Z badania wynika, iż ​​rozwiązanie Quick Denuvo DRM powoduje, iż wydawcy gier tracą 20% przychodów

cyberfeed.pl 5 dni temu


Według badania przeprowadzonego przez Williama M. Volckmanna II z Uniwersytetu Karoliny Północnej uzyskaliśmy wgląd w konsekwencje finansowe naruszeń zarządzania prawami cyfrowymi (DRM) w branży gier komputerowych. Badania pt „Efekty dochodowe zarządzania prawami cyfrowymi Denuvo w grach wideo na komputery PC”, oferuje cenne informacje na temat związku pomiędzy piractwem a sprzedażą gier. Najbardziej uderzające odkrycie badania pokazuje, iż szybkie naruszenie Denuvo, popularnej technologii antypirackiej, powoduje, iż wydawcy gier stają w obliczu średniego spadku przychodów o 20%. Co ciekawe, badania sugerują, iż długoterminowe wdrażanie DRM może być niepotrzebne. Analiza Volckmanna wskazuje, iż gry złamane po pierwszych trzech miesiącach od premiery lub te, z których wydawcy dobrowolnie usunęli zabezpieczenie DRM po tym okresie, odnotowały znikomy spadek przychodów.

W badaniu zbadano także potencjalne czynniki predykcyjne szybkich naruszeń zabezpieczeń DRM, ale nie znaleziono żadnych jednoznacznych wskaźników opartych na charakterystyce gry. Ta nieprzewidywalność stanowi wyzwanie dla wydawców przy ocenie ryzyka piractwa w przypadku poszczególnych tytułów. Volckmann potwierdza obawy graczy dotyczące wad technicznych DRM i zaleca wydawcom rozważenie usunięcia takich zabezpieczeń po krytycznym początkowym okresie trzech miesięcy. Takie podejście mogłoby zrównoważyć zapobieganie piractwu z optymalizacją doświadczenia użytkownika. Odkrycia stanowią przekonujący argument dla wydawców, aby ponownie rozważyli swoje strategie DRM. Chociaż ochrona gier w okresie ich premiery pozostaje kluczowa, przedłużone korzystanie z DRM może oferować malejące zyski.



Source link

Idź do oryginalnego materiału