różnica jest stosunkowo niewielka. Deweloperzy mogą łatwiej skalować swoje produkcje na konsolę Nintendo. To może oznaczać większą liczbę portów gier AAA na nową platformę. To krok naprzód w porównaniu do obecnego Switcha, który często zmagał się z dużymi kompromisami w wydajności.
Zastosowanie układu NVIDIA Tegra 239 SoC, bazującego na architekturze Ampere, oznacza również ośmiordzeniowy procesor oraz 2048 rdzeni CUDA. Dzięki temu nowa konsola Nintendo może konkurować z urządzeniami przenośnymi, takimi jak Steam Deck czy ASUS ROG Ally.
Kompatybilność i biblioteka gier
Nintendo potwierdziło, iż Switch 2 będzie kompatybilny z grami z oryginalnego Switcha. To oznacza, iż użytkownicy od razu zyskają dostęp do szerokiej gamy tytułów, takich jak The Legend of Zelda: Breath of the Wild czy Super Mario Odyssey. W połączeniu z nowymi grami na Switcha 2 konsola może być atrakcyjna zarówno dla dotychczasowych fanów, jak i nowych użytkowników.
Premiera coraz bliżej
Według nieoficjalnych doniesień, Nintendo planuje zaprezentować nowego „Pstryczka” do końca marca, przed zakończeniem swojego roku fiskalnego. To oznacza, iż szczegóły dotyczące wydajności, funkcji i gier na Switcha 2 poznamy najprawdopodobniej już w najbliższych tygodniach.
Czy wiesz, że…
Nintendo w 2001 roku rozważało zaprojektowanie przenośnej konsoli opartej na technologii GameCube, która miała nosić nazwę GameCube Advance. Projekt został porzucony ze względu na wysokie koszty produkcji, ale jego koncepcja zainspirowała późniejsze prace nad Nintendo Switch.