Był Wylanie żalu Po ogłoszeniu śmierci Davida Lyncha 15 stycznia w wieku 78 lat. Wśród różnych hołdów online było kilka postów wybitnych programistów z branży gier, w tym Remedy Entertainment’s Sam LakeW Hidetaka „Swery” SuehiroI Pacific Drive wywoływacz Ironwood Studios. Kilka z nich nie jest tak zaskakujące; dla wielu zarówno w grach, jak i w szerszym świecie popkultury, Podwójne szczyty wydaje się duży kamień milowy kulturowy i punkt wpływu. Trzeci sezon serii, Twin Peaks: Powrótujawnił szersze pokolenie światu Lyncha, kiedy po raz pierwszy miała swoją premierę w 2017 roku, wciągając je w swój wyjątkowy wszechświat w 18 oszałamiających odcinkach telewizji.
Katalogowanie Podwójne szczyty„Wpływ sam na gry byłoby zniechęcające. Istnieją nie tylko oczywiste przykłady przerażającego północno -zachodniego miejsca Pacyfiku Alan Wake i agresywnie Podwójne szczyty-Inspirowana przesłanka Śmiertelne przeczucieistnieje kilka innych gier zadłużonych w logice marzeń o pracy Lyncha, od znanych tytułów The Legend of Zelda: Link’s Awakening Aby bardziej niejasić japońskie gry, takie jak 1998 Mizzurna Falls i 1995 D. Ale sprowadzić linch do Podwójne szczyty – tak odkrywa i ważna jak ta seria – tęskni za wieloma swoim kunsztem. David Lynch był czymś więcej niż tylko „cholernie dobre filiżanki kawy”, a dziewczyny owinięte plastikiem: przez sprypne, drusy audio i groźne zdjęcia, stworzył światami całkowicie, nie odmienne niczego, co widać w rzeczywistości, tak całkowicie, iż jego imię stało się synonimem ciemności Surrealizm życia codziennego, iż tak wielu innych artystów do dziś próbowało się zejść.
Być może żadne inne gry nie wyciągnęły tonu pracy Davida Lyncha tak samo z powodzeniem, jak pierwsze trzy wpisy z serii Silent Hill. Na powierzchni oczywiście jest ścieżka dźwiękowa: przemysłowe brzęki i wargi, głębokie drażnienie basów, trzaska statyczna i elektryczna z radia. Ale najbardziej lynchianinem jest seria „definiująca koncepcja nieziemskiego świata. Oczywiście jest przedstawienie Dank, Industrial Environments (prawdopodobnie zainspirowany debiutem Feature Lynch Eraserhead), ale więcej. Jest to pomysł na alternatywną rzeczywistość, a choćby alternatywne ludzi.
Silent Hill 2 Reżyser Masashi Tsuboyama szczegółowy Jak film Lyncha Zgubiona autostrada zainspirował tworzenie podwójnych postaci Mary i Marii. Ten film podąża za mężczyzną o imieniu Fred Madison, grany przez Billa Pullmana, który zabija swoją żonę, ale nagle stał się zupełnie inną osobą, spotykając jej wersję, która wydaje się być całkowitym przeciwieństwem kobiety, którą widzieliśmy na początku. jeżeli to brzmi znajomo, to powinno. Silent Hill 2Bohater James Sunderland w zasadzie w trakcie gry staje się dwoma ludźmi: jego winy i winy i gwałtownym seksualnym kalece znanym jako Piramid Head. To podwojenie narracji jest również najbardziej znane Mulholland Drivegdzie Betty postaci Naomi Watts pojawia się zarówno jako naiwna ingénue na początku, jak i jako zużyta, torturowana kobieta do końca, podczas gdy idea lustrzanych postaci jest prawdopodobnie obecna w Niebieski aksamit również.
To nie tylko te bardziej wyraźne odniesienia Silent Hill Więc Lynchian. Pierwsza gra, szczególnie ma taką samą jakość swojego dialogu, który jest obecny w filmach Lynch Eraserhead I Zgubiona autostrada. Harry Mason często brzmi tak, jakby wędruje przez sen, niepewny, jak choćby reagować na dziwne wydarzenia występujące przed nim. Bardziej niż jakakolwiek inna seria gier, Silent Hill jest szczególnie przesiąknięta symboliką w swoich pierwszych kilku wpisach, niezależnie od tego, czy są to warstwowe odniesienia seksualne i potwory kodowane przez kobiety Silent Hill 2 lub przerażające fragmenty kwitnącej kobiecości obecnej w całym Silent Hill 3. W całej serii Silent Hill, nieziemski świat jest zasadniczo zbudowany z psychiki konkretnej osoby w świecie każdej gry, podobnie jak sposób Mulholland Drive Lub Zgubiona autostrada są częściowo zbudowane wokół psychów ich bohaterów, niezależnie od tego, czy aktywnie marzą, czy po prostu próbują zignorować ciemniejsze części siebie.
A potem jest miasto. Podwójne szczyty może zwrócić całą uwagę na ujawnienie ciemnego serca przedmieść, ale Lynch prawdopodobnie dotarł tam znacznie wcześniej Niebieski aksamitCharakterystyczna scena otwierająca, w której spokojne i idylliczne małe miasteczko po raz pierwszy napotyka nagły wypadek medyczny – wraz z wyraźnie fallicznym sprayem wody – gdy kamera nurkuje pod ziemią, aby odsłonić owady pełzające wśród zgnilizny. choćby więcej niż Silent HillW Alan Wake jest niemal bezpośrednio inspirowany Lynchem, a drugie wejście popycha porównania jeszcze bardziej poprzez bezpośrednie podobieństwa strukturalne do Powrót (I oczywiście na północny zachód Pacyfiku). Alan Wake 2 Jednak współautor i współreżyser Sam Lake nie jest zadowolony, aby po prostu zerwać dziwactwo i lokalizację; Postać Alan Wake sam dostaje to, co zasadniczo „tulpa” – nieziemski doppelganger przypominający Dale Coopera Twin Peaks: Powrót – Oprócz FBI przyjeżdżającego do miasta i wtapiającego się w różne stopnie.
Ale Alan Wake 2W Podobnie Silent Hill, Rozumie, iż cechą pracy Lyncha jest jego zdolność do nagle przenoszenia tonów z głupiego na niesamowitą, niezależnie od tego, czy jest to ciemność, która spada nad miastem, czy też zmiany zawodowe, które przekształcają łagodny pokój hotelowy w krwawą scenę zbrodniową . Oczywiście istnieje również użycie negatywnej przestrzeni i ciszy, uśpiło gracza w poczucie niepokoju, z architekturą fałszywego Nowego Jorku Alan Wake 2Mroczne miejsce, w którym było poczucie miejsca, ale nie jest w porządku. Przede wszystkim, chociaż prace Lynchian często zawierają wyraźne, rozbite pejzaże dźwiękowe, równie ważne są rzeczy, które nie są Tam: pusty korytarz; kamera przesuwa się po wolnym pokoju; ciemność paska autostrady. W filmie Davida Lyncha dźwięk często wtapia się w tło, stając się kolejną częścią poczucia niepokoju, którego nie można się wstrząsnąć.
To jest coś, co gry tak lubią Kontrola Lub Poszedłem do domu Zrozum bliskie, chociaż mogą nie być horrorem, a choćby wyraźnie wycofują się z Lyncha, ponieważ wyraźnie zapisz kilka odniesień, takich jak FBI lub Pacyfiku na północny zachód. Szczególnie dla tych ostatnich są zbłąkane dźwięki statycznego lub grzmotu, całkowicie cichy i pusty dom, przez który wędrujesz, odkrywając pęknięcia w pozornie „normalnej” amerykańskiej rodzinie, w tym sugestie dotyczące wykorzystywania seksualnego. Pierwszy tworzy to, iż niepokoi się przy użyciu ciemności i oświetlenia, często z opuszczonymi pokoi z ludźmi unoszącymi się w powietrzu. choćby coś w rodzaju Otchłań nosi odcienie Eraserheadze stonowaną kolorystyką, ostatecznie przesuwającą się na pustkowie przemysłowe, i historia ciężka w symbolice, która odmawia udzielania czystych odpowiedzi na temat tego, co robisz lub dlaczego.
Gry wideo wiele zawdzięczają wpływowi Davida Lyncha, czy to jest coś tak prostego jako możliwość dostrzeżenia tego, czego widok nie widzi Lub Kurtka węża, która symbolizuje indywidualność i wiarę w wolność osobistą. Dzięki coraz większemu skupieniu się na bardziej filmowych doświadczeniach i inspiracjach z filmu i telewizji, możliwe, iż możemy choćby dostać naprawdę lynchijską grę, niezależnie od tego, czy jest to horror przetrwania, czy coś zupełnie nieoczekiwanego. Podwójne szczyty I Powrót Być może zwróciłaby większą uwagę z oczywistych powodów (nie byłoby fajnie symulować doświadczenie wiktoriańskiego mężczyzny z poważną deformacją twarzy, a nie ma jeszcze gry w traktorze na otwartym świecie à la Prosta historia) Ale Lynch jest jednak troski estetyczne i tematyczne spływają dzięki niezatarty wpływowi jego pracy na samą gatunek horroru. Ta guma, którą lubisz, zawsze była stylowa i tak długo te drogi utrzymują się na zawsze, podobnie jak pamięć Davida Lyncha.
Podwójne szczyty jest dostępny do strumienia na Paramount Plus. Twin Peaks: Powrót jest dostępny do strumieniowego przesyłania w Showtime. Zgubiona autostradaW Mulholland DriveI Eraserhead są dostępne do przesyłania strumieniowego na kanale kryterium. Niebieski aksamit jest dostępny do przesyłania strumieniowego na Max. Prosta historia można przesyłać strumieniowo na Disney Plus.