Dzięki temu utalentowanemu Brytyjczykowi otrzymaliśmy wiele znanych, klasycznych gier. To on stał za takimi produkcjami jak „Worms”, „Superfrog” czy „Alien Breed”.
Team17 powstało w roku 1990 w Wielkiej Brytanii na skutek połączenia się 17-Bit Software i Team 7. Znaczącą rolę w tej fuzji pełnił wówczas 23-letni Martyn Brown, który pracował również nad największymi hitami studia. To dzięki nimi mogliśmy przemierzać kolorowe poziomy w platformówce „Superfrog”, kopać tyłki przeciwnikom w bijatyce „Body Blows” czy toczyć zmagania w „Wormsach”. W sumie pomógł on stworzyć ponad 50 tytułów, jednak wyniku tego już nie pobije. W wieku 57 lat Brown odszedł z tego świata.
Największym hitem studia w dalszym ciągu pozostaje seria „Worms”
Losy Martyna jednak nie zostały splecione z Team17 do końca jego życia. W 2010 roku, po wykupieniu studia przez Debbie Bestwick, zdecydował się on stworzyć zespół konsultacyjny Insight for Hire. Pomagał on takim deweloperom jak Double Eleven, Exient i New Star Games, co zaowocowało sporą ilością dobrze przyjętych przez graczy tytułów, głównie z gatunku indie. Niestety, również jego dotknęła trudna sytuacja z jaką walczy branża. Na początku tego roku podzielił się na swoim profilu LinkedIn informacją o zakończeniu współpracy z Insight for Hire, a także nie szczędził spostrzeżeń na temat kondycji w jakiej znajduje się obecny rynek gamingu.
Poza sporą ilością produkcji w których maczał palce, polscy gracze mogą go tez kojarzyć z roli gościa na wydarzeniu Pixel Heaven w 2022 roku. Udzielił on wtedy obszernego wywiadu, w którym odpowiadał głównie na pytania dotyczące sceny retro i produkcji z początków Team17. Martyn przegrał nierówną walkę z serią zawałów, które go wcześniej dotknęły. Jego syn jednak podzielił się informacją, iż zmarł on spokojnie, podczas snu 28 grudnia 2024 roku – w otoczeniu najbliższej rodziny oraz przy dźwiękach ulubionej muzyki.