Właściciel TikToka rzuca wyzwanie platformie Steam. Poznajcie GameTop

3 godzin temu

Właściciel TikToka szykuje się do nowej ofensywy – tym razem na rynku gier. ByteDance pracuje nad globalną platformą dystrybucji gier o nazwie GameTop, która będzie przypominać Steam. Według przecieków z chińskich mediów technologicznych, projekt ma być skierowany do użytkowników spoza Chin i oferować nie tylko sprzedaż gier, ale także elementy społecznościowe.

Nowy gracz na rynku gier

Jak informuje serwis Tech Planet, ByteDance rozpoczęło rekrutację do zespołu pracującego nad GameTop. W ogłoszeniach o pracę firma opisuje projekt jako międzynarodową platformę dystrybucji gier, która zapewni „spersonalizowane doświadczenia, narzędzia do tworzenia treści i system komunikacji między użytkownikami”.

Zespół, do którego trwa rekrutacja, ma zajmować się wzrostem i utrzymaniem aktywności graczy. ByteDance planuje wprowadzić m.in. system poziomów, odznak i nagród. Podobny już funkcjonuje na Steam, ale – przynajmniej dla mnie – nie jest jego głównym atutem.

Do funkcji Steam niedawno dołączył kalendarz premier. Źródło: Steam

Firma od kilku lat próbuje zaistnieć w branży gier – jednak teraz zmienia podejście. Od ok. 2019 roku ByteDance rozwijało wewnętrzne studia: Nuverse, Jiangnan i Zero36. Spółka Nuverse odpowiada m.in. za publikację gier mobilnych, jak Hatsune Miku: Colorful Stage! Studio Jiangnan pracuje nad tytułami społecznościowymi, a Zero eksperymentuje z integrowaniem AI w grach.

Po dużej restrukturyzacji w kwietniu 2024 roku oraz powołaniu byłego menedżera Perfect World, Zhanga Yunfana, na szefa działu gamingowego, ByteDance przechodzi z kosztownego modelu produkcji gier w stronę modelu „dużej dystrybucji, małej produkcji wewnętrznej”.

W Sklepie Play można znaleźć można już znaleźć aplikację o nazwie GameTop, oferującą ponad 200 gier offline i podstawowe funkcje społecznościowe. Jednak jej wydawcą jest Pylon Games – nie ma dowodów, żeby była powiązana z projektem twórców TikToka. Zbieżność nazw jest prawdopodobnie przypadkowa.

GameTop powtórzy sukces TikToka?

Lata temu nie doceniłem TikToka – nie wierzyłem, iż krótkie formy z muzyką i filtrami mogą się przyjąć – jak widać – bardzo się myliłem. W przypadku bardziej społecznościowego Steama nie popełnię tego błędu. Funkcje społecznościowe i user-generated content mogą okazać się siłą platformy.

Jeśli dodatkowo zaistnieje analogia do branży sprzętu audio i telefonów – Chińczycy zaproponują zadowalającą jakość w znacznie niższych cenach – to GameTop może poważnie zagrozić gigantom takim jak Steam czy Epic Games Store. Firma nie podała jeszcze planowanej daty premiery, ale biorąc pod uwagę skalę inwestycji i zaawansowanie procesów rekrutacyjnych, można spodziewać się, iż pierwsze testy wystartują w 2026 roku.

Źródło: IT Home

Chinygamingsocial mediaSteamTikTok
Idź do oryginalnego materiału