YouTube postanowił rozpocząć testy kolejnej interesującej funkcjonalności. Mowa o grach obsługujących tryb wieloosobowy, choć na razie lista kompatybilnych tytułów liczy sobie dwie pozycje. Technologiczny gigant chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność platformy oraz zachęcić użytkowników do spędzania na niej pokaźniejszej ilości czasu. Nowość niestety nie pozostało dostępna w naszym kraju i trudno stwierdzić, kiedy ten stan rzeczy ulegnie zmianie.
YouTube wprowadza gry wieloosobowe
Nie tak dawno informowaliśmy Was o następnym rozwiązaniu wykorzystującym sztuczną inteligencję. Chodzi rzecz jasna o generowanie dubbingu do publikowanych klipów, co ma zwiększyć szansę wielu twórców na trafienie do zagranicznej publiczności. Doszło również do kilku zmian w wyglądzie platformy – dostęp do niektórych elementów stał się znacznie łatwiejszy.
- Sprawdź także: Dzięki tej stronie odkryjesz zapomniane filmiki na YouTube
YouTube eksperymentuje z grami od niemalże roku. Zakładka nosząca nazwę Playables była początkowo dostępna wyłącznie dla subskrybentów Premium, ale od kilku miesięcy mogą z niej skorzystać również bezpłatni konsumenci. Polska niestety nie znajduje się na liście obsługiwanych państw – przynajmniej na razie. Szkoda, zwłaszcza iż właśnie jesteśmy świadkami implementacji dość istotnej aktualizacji.
Na oficjalnej stronie serwisu dowiedzieć się możemy o rozpoczęciu testów gier wieloosobowych. Dzięki temu użytkownicy są w stanie nieco bardziej zintegrować się z innymi osobami i przy okazji spędzić więcej czasu w łamach usługi. Pierwszy rzut obejmuje jednak wyłącznie dwie produkcje: Ludo Club oraz Magic Tiles 3. Możecie je kojarzyć, to niezwykle popularne tytuły mobilne.
Funkcja zadziała zarówno na telefonach, jak i komputerach
Opcja wieloosobowa będzie jednak dostępna zarówno na telefonach, jak i komputerach. jeżeli testy przeprowadzone zostaną pomyślnie, to już niedługo biblioteka gier multiplayer zostanie rozszerzona. Nie podano jednak jakichkolwiek szczegółów, więc trudno stwierdzić, kiedy nastąpi ten moment. Polacy oczywiście przez cały czas muszą czekać aż Google postanowi objąć ich zasięgiem funkcji Playables.
Obecnie biblioteka mini-gier oferowanych za pośrednictwem YouTube obejmuje około 130 pozycji i bezustannie rośnie. Konsumenci mogą odnaleźć tam tytuły należące do najróżniejszych gatunków – począwszy od wyścigów, a skończywszy na strzelankach.
- Przeczytaj również: YouTube ze zmianami. Brak liczby wyświetleń to dopiero początek
YouTube nie jest oczywiście pierwszą platformą, która wpadła na taki pomysł. Swoją bibliotekę gier oferuje chociażby Netflix czy LinkedIn. Wszystko po to, by na jak najdłużej zatrzymać swoich użytkowników.
Źródło: Google / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@charlesdeluvio)