Jak ostatnio pokazała Sega, raport na zamknięcie roku fiskalnego potrafi być kopalnią informacji o ulubionym studiu i ich grach. Tym razem Remedy Entertainment dostarczyło nam sporo ciekawostek w formie spotkania z inwestorami. Fani ich autorskiego uniwersum – a więc miłośnicy gier z serii Alan Wake i Control – mogą zacierać ręce.
Remedy prezentuje cyferki, wykresiki, niespodziewane premiery
Na dzień dobry, trochę informacji o sprzedaży. Jak dowiadujemy się z udostępnionej prezentacji, Alan Wake Remastered – a więc odświeżona wersja pierwszej gry z tej serii – sprzedał się do tej pory w ilości 1,7 miliona egzemplarzy, przez 3 lata od premiery. Sequel, świętujący niedawno swoją pierwszą rocznicę, przebił już ten wynik, rozchodząc się w 1,8 milionach sztuk.
Alan Wake II – recenzja (XSX). Obrońca światłości
Tymczasem Control, mający na karku już 5 lat, pochwalić się może wynikiem aż 4,5 miliona szczęśliwych nabywców. Wynik ten jednak niebawem jeszcze podskoczy, bo z tej samej prezentacji dowiadujemy się, iż 12 lutego 2025, gra zostanie wydana na komputery Mac. Oczywiście od razu w rozszerzonej wersji – Ultimate Edition – a więc wzbogaconej o wszystkie dodatki.
Control trzyma się mocno
Nie jest to koniec niespodzianek dla fanów przygód Jesse Faden. Remedy Entertainment ogłosiło, iż w 2025 roku wydadzą darmową aktualizację, odblokowującą „opublikowane wcześniej elementy”. Nie sprecyzowano co dokładnie kryje się pod tym terminem, ale fani gwałtownie doszli do wniosku, iż może chodzić o elementy kosmetyczne i dodatkową misję – współtworzoną z samym Hideo Kojimą – które były elementem przepustki sezonowej na konsolach 8. generacji, a których próżno szukać w dostępnej w tej chwili Control Ultimate Edition. Czy te przypuszczenia się potwierdzą? Pożyjemy, zobaczymy.
Raport skrywa jeszcze jedną ciekawostkę związaną z tą serią. Otóż na kilku slajdach, Control 2 określany jest mianem gry z gatunku „action RPG”. Trzeba przyznać, iż to interesujący kierunek rozwoju, ale Remedy Entertainment eksperymenty ma w swoim DNA. Niestety wśród tych wszystkich informacji nie znajdziemy tej najważniejszej – chociażby potencjalnej daty premier. Gra jest określana mianem „in production rediness” (gotowa na fazę produkcji), w przeciwieństwie do ostatnio zapowiedzianego FBC: Firebreak, które jest „in full production” (w fazie produkcji) i już w 2025 roku trafi w ręce subskrybentów GamePass Ultimate, oraz PlayStation Plus Extra/Premium.
Fiński plan na najbliższe lata
Inwestorzy oczywiście są zainteresowani głównie potencjałem rozwojowym Remedy Entertainment (czyt. stopą zwrotu inwestycji), więc podczas spotkania sporo czasu poświęcono na omówienie planów studia na najbliższe lata. Między wykresami i ładnymi formułkami, doszukać się można informacji, iż fińskie studio stawia na samodzielne wydawanie swoich gier, oraz ich tworzenie w oparciu o swój własny silnik Northlight – którego możliwości możemy oglądać w poprzednich ich tytułach, włącznie z ostatnią aktualizacją wspierającą możliwości PlayStation 5 Pro w Alan Wake 2. Poniekąd przy okazji, materiały potwierdziły też, iż Max Payne 1&2 Remake, tworzony we współpracy z Rockstar Games – a więc właścicielami marki – jest już w pełni w fazie produkcji.
Finowie długo pracowali na swoją pozycję na rynku i wszystko wskazuje na to, iż chętnie wyciągają wnioski z minionych przedsięwzięć. Fani Remedy Connected Universe mogę spać spokojnie.
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!