Wybór układu dla PS6 może pomóc w zapewnieniu wstecznej kompatybilności z PS5

cyberfeed.pl 3 dni temu


Mamy już pierwsze informacje na temat nieuniknionej konsoli PlayStation 6 firmy Sony: według raportu z Agencja Reutersaa producent chipów Intel przegrał przetarg na produkcję chipów dla PlayStation nowej generacji. Jednym z czynników, który rzekomo doprowadził do decyzji Sony o wyborze AMD, było zapewnienie wstecznej kompatybilności z PlayStation 5 obecnej generacji.

PS5 firmy Sony ma procesor AMD — niestandardowy AMD Zen 2 — i GPU — niestandardowy AMD RDNA 2 dla podstawowego PS5 i RDNA 3 dla nadchodzącego PlayStation 5 Pro. Według Reutersa przejście na chipy Intela mogło zagrozić wstecznej kompatybilności lub przynajmniej uczynić obsługę wstecznej kompatybilności droższą dla inżynierów Sony. PlayStation 4 również działało na procesorach AMD.

Producent PlayStation ma historię wspierania wstecznej kompatybilności między konsolami. PlayStation 2 odtwarzało oryginalne gry PlayStation od razu po wyjęciu z pudełka. Wczesne wersje PlayStation 3 również wspierały swoje dwa poprzednie modele. Sony przerwało passę wstecznej kompatybilności dzięki PS4, który nie obsługiwał gier PS3 od razu po wyjęciu z pudełkaale ostatecznie udostępniono do nich dostęp poprzez emulację.

Raport Reutersa na temat PS6 z pewnością wskazuje, iż Sony zamierza wspierać gry na PS5 na swojej konsoli nowej generacji, która nie została jeszcze ogłoszona i nie ma jasnego okna premiery. Sony właśnie zapowiedział PS5 Pro w zeszłym tygodniuna listopadową premierę. Konsola PS6 jest niemal na pewno jeszcze odległa o lata, biorąc pod uwagę siedmioletnią przerwę między premierą PS4 i PS5.

Według doniesień decyzja Sony o wyborze AMD zamiast Intela sięga 2022 roku. Jednak producent PlayStation prawdopodobnie rozpoczął pracę nad następcą PS5 dużo wcześniej. Według Shawna Laydena, byłego prezesa SIE Worldwide Studios, Sony zwykle „zaczyna[s] pracujemy nad platformą nowej generacji prawie dzień po tym, jak wypuścimy obecną generację”. W wywiadzie dla Podcast Co słychać w PlayStationLayden powiedział: „w chwili, gdy wysyłasz produkt, masz już zespół daleko, daleko z tyłu” […] który już pracuje nad kolejną wersją.”



Source link

Idź do oryginalnego materiału