Za GTA 6 zapłacimy fortunę? „Sprzedaż gry po niespotykanej dotąd cenie”

news.5v.pl 3 godzin temu

Kwestie związane z ceną gry Grand Theft Auto 6 powracają jak bumerang. Wg. jednego z analityków branży wyczekiwana produkcja od Rockstar Games faktycznie może wyceniona zostać na 100 dolarów, czyli ponad 400 zł. Wynikać to ma przede wszystkim z jednego faktu.

Zdjęcie
Grand Theft Auto VI (GTA 6)

Michael Pachter, analityk z firmy Wedbush Securities jest zdania, iż cena za GTA 6 może mocno zaskoczyć graczy. W swojej notatce badawczej zaprezentował pogląd jawnie wskazujący, iż najbardziej wyczekiwany tytuł na gamingowym rynku może być „sprzedawany po niespotykanej dotąd cenie”.

Związane ma być to z integracją podstawowej wersji gry GTA 6 z modułem sieciowym GTA Online. „(…) Kierownictwo może zaoferować konsumentom zachętę do zapłacenia 100 USD lub więcej za sztukę, nagradzając ich dużą ilością waluty w grze do wydania w GTA Online” – podkreśla analityk.

Wideo youtube

Pachter powołuje się na obecny już w branży gier model, który stosowany jest m.in. przez Activision. Chodzi mianowicie o integrację Call of Duty: Warzone z Call of Duty: Mobile, czyli mobilną odsłoną popularnej serii strzelanek. Z raportu wynika, iż takowa operacja spowodowała aż 40-procentowy wzrost sprzedaży wersji premium Call of Duty.

Analizy skłaniają przedstawiciela Wedbush Securities do tezy, iż udana integracja GTA 6 z GTA Online zainicjuje wycenienie gry w wersji premium na poziomie choćby 100 dolarów, czyli prawdopodobnie ok. 430-460 zł w przeliczeniu na rodzimą walutą.

GTA 6 przeforsuje granicę 100 dolarów za gry AAA?

Cena GTA 6 jest tematem przewodnim w ostatnich miesiącach. Fani głowią się nad tym, ile będą musieli faktycznie zapłacić za hit, który bez cienia wątpliwości, odniesie komercyjny sukces. Inni analitycy w przeszłości twierdzili, iż GTA 6 może wyśrubować nowy pułap cenowy dla gier typu AAA, przebijając barierę 100 dolarów.

Z kolei branżowi eksperci są zdania, iż cena 100 dolarów za grę wideo to mało realistyczny scenariusz choćby w przypadku tak dużej gry, jaką jest GTA 6. „Chcesz, aby lejek był jak najszerszy, jednocześnie optymalizując cenę premiery. Nie robi się tego, podnosząc cenę bazową gry tak wysoko, iż lejek się zawęża. To po prostu nie ma sensu. W ogóle” – przekonywał niegdyś Mat Piscatella z Circany.

Wideo
Odtwarzacz wideo wymaga uruchomienia obsługi JavaScript w przeglądarce.
Poczuj klimat Intel Extreme Masters Katowice 2025 INTERIA.PL
Idź do oryginalnego materiału