Krew królowej Final Fantasy 7 Rebirth jest głębsza, niż można by się spodziewać po opcjonalnej grze karcianej, a stosunkowo rzadki samouczek – i długa krzywa uczenia się – oznacza, iż samo zanurzenie się w nią jest nieco przytłaczające. Zaznajomienie się z zasadami zajmuje trochę czasu, a gdy już to zrobisz, zrozumieć, co robić, prawdziwą zabawę daje odgadnięcie, które karty ze sobą współpracują i budowanie wokół nich strategii.
Nasz przewodnik po Final Fantasy 7 Rebirth Queen’s Blood opisuje, jak działa gra karciana i oferuje kilka wskazówek na temat Queen’s Blood na dobry początek.
Final Fantasy 7: Krew królowej odrodzenia
Zasady Final Fnatasy 7 Rebirth Queen’s Blood

Samouczek Queen’s Blood omawia podstawy, ale na początku nie jest to najłatwiejszy zestaw zasad. Grasz w Queen’s Blood na planszy z pięcioma kolumnami i trzema rzędami. Każda karta ma rangę, reprezentowaną przez liczbę pionków w lewym górnym rogu karty oraz wartość punktową, która jest liczbą w prawym górnym rogu karty. Umieszczenie karty zapewnia punkty równe jej wartości punktowej w rzędzie, w którym znajduje się karta – więc na przykład umieszczenie karty Żołnierza Riot w górnym rzędzie daje dwa punkty za ten rząd.
Haczyk polega na tym, iż Twoje punkty liczą się tylko wtedy, gdy masz więcej punktów z rzędu niż Twój przeciwnik. jeżeli masz dziewięć, a oni mają 10, otrzymujesz zero punktów za ten rząd.
Każda karta ma obszar działania rozciągający się od pola, na którym ją umieszczasz, i ten efekt określa, gdzie możesz umieścić nowe karty – albo zamieniając puste pole w pole pierwszej rangi, albo zamieniając pole pierwszej lub drugiej rangi w kolejna ranga w górę. Na przykład karta Oficer ds. ochrony wpływa na pola po obu stronach miejsca, w którym ją umieszczasz. jeżeli umieścisz go na lewym skrajnym kwadracie w środkowym rzędzie, otrzymasz kwadrat drugiej rangi nad i pod nim oraz kwadrat pierwszej rangi po jego prawej stronie.
Jak zdobyć więcej kart w Queen’s Blood
Możesz kupić kilka pakietów wzmacniających w sklepie z przedmiotami w każdym mieście za około 500 Gil, a każdy zawiera małą garść kart. Nie zawsze warto z nich korzystać, ale zawsze dobrze jest mieć więcej opcji do eksperymentowania i opracowywania nowych strategii.
Otrzymujesz także co najmniej jedną nową kartę za pierwszą wygraną z przeciwnikiem Krwi Królowej. Karty te są zwykle całkiem dobre – w każdym razie lepsze niż te, które można kupić – warto więc rozegrać z nimi przynajmniej jeden mecz, aby sprawdzić, czy będą dla Ciebie odpowiednie.
Wskazówki dotyczące krwi królowej Final Fnatasy 7 Rebirth
Zebraliśmy kilka przydatnych wskazówek dotyczących Krwi Królowej, które pomogą Ci ułatwić Ci rozpoczęcie gry.
Ponowne uruchomienie jest dobre
Jeśli wygląda na to, iż masz przegrać, możesz wznowić mecz. Odrodzenie nie wiąże się z karą za ponowne uruchomienie – ani za przegraną, ale ponowne uruchomienie jest znacznie szybsze. Zawsze masz szansę edytować swoją talię przed ponownym rozpoczęciem, więc jest to dobry sposób na eksperymentowanie z nowymi kartami i strategiami. jeżeli to nie zadziała, uruchom ponownie grę i ponownie przetasuj talię.
Zrównoważ swoją talię

Może to być oczywiste, ale upewnij się, iż w swojej talii masz podstawy składające się z kart rangi pierwszej, nieco mniej kart rangi drugiej i jeszcze mniej kart rangi trzeciej. Karty o wysokiej randze z pewnością zmieniają przebieg meczu, ale jeżeli nie potrafisz stworzyć sytuacji, która pozwoli ci je zagrać, to masz kłopoty.
Przeczytaj swoje karty
Jest to również potencjalnie pewne, ale i tak warto o tym powiedzieć. Przeczytaj opisy swoich kart – naciśnij touchpad na ekranie talii, aby je sprawdzić – i przyjrzyj się ich obszarowi działania. Podstawowe karty są proste i mają wyraźnie zaznaczone obszary działania. Niektóre karty stanu tak nie są i łatwo przeoczyć czerwony kwadrat statusu pośród normalnych szarych i żółtych kwadratów.
Weź pod uwagę swoją rękę startową

Idealnie byłoby, gdyby Twoja ręka początkowa zawierała co najmniej jedną kartę o wartości drugiej lub trzeciej. Daje ci to coś do budowania i ułatwia kształtowanie planszy w korzystny sposób, zamiast po prostu rzucać każdą Mandragorę i Mu, które pojawiają się w każdej turze. Nie wahaj się zaznaczyć kart do wymiany przed rozpoczęciem meczu, jeżeli wygląda na to, iż w przeciwnym razie zaczniesz ze słabą ręką.
Użyj kart stanu
Karty z efektami statusu – na przykład wzmocnienie punktowe Cactuara – są niezbędne w meczach po opuszczeniu obszaru Łąk, choć prawdopodobnie będzie wymagało pewnej praktyki, aby dobrze ich używać. Prawie każda karta stanu ma jakiś dziwaczny efekt rozmieszczenia, taki jak lądowanie wzmocnienia Cactuara na kwadratowej przekątnej do najniższego obszaru działania karty lub Arcysmok osłabiający kartę bezpośrednio przed nią, ale układający szeregi po przekątnej za nią.

Nie ma nic złego w przegrywaniu (kilka awantur)
Ponieważ w Queen’s Blood obowiązuje zasada „wszystko albo nic”, nie musisz próbować wygrywać w każdym rzędzie czy choćby dwóch. Jasne, mogą zdobyć cztery lub pięć punktów za górny i środkowy rząd, ale jeżeli uda ci się zdobyć 10 punktów i całkowicie zdominować dolny rząd, ich zyski nie będą miały znaczenia. Śledź sumę punktów przeciwnika i dostosowuj swoją strategię w miarę rozwoju meczu.
Nie przemęczaj się
Możesz ulec pokusie, aby skupić się na rozciągnięciu swoich kart na obszar gry przeciwnika, aby spróbować uniemożliwić mu umieszczenie własnych kart. jeżeli nie masz naprawdę szczęśliwej ręki i nie potrafisz zdobyć pola o drugiej pozycji, tak aby przeciwnik nie mógł go odzyskać, po prostu wpakujesz się w róg. Najlepszym rozwiązaniem będzie zbudowanie po swojej stronie planszy solidnych podstaw, dzięki czemu będziesz mógł zacząć budować bazę punktową w co najmniej dwóch rzędach, a następnie wybrać jeden rząd, w którym będziesz mógł się rozgałęziać i sprawdzić, czy uda ci się zablokować przeciwnikowi postęp.
=”sekcja-1″>