Firma Microsoft próbowała rozszerzyć konsolę Xbox na wiele urządzeń już ponad pięć lata teraz rozpoczyna kampanię marketingową, aby jasno dać do zrozumienia, iż według niej każdy ekran to teraz konsola Xbox. Nowe „To jest Xbox” kampania rusza dzisiaj pozycjonowanie marki Xbox jako sposobu grania w gry na wielu urządzeniach, a nie tylko na konsoli Xbox.
„This Is an Xbox zaprasza ludzi do grania na konsoli Xbox na wielu urządzeniach i ekranach” – wyjaśnia Craig McNary, starszy dyrektor ds. marketingu Xbox. „Pokazuje ewolucję Xbox jako platformy, która działa na różnych urządzeniach, z odważną, ikoniczną, zabawną grafiką i beztroskim tonem”.
Nowa kampania marketingowa Microsoftu na Xbox.Obraz: Microsoft
Firma Microsoft stworzyła serię reklam, które będą wyświetlane w Internecie, na cyfrowych billboardach, a choćby na bokach autobusów i których celem jest jasne, iż laptopy, telewizory, przenośne komputery do gier, a choćby zestawy słuchawkowe VR można teraz uznać za konsolę Xbox.
To najnowszy krok w trwającej strategii Microsoftu w zakresie gier, mającej na celu dotarcie do graczy spoza konsoli Xbox — coś, co zaczęło się od wprowadzenie gier w chmurze Xbox więcej niż sześć lat temu.