Po ponad dwóch dekadach od premiery World of Warcraft wprowadza funkcję, o którą społeczność prosiła od lat. Aktualizacja 11.2.7, będąca prologiem do dodatku Midnight, wprowadza do gry pełnoprawny system domów dla graczy. To jedna z najważniejszych zmian w historii tytułu, a jednocześnie symboliczny moment dla fanów, którzy przez lata ratowali Azeroth, ale nigdy nie mieli w nim własnego miejsca.
Wczesny dostęp dla posiadaczy Midnight
Housing trafił do wczesnego dostępu dla wszystkich graczy, którzy zakupili Midnight. Po zaktualizowaniu gry i zalogowaniu się bohaterowie otrzymują zadanie wprowadzające, pozwalające zdobyć pierwszy dom w jednym z dwóch frakcyjnych sąsiedztw. Twórcy zapowiadają, iż to dopiero początek rozbudowy systemu, który z czasem będzie rozwijany o kolejne funkcje.
World of Warcraft: Midnight – wrażenia z testów alfa
Personalizacja i dekoracje
Po odebraniu domu gracze otrzymują obszerny zestaw elementów dekoracyjnych. W pakiecie startowym znajduje się kilkaset przedmiotów, w tym dekoracje przypisane automatycznie na podstawie dorobku gracza w poprzednich dodatkach. Dzięki temu weterani otrzymują natychmiastowe odzwierciedlenie swojej historii w Azeroth. Kolejne ozdoby i elementy wyposażenia będzie można zdobywać z niemal każdej aktywności w grze – od zadań, przez lochy i rajdy, po wydarzenia okresowe, reputacje oraz profesje.

Część większej aktualizacji fabularnej
System domów jest tylko jednym z elementów aktualizacji „The Warning”, która rozwija wątki The War Within i przygotowuje społeczność na premierę Midnight. Do gry wracają także klasyczne aktywności, takie jak Brawler’s Guild, a także nowe wydarzenia, w tym Turbulent Timeways. Aktualizacja ma tchnąć nowe życie w grę, niezależnie od tego, czy ktoś gra od dawna, czy dopiero zaczyna przygodę w Azeroth.

Społecznościowy wymiar housingu
Premiera Midnight zaplanowana na 3 marca przyniesie również aktywację funkcji społecznościowych powiązanych z domami. Gracze będą mogli uczestniczyć w inicjatywach sąsiedzkich, a także współtworzyć przestrzenie ze znajomymi. Housing ma stać się nowym centrum życia społeczności World of Warcraft, otwierając przed graczami zupełnie nowe możliwości interakcji.

Podsumowując
Wprowadzenie systemu domów to przełom, który łączy techniczny rozwój gry z potrzebą głębszej personalizacji i budowania tożsamości w świecie MMORPG. Po tylu latach gracze wreszcie mogą nie tylko przemierzać Azeroth, ale także nazwać jego fragment swoim własnym. A Wy? Zamierzacie urządzić własny dom w Azeroth, czy zostawiacie housing dla innych bohaterów?

Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse.

2 tygodni temu








