W skrócie:
System RP zostanie zrebalansowany. Gracze mają dostawać więcej punktów dziennie.Pojawią się nowe tryby rozgrywki niezależne od RP. W planach są m.in. eksploracja i kooperacja.Nadciąga nowa zawartość fabularna - Stormlands, region związany ze Stannisem Baratheonem i kultem Pana Światła.
Mobilny duch, pecetowy problem
Od momentu premiery wersji early access gracze nie szczędzili gorzkich słów. RP, czyli limitowana energia potrzebna do wykonywania aktywności, przypominała klasyczne mobilne ograniczenia. O ile użytkownicy telefonów przyzwyczaili się już do tego modelu, o tyle tych bawiących się na PC i konsolach łatwo w ten sposób zniechęcić.Hyunil Jang, reżyser gry, odniósł się do tej fali krytyki w oficjalnym komunikacie: "Uważnie przeanalizowaliśmy opinie graczy i wzorce rozgrywki we wczesnym dostępie. Zidentyfikowaliśmy kilka obszarów wymagających poprawy i już nad nimi pracujemy."Reklama
Najwięcej uwag dotyczyło niedoboru RP, który - zamiast ograniczać zmęczenie grą - skutecznie ograniczał sensowną zabawę. "Zamysł systemu RP był taki, by ułatwiać kontrolowanie czasu gry i pozwolić na zdobywanie nagród choćby przy krótkich sesjach. Ale wielu z was podkreślało, iż obecna ilość RP jest zbyt mała, co sprawia, iż rozgrywka jest mniej satysfakcjonująca" - dodał Jang.
RP zostaje, ale w nowej formie
Netmarble nie planuje całkowitej rezygnacji z systemu RP, ale zapowiada jego zmodyfikowaną wersję. Twórcy chcą zwiększyć limit punktów dostępnych każdego dnia, a także dodać alternatywne aktywności, które nie wymagają RP. "Wprowadzimy wyzwania eksploracyjne i tryby kooperacyjne, które pozwolą grać dalej, choćby po wyczerpaniu RP" - zapowiedział Jang. Nie padły jeszcze żadne daty, ale aktualizacja ma pojawić się "tak szybko, jak to możliwe".
Nowa zawartość fabularna
Równolegle Netmarble szykuje rozszerzenie historii. Kolejnym regionem w grze będą Stormlands, kraina znana fanom serialu i książek jako siedziba Stannisa Baratheona. To miejsce znacznie różni się kulturowo i religijnie od reszty Westeros. Nowa linia fabularna ma być - według zapowiedzi - wyraźnie mroczniejsza i mocno powiązana z kultem Pana Światła.
Czy wiesz, że...
Kult Pana Światła, który pojawi się w nadchodzących wątkach fabularnych Stormlands, inspirowany jest realnymi religiami dualistycznymi, zwłaszcza zaratusztrianizmem. Sam George R.R. Martin wielokrotnie podkreślał, iż koncepcja walki między światłem a ciemnością ma w "Grze o tron" nie tylko symboliczne, ale i polityczne znaczenie.