Artysta-wizjoner, który ożywił wiele gamingowych uniwersów
Viktor Antonov urodził się w Sofii, stolicy Bułgarii w 1972 roku. W wieku 17 lat przeprowadził się do Paryża, skąd zaczął spełniać się jako artysta. Swoją ścieżkę karierę wiódł dwutorową - prężnie działał w przemyśle filmowym, jak również w sektorze rozrowykowym, jakim jest gaming.
W branży gier swoje pierwsze kroki stawiał w 1997 roku, pracując nad mapami i aspektami wizualnymi w grach Redneck Rampage, Redneck Deer Huntin’ oraz Kingpin: Life of Crime od studia Xatrix Entertainment. Najwięcej chluby i rozpoznawalności przyniosło mu sprawowanie pieczy jako dyrektor artystyczny nad projektem Half-Life 2.Reklama
To właśnie przy okazji tworzenia tej gry Antonov mógł ukazać swój prawdziwy kunszt wizjonera w aspekcie kreatywności i artyzmu. jeżeli chodzi o nieco świeższe produkcje, to bułgarski twórca dbał o aspekty wizualne m.in. w Dishonored czy też Wolfenstein: The New Order. Rolę konsultanta sprawował z kolei w tak dużych projektach jak: Fallout 4, Dishonored 2, DOOM oraz Prey.
Viktor Antonov nie żyje
Niestety niepokojące informacje w sieci przekazał Marc Laidlaw, były scenarzysta Valve. Deweloper za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych przekazał wieści o śmierci Viktora Antonova. "Dowiedziałem się dzisiaj, iż Viktor Antonov, nasz dyrektor artystyczny w HL2, zmarł. Nie znam szczegółów. Tylko smutek. Był genialny i oryginalny. Uczynił wszystko lepszym" - napisał.
Informacje o odejściu 52-latka dotarła też już do fanów gry Half-Life 2. "Viktor był dla mnie ogromną inspiracją, szczególnie podczas moich lat studiowania architektury. To ogromny szok, zwłaszcza biorąc pod uwagę, iż niedawno widzieliśmy go w dokumencie z okazji 20. rocznicy Half-Life 2. Spoczywaj w pokoju." - napisał jeden z internautów.
Śmierć Viktora Antonova to ogromna strata dla całej branży gier wideo. Z całego świata napływają teraz kondolencje i wyrazy współczucia. Przyczyny odejścia twórcy nie są znane.