Wszystkie gry z Androida trafią na PC. Google ma ambitny plan

8 godzin temu

Ekspansja mobilnych gier postępuje. Google informuje o rozszerzeniu wsparcia dla natywnych portów PC, a także zapowiada szereg innych usprawnień. Dotyczą one zarówno deweloperów, jak i przeciętnych graczy. Nie zabraknie ulepszonego systemu zbierania punktów mającego zachęcić graczy do częstszej zabawy w poszczególne tytuły. Do tego dojdą narzędzia znacząco ułatwiające przenoszenie produkcji z systemu Android.

Google ma wizję gier dostępnych w każdym miejscu

Technologiczny gigant za kilka dni pojawi się na Game Developers Conference (GDC), gdzie zaprezentuje szereg aktualizacji swojego ekosystemu. Doczekamy się prezentacji kolejnych sposobów na multiplatformową rozgrywkę, a także mechanizmów poprawiających ogólne doświadczenia. Teraz natomiast poznaliśmy zarys przyszłościowych, jak i ambitnych planów. Mają one odcisnąć piętno na wszystkich osobach, które każdego miesiąca sięgają po mobilne produkcje.

Gry Google Play (beta) mają doczekać się stabilnego wydania jeszcze na łamach bieżącego roku. Projekt rozwijany jest już od kilku lat i jego cel jest prosty: przenieść jak najwięcej tytułów z systemu Android na komputery osobiste. Koncern chce, by ten proces przebiegał przy minimalnym wkładzie deweloperów. Dlatego też udostępniono właśnie wsparcie dla twórców tworzących gry przede wszystkim z myślą o PC. Chodzi chociażby o łatwiejszą integrację zakupów wewnątrz produkcji oraz usprawnione funkcje bezpieczeństwa. Zarządzanie komputerową i mobilną wersją gry przebiegać będzie natomiast z jednego miejsca.

Gry Google Play (beta) – pobierz program z naszej bazy danych

Co więcej, koncern udostępnił opcję automatycznego dystrybuowania gry na PC w momencie jej mobilnego debiutu. Dzięki temu twórcy od razu zyskają możliwość przyciągnięcia dodatkowych odbiorców. Produkcje opatrzane zostaną specjalnymi oznaczeniami wskazującymi na poziom dostosowania pod daną platformę (zoptymalizowana, grywalna, nieprzetestowana).

Łatwiejsze przenoszenie gier, zdobywanie punktów i nie tylko

Gracze będą lepiej poinformowani na temat tego, czego konkretnie mogą się spodziewać po danej grze. Deweloperzy w każdym momencie mogą wprowadzić poprawki, by spełnić wymagania narzucone przez Google.

Oznaczenia informujące o dostosowaniu produkcji z systemu Android do pecetowych wymagań / Źródło zdjęcia: Google

Na uwagę zasługuje opcja personalizowania doświadczenia wewnątrz gry. Jak możecie zobaczyć poniżej, gracz będzie w stanie ustawiać sterowanie oraz inne elementy, by grało mu się możliwie komfortowo, niezależnie od wybranej platformy. Poszczególne ulepszenia zadebiutują jeszcze w tym miesiącu, pełna kompatybilność nastąpi natomiast w bliżej nieokreślonym momencie 2025 roku.

Łatwe dostosowywanie sterowania / Źródło zdjęcia: Google

Kolejnym usprawnieniem jest pogłębiona implementacja systemu zbierania punktów. Google informuje o ich łatwiejszym gromadzeniu oraz ulepszonym sposobie na śledzenie postępów. Usprawniono interfejs tak, by zachęcał do osiągania konkretnych celów (dziennych czy narzuconych przez deweloperów). Zadbano także o specjalne promocje gwarantujące więcej punktów za korzystanie z gier na PC oraz kupowanie cyfrowych udogodnień wewnątrz produkcji.

Zbieranie i wymienianie punktów przybliżone do tego, co znamy z systemu Android / Źródło zdjęcia: Google

Przyszłość to także dodatkowa przestrzeń reklamowa. Google ma zapewnić możliwość prowadzenia identycznych kampanii zarówno na PC, jak i telefonach czy tabletach. Funkcja znajduje się jednak na dosyć wczesnym etapie rozwoju. jeżeli zaś chodzi o ogólny rozwój Gry Google Play (beta), to najwidoczniej koncern ma ambitne plany i faktycznie chce niejako połączyć mobilne i pecetowe doświadczenie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Źródło: Google / Zdjęcie otwierające: Google

AndroidgooglePC
Idź do oryginalnego materiału