Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana. Nowa zapowiedź w znanym uniwersum

planszowenewsy.pl 2 godzin temu

Wydawnictwo Rebel zapowiedziało właśnie kolejną grę w uniwersum Władcy Pierścieni. Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana – bo taki tytuł będzie miała ta gra, to coś dla fanów gier karcianych, lubiących trick taking, czyli zbieranie lew.

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana

Zbierz drużynę, z którą wkroczysz do legendarnego świata Śródziemia, gdzie wspólnie wyznaczycie tory opowieści podczas wypełniania specjalnych misji! Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana to kooperacyjne wyzwanie oparte o zbieranie lew. W 18 rozdziałach przedstawia pierwszą część klasycznej powieści autorstwa J.R.R. Tolkiena. Podczas podróży będziecie musieli podejmować rozważne decyzje, by unikać niebezpieczeństw i pokonywać kolejne etapy – od momentu opuszczenia Shire aż po brzemienny w skutki rozpad Drużyny Pierścienia. Gra obejmuje różne warianty rozgrywki i wprowadza wiele grywalnych postaci takich jak Gandalf, Tom Bombadil czy Galadriela.

POLECAMY: Nova Era. CMON zapowiada wydanie gry cywilizacyjnej

Zbieranie lew w grze Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana

Mechanika zbierania lew wykorzystywana jest w wielu klasycznych grach karcianych (takich jak kierki, piki, juker, brydż, Doppelkopf czy tarot). Lewę tworzy się, gdy każdy z graczy zagrywa kartę z ręki na środek stołu. Jeden z graczy wygrywa lewę i bierze karty.

Gracze mają na ręce karty, które reprezentują świat Śródziemia i wpływ, jaki wywiera na niego Jedyny Pierścień. Umiejętnie rozgrywając karty, gracze współpracują, aby osiągnąć cele wszystkich postaci i wygrać. Każde rozdanie talii nazywane jest rundą. Składa się na nią seria rozegranych lew. Lewa składa się z zagranych przez poszczególnych graczy pojedynczych kart. Poniżej znajduje się więcej szczegółów dotyczących kluczowych terminów, sposobów zagrywania kart i ustalania zwycięzcy każdej lewy.

CZYTAJ TAKŻE: Twilight Struggle: 20th Anniversary Hall of Fame Edition. Jubileuszowa edycja klasyka zapowiedziana

Fazy gry

Rozpoczęcie. Gracz rozpoczynający lewę (nazywany graczem rozpoczynającym) zagrywa dowolną kartę z ręki na środek stołu. Kolor tej pierwszej karty jest kolorem atutowym lewy (pagórki, góry, lasy, cienie albo pierścienie). Pierwszą lewę rozpoczyna Frodo.

Zagrywanie do koloru. Pozostali gracze, w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara (czyli następna jest osoba siedząca po lewej stronie gracza rozpoczynającego), wykładają na stół karty zgodne z kolorem atutowym, jeżeli to możliwe. Nazywa się to zagrywaniem do koloru. jeżeli gracz nie może zagrać karty do koloru, może zagrać dowolną kartę z ręki.

Wygrana. Gdy wszyscy gracze zagrają do lewy po 1 karcie, należy sprawdzić, kto wygrał. Lewę wygrywa gracz, który zagrał kartę koloru atutowego o najwyższej wartości. Ten gracz bierze wszystkie karty z lewy i układa je zakryte na stosie przed sobą. Zwycięzca lewy rozpoczyna kolejną lewę.

Komunikacja

Podczas przygotowania do gry i podczas rozgrywki gracze mogą omawiać tylko informacje widoczne dla wszystkich. Gracze nie mogą omawiać ani pokazywać swoich lub cudzych kart na ręce. Podczas przygotowania do gry gracze nie powinni omawiać preferencji dotyczących postaci, ponieważ mogą w ten sposób ujawnić informacje. Gracze mogą przypominać sobie wzajemnie o celach swoich postaci i szczególnych zasadach oraz rozmawiać o aktualnym stanie realizacji celów i wszelkich innych informacjach znanych wszystkim graczom, takich jak karty leżące odkryte na stole. Wygrane lewy należy odkładać na bok zakryte, aby nie pomylić ich z kartami na ręce. W razie potrzeby gracze mogą odkładać odkryte te wygrane karty, które są związane z celem postaci (na przykład pierścienie w przypadku Froda), ale nie mogą pomylić kart na ręce z kartami zagrywanymi.

Cel gry i jej koniec

Każda postać ma swój cel. Gracz, który ją wybrał w danej rundzie, musi go osiągnąć. Oznaczanie osiągniętych celów. Po spełnieniu warunków celu postaci (i gdy w dalszej grze niepowodzenie osiągnięcia celu nie jest możliwe) należy położyć żeton gwiazdy na swojej postaci, aby pozostali gracze pamiętali, iż gracz osiągnął swój cel.

Runda dobiega końca, gdy wszyscy gracze zagrają wszystkie karty z ręki (oprócz Gandalfa, który przez cały czas będzie miał 1 kartę). jeżeli wszyscy gracze osiągną cele swoich postaci w tej rundzie, wygrywają i kończą rozdział. Kartę tego rozdziału należy odłożyć na bok i wyjąć z pudełka kartę kolejnego rozdziału wraz ze wszystkimi potrzebnymi nowymi kartami. jeżeli choć 1 gracz nie osiągnie celu swojej postaci, wszyscy przegrywają. Można rozegrać rundę jeszcze raz. Kolejne rozdziały rozgrywa się podobnie jak pierwszy. Karty rozdziałów zawierają informacje o wszystkich potrzebnych kartach.

Informacje podstawowe:

Kiedy premiera?

Jest duża szansa, iż polska edycja gry Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana ukaże się jednocześnie z premierą światową. Ta została zaplanowana na styczeń 2025 roku. Wydawnictwo Rebel „podpięło się” ze swoim drukiem pod druk międzynarodowy organizowany przez Office Dog, tak więc pierwsze informacje od polskiego wydawcy mówią również o styczniu 2025. Cena gry pozostaje na razie nieznana. O dokładnej dacie premiery oraz starcie przedsprzedaży będziemy informować.

TU SĄ NEWSY » GRY KARCIANE

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana. Nowa zapowiedź w znanym uniwersum
Sentinels of the Multiverse. Aktualizacja od wydawnictwa Portal Games
Relics of the Forge. Nowe rozszerzenie do One Deck Dungeon już można wesprzeć
Idź do oryginalnego materiału