Wizavior – nowa platformówka z grafiką inspirowaną twórczością Ghibli – zapowiedziana!

1 miesiąc temu

Split Studio, od ponad dekady tworzące animacje do takich produkcji jak Rick & Morty, Gang Moniki czy Hello Kitty & Friends, z dumą ogłasza Wizavior – ekscytującą platformówkę 3D z poklatkowymi cutscenkami. Gra, opracowana we współpracy z Galaktus Publishing, zadebiutuje na PC pod koniec 2025 roku.

Gra opowiada historię emerytowanego czarodzieja Zaviora, który zostaje wyrwany ze swojego spokojnego życia, by ocalić planety stojące na krawędzi zagłady. Wyrusza w nieoczekiwaną i wciągającą przygodę, która zmusi go do zmierzenia się z przeszłością i rozwiązania dawnych nierozstrzygniętych spraw. Wizavior łączy elementy science-fiction i humoru, czerpiąc inspirację z estetyki Studia Ghibli w swoich poklatkowych przerywnikach filmowych, które nadają grze niepowtarzalny klimat. Dzięki różnorodnym opcjom rozgrywki dostarczy graczom dynamicznych i angażujących wrażeń.

Tryb fabularny obejmie 6 unikalnych scenariuszy i 33 poziomy, natomiast tryb zręcznościowy zapewni nieskończoną sekwencję etapów o stopniowo rosnącym poziomie trudności. Gracze będą mogli śledzić swoje osiągnięcia oraz rywalizować z innymi na tablicy liderów.

Wcielając się w Zaviora, gracze będą przemierzać różne planety, zbierając kryształy i ratując ich mieszkańców. Wizavior czerpie inspiracje z takich tytułów jak A Hat in Time i Overcooked, wyróżniając się płynną, dynamiczną rozgrywką oraz oszałamiającymi, poklatkowymi przerywnikami filmowymi o łącznej długości 30 minut. Dzięki ponad 30 poziomom i dwóm trybom gry – Story Mode i Arcade Mode – każda rozgrywka będzie bogata i różnorodna.

W trybie fabularnym gracze pomogą Zaviorowi ocalić mieszkańców zagrożonych planet. Każda z czterech planet oferuje wiele poziomów, unikalne niebezpieczeństwa, wyzwania oraz starcia z bossami. Cała kampania zapewni nam łącznie około 3–4 godziny intensywnej przygody. Podczas misji ratowania ocalałych Zavior stanie przed wieloma wyzwaniami. Żadne z nich jednak nie będzie tak trudne, jak konfrontacja z własnymi błędami z przeszłości.

Tryb Arcade pozwoli graczom sprawdzić swoje umiejętności w nieskończonej sekwencji coraz trudniejszych etapów. Tablica wyników umożliwi śledzenie najlepszych rezultatów, podnosząc poziom rywalizacji i zapewniając wysoką regrywalność.

Dodatkowym elementem gry będzie ewoluujący HUB, który zmienia się wraz z postępami w fabule, zwiększając immersję. Na Cristalii, rodzinnej planecie Zaviora, gracze będą mogli eksplorować otoczenie, wchodzić w interakcje z ocalonymi kosmitami oraz obserwować, jak ich działania wpływają na zmiany w domu bohatera i jego otoczeniu.

Kluczowe cechy gry

  • Dynamiczna rozgrywka – inspirowana tytułami takimi jak A Hat in Time, a także Overcooked, zapewniająca wciągające i różnorodne wyzwania.
  • Animowane przerywniki filmowe – 30 minut poklatkowych scenek, które wzbogacają narrację, jak również jeszcze bardziej angażują gracza.
  • Dwa tryby gry – tryb fabularny i zręcznościowy, oferujące łącznie od 3 do 4 godzin intensywnej rozgrywki.
  • Ewoluujący HUB – dynamiczne środowisko, które zmienia się wraz z postępem w grze, zwiększając immersję i budując więź z bohaterem.


Źródło: komunikat prasowy (Galaktus)
Fot. główna: materiały prasowe (Galaktus)

Idź do oryginalnego materiału