Kleryk otrzymał wiele zmian w aktualizacjach Unearthed Arcana dla Dungeons & Dragons 5E przed włączeniem ich do nadchodzących Podstawowych zestawów zasad 2024. Kapłani mają teraz jeszcze więcej świętych mocy niż wcześniej, koncentrując się na wojownikach walczących w zwarciu z umiejętnościami, które włączają się podczas walki lub stają się mistycznymi uzdrowicielami z wieloma mocami, które mogą leczyć sojuszników i szkodzić wrogom.
Najnowszy artykuł Unearthed Arcana dla D&D 5E to Playtest 6, który można pobrać za darmo na stronie D&D dalej strona internetowa. Playtest 6 zawiera nową wersję klasy Kleryka wraz z czterema podklasami pojawiającymi się w Podręczniku Gracza 2014. Ta wersja Kleryka ma być testowana przez fanów, zanim zostanie wydrukowana, więc zachęcamy do używania jej w kampaniach i robienia notatek, aby można je było wysłać do Wizards of the Coast, gdy pojawią się opinie dotyczące Playtest 6.
Powiązany: D&D ujawnia pierwsze spojrzenie na nadchodzący przewodnik Dungeon Master’s
Zmienia duchownych w moce w D&D 5E

Wersja Kleryka w Playteście 6 ma teraz znacznie bardziej konkretny związek z ich bóstwem, ponieważ Boska Interwencja jest odświeżająco bezpośrednia w porównaniu z wersją z Podręcznika Gracza, a Odpędzanie Nieumarłych zostało przerobione. Wszystkie moce Kleryka, które zmieniły się w Unearthed Arcana to:
Podklasa Domeny Boskiej: Klerycy wybierają teraz swoją podklasę na poziomie 3 zamiast na poziomie 1.
sztuczki: Klerycy mogą zastąpić jedną ze swoich sztuczek, gdy awansują.
Odwróć nieumarłych: Istoty, którym nie powiedzie się rzut obronny, są teraz objęte efektami Przestraszenia i Ubezwłasnowolnienia przez jedną minutę lub do momentu otrzymania obrażeń.
Zniszcz nieumarłych: Ta funkcja została zastąpiona przez Porażenie nieumarłych.
Boska interwencja: Możesz użyć tej mocy raz na długi odpoczynek, aby zduplikować dowolne zaklęcie Boskości poziomu 1-5 bez użycia miejsca lub wymagając komponentów. Zaklęcie nie może mieć czasu rzucania Reakcji.
Ulepszenie Boskiej Interwencji: Zostało to zastąpione Większa Boska Interwencja.
Nowe funkcje i moce kapłana D&D

Kleryk otrzymał kilka dużych wzmocnień bojowych w Unearthed Arcana, a gracz może wybierać między kapłanem-wojownikiem z pierwszej linii lub uzdrowicielem z tylnego rzędu, który może rzucać zaklęcia atakujące z najlepszymi z nich. Nowe cechy klasy Kleryka wprowadzone w Playtest 6 to:
Boski porządek (poziom 1): Klerycy wybierają jedną z dwóch opcji z tą funkcją: Ochraniacz daje im biegłość w posługiwaniu się bronią wojenną i szkolenie w ciężkich zbrojach, podczas gdy Taumaturg zapewnia dodatkową Sztuczkę z listy zaklęć Boskich oraz premię do testów Religii równą ich modyfikatorowi z Roztropności.
Boskość Kanału/Boska Iskra (Poziom 2): Ta moc pozwala ci obrać za cel sojusznika w promieniu 30 stóp, aby przywrócić 1k8 + modyfikator z mądrości, lub wycelować we wroga i wymusić rzut obronny na Kondycję, a niepowodzenie skutkuje 1k8 + mądrości w obrażeniach promieniujących lub nekrotycznych lub połową obrażeń przy udanym rzucie obronnym .
Porażenie nieumarłych (poziom 5): Używając Odpędzania Nieumarłych, możesz zadać 1k8 x modyfikator Mądrości w obrażeniach od Promieniowania wszystkim wrogom objętym tą umiejętnością.
Błogosławione Uderzenia (Poziom 7): Daje to dwie uprawnienia: Boskie Uderzenie dodaje 1k8 obrażeń Nekrotycznych lub Świetlistych do ataków bronią Potężne rzucanie zaklęć dodaje twój modyfikator z Mądrości do Boskich sztuczek zaklęć.
Gmina (Poziom 9): Zawsze masz tzw Gmina zaklęcie przygotowane, co nie wlicza się do normalnego przydziału zapamiętanych zaklęć.
Ulepszone Błogosławione Uderzenia (Poziom 14): Efekty Błogosławionych Uderzeń zostały ulepszone. Boskie Uderzenie teraz dodaje 2k8 obrażeń Nekrotycznych lub Świetlistych Potężne rzucanie zaklęć daje tymczasowe punkty wytrzymałości równe dwukrotności twojego modyfikatora z Roztropności podczas rzucania Boskiej Sztuczki.
Większa boska interwencja (poziom 20): Możesz rzucać Życzenie używając Boskiej Interwencji raz na 2k4 długich odpoczynków i jesteś odporny na efekty stresu, jeżeli efekt wymaga rzucenia kolejnego zaklęcia.
Jak D&D zmieniło podklasy kleryków

Playtest 6 zawiera ulepszone wersje czterech Domen Kleryka, które pierwotnie pojawiły się w Podręczniku Gracza 2014: Życie, światło, oszustwo, I Wojna. Ponieważ Klerycy otrzymują teraz swoją podklasę na poziomie 3, ich obecne moce domeny zostały zmienione. Zmiany w Domenach Kleryka w Unearthed Arcana obejmują:
Domena życia: Już nie zyskują Bonusowa biegłość umiejętność. Uczeń Życia I Zachowaj życie są teraz otrzymywane na poziomie 3. Zachowaj życie pozwala teraz wykorzystywać Boskość Kanału do zastępowania miejsc na zaklęcia podczas rzucania zaklęć Abjuration z listy Boskości. Boskie Uderzenie jest teraz podstawową umiejętnością Kleryka. Najwyższe Uzdrowienie może być używany z efektami leczniczymi Channel Divinity.
Zaklęcia Domenowe Domeny Życia to teraz:
- Poziom 3: Pomoc, Błogosław, ale Rany, I Mniejsza renowacja
- Poziom 5: Słowo masowego uzdrawiania I Przywracać do życiu
- Poziom 7: Aura Życia I Oddział Śmierci
- Poziom 9: Większa renowacja I Masowe leczenie ran
Lekka domena: Już nie zyskują Bonusowa sztuczka, Ulepszona flaraLub Potężne rzucanie zaklęć cechy. Rozbłysk Strażniczy I Blask świtu są odbierane na poziomie 3. Rozbłysk Strażniczy może być użyty na wszystkich celach w promieniu 30 stóp. Blask świtu pozwala ci wybrać cele i nie jest już niewrażliwa na całkowitą osłonę. Korona Światła nie wymaga już Akcji do odrzucenia.
Zaklęcia domeny domeny światła to teraz:
- Poziom 3: Płonące dłonie, Faerie Fire, MoonbeamI Zobacz Niewidzialność
- Poziom 5: Światło dzienne I Kula ognia
- Poziom 7: Tajemne oko I Ściana ognia
- Poziom 9: Uderzenie Płomienia I Wróżenie
Naciągnięcie: Już nie zyskują Płaszcz Cieni funkcja. The Błogosławieństwo oszusta I Wywołaj dwulicowość funkcje są teraz odbierane na poziomie 3. Błogosławieństwo oszusta ma teraz zasięg 30 stóp i może być używany na kółku. Wywołaj dwulicowość wymaga teraz tylko dodatkowej akcji i pozwala teleportować się na odległość 30 stóp. Magia Trickstera to nowa funkcja poziomu 6, która pozwala skrócić czas rzucania zaklęcia iluzji do dodatkowej akcji, której można użyć tyle razy, ile wynosi modyfikator z mądrości na długi odpoczynek. Ulepszona dwulicowość pozwala teleportować się na odległość 120 stóp; sojusznicy mają przewagę, gdy walczą z wrogami w promieniu 5 stóp od iluzji, a ty odzyskujesz punkty wytrzymałości, gdy przestaje działać.
Zaklęcia domen domeny podstępu to teraz:
- Poziom 3: Urok osoby, przebranie, niewidzialnośćI Przejść bez śladu
- Poziom 5: Hipnotyczny wzór I Niewykrywanie
- Poziom 7: Dezorientacja I Drzwi wymiarowe
- Poziom 9: Trzymaj Monstera I Wprowadzić w błąd
Wojna: Już nie zyskują Dodatkowe biegłości Lub Boskie Uderzenia funkcja. Kapłan Wojenny I Uderzenie kierowane przeszli na poziom 3. Kapłan Wojenny zapewnia teraz mistrzostwo w posługiwaniu się bronią, a jego użycie można przywrócić podczas krótkiego odpoczynku. Uderzenie kierowane można teraz użyć na innych postaciach w promieniu 30 stóp i uruchamia się w przypadku chybienia. Wojenne błogosławieństwo Boże teraz pozwala ci rzucać Tarcza Wiary raz na długi odpoczynek bez zużywania miejsca na zaklęcie i może mieć wpływ na ciebie i sojusznika.
Zaklęcia domeny domeny wojny to teraz:
- Poziom 3: Łaska Boska, Magiczna Broń, Tarcza WiaryI Broń duchowa
- Poziom 5: Płaszcz krzyżowca I Strażnicy Duchów
- Poziom 7: Wolność ruchu I Kamienna skóra
- Poziom 9: Niszczycielska fala I Trzymaj Monstera
Powiązany: Wyjaśnienie sesji zerowej w D&D
Zmiany w Kleryku są fascynujące z kilku powodów. Walka, w wyniku której funkcja natychmiastowego zabójstwa Odwróć nieumarłych została usunięta, co oznacza, iż element ze starszych edycji zniknął, a umożliwienie im dostępu do Życzenia to świetny sposób na nadrobienie tego, jak Klerycy stracili niesamowite zaklęcie Cud w skoku do 5E. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany Kleryka są pozytywne i mam nadzieję, iż zostaną uwzględnione w kolejnej wersji Podręcznika Gracza.