Dobieranie graczy w oparciu o umiejętności w Call of Duty jest zawsze kontrowersyjnym tematem i nie inaczej jest w przypadku Black Ops 6. Oto, jak SBMM wpływa na rozgrywkę wieloosobową.
Jeśli chodzi o gry wieloosobowe, nie ma tematu bardziej kontrowersyjnego niż dobieranie graczy w oparciu o umiejętności (SBMM). To, czy jest to powszechne, czy nie, a choćby jak powszechne, może wpłynąć na jakość korzystania z Internetu dla niektórych graczy.
Wraz z nadejściem tegorocznej premiery CoD rozmowa nabrała tempa, gdy Black Ops 6 znalazło się w centrum uwagi. Ale czym adekwatnie jest SBMM? Czy problem dotyczy Black Ops 6? Jaki to ma wpływ na lobby?
Oto wszystko, co musisz wiedzieć o SBMM i jego powiązaniach z najnowszym tytułem CoD.
Od lat kwestia SBMM jest tematem rozmów powodującym największe podziały w grach online.
Czym jest dobieranie graczy oparte na umiejętnościach?
Dobieranie graczy oparte na umiejętnościach (SBMM), jak sama nazwa wskazuje, to system dobierania graczy, który ma na celu dobieranie w pary graczy o jednakowych umiejętnościach przeciwko sobie.
Podczas wyszukiwania gry we wszystkich rodzajach tytułów dla wielu graczy, działające pod maską narzędzia dobierania graczy biorą pod uwagę szereg czynników. Od połączenia z serwerem po Twoje doświadczenie w grze, składa się na to mnóstwo czynników. Jednak w przypadku SBMM umiejętności zastępują większość innych czynników.
Teoretycznie stara się zachować uczciwość i równowagę lobby. Powinniście grać w parze z graczami o równym poziomie umiejętności, co oznacza, iż każdy mecz jest konkurencyjny, ponieważ wszyscy gracze znajdują się na podobnej pozycji.
W niektórych przypadkach może to powodować frustrację. SBMM obwinia się za „zrujnowanie” swobodnej rozgrywki wieloosobowej, ponieważ wysoko wykwalifikowani gracze nie mogą już siać spustoszenia w lobby o niższych kwalifikacjach, tak jak to było możliwe we wcześniejszych latach gier online.
Czy Black Ops 6 oferuje dobieranie graczy w oparciu o umiejętności?
Tak, Black Ops 6 rzeczywiście opiera się na SBMM. Umiejętności są brane pod uwagę przy wyszukiwaniu poczekalni na nierankingowych listach odtwarzania, co oznacza, iż częściej będziesz dopasowywany do graczy o podobnych umiejętnościach.
Chociaż programiści nie zajęli się aktywnie wpływem SBMM na system dobierania graczy w Black Ops 6, wystarczy krótka sesja, aby zobaczyć go w akcji. Gracze z całego świata w dużej mierze donosili o SBMM w nowym tytule CoD, a wielu podzieliło się negatywnymi opiniami na temat systemu.
Wcześniej SBMM było zarezerwowane dla trybów rywalizacji/rankingu. Nie ma to już miejsca w większości tytułów do trybu wieloosobowego.
Jak działa SBMM w Black Ops 6?
SBMM stara się ustawić w lobby graczy Black Ops 6 o podobnych umiejętnościach. Dlatego też, jeżeli jesteś utalentowanym graczem i chcesz zbierać serie zabójstw i klipy z montażem farm, będziesz musiał to zrobić przeciwko innym utalentowanym graczom, którzy robią to samo. Nie można już korzystać z łatwiejszych lobby, w których mniej doświadczeni gracze uzupełniają drużyny.
Dla niektórych SBMM już w tym roku było zbyt rażące. W wyniku dobierania graczy w oparciu o umiejętności wielu graczy zaczęło twierdzić, iż Black Ops 6 jest „wyczerpujące” ze względu na wrażenie, iż nie ma już „przypadkowych” meczów.
„Muszę grać w 100% skupiony, w każdym meczu podekscytowany, aby ledwo wyjść na plus” – opisał jeden z graczy na Reddicie.
Jeśli jesteś na wyższym poziomie i jesteś jednym z najlepszych w grze, możesz spodziewać się wielu wymagających lobby każdego wieczoru, w którym wskoczysz. Nie szukaj dalej niż doświadczenie legendy CoD, Karmy, jako doskonały przykład.
„Drużyny, z którymi rywalizuję, sprawiają, iż choćby nie mam ochoty publikować” – czterokrotny mistrz świata powiedział 4 listopada. „Pewnej nocy przegrałem każdą grę w Hardpoint na 6 godzin”.
Chociaż SBMM ewidentnie wpływa na rozgrywkę niektórych graczy, warto wyjaśnić, iż twierdzenia o obrażeniach zależnych od umiejętności nie są zgodne z prawdą. niedługo po premierze Black Ops 6 rozeszły się pogłoski, a niektórzy gracze sugerowali, iż zadawane przez ciebie obrażenia zmieniają się w zależności od twoich wyników.
Załóżmy na przykład, iż miałeś zły mecz, argument twierdził, iż w następnym meczu zadasz zwiększone obrażenia, aby poczuć się lepiej. To po prostu nieprawda. Activision starało się odrzucić te roszczenia dawno temu i przez cały czas nie jest tak, gdy skupiamy się na Black Ops 6.
Niemniej jednak SBMM przez cały czas obowiązuje i pomimo głośnej krytyki ze strony części publiczności, wielu graczy nie reaguje na jego włączenie.