Siedemnasty odcinek wypada w Dzień Dziecka! I to kilka raptem dni po premierze nowego Wiedźmina! O czym więc dzisiaj będzie? No o grach, oczywiście :).
Moim i Waszym Gościem jest Przemek Czatrowski, który przez ostatnie lata pracował jako programista nad Wiedźminem właśnie. Oprócz tego lubi piwo i pisze o tym na blogu Prosto z Pokala. Lubi też podróże i o tym też pisze, razem z żoną, na blogu TroPiMy. Zachęcam do zajrzenia. Znajdziecie go również na Twitterze: @cz0per.
Tematem naszej rozmowy jest praca w gamedev. Dowiecie się czym różni się ona od pracy “normalnego” programisty. I jak można “zacząć” w tej branży. Oraz ponownie, bo to dość istotne: czy studia pomagają w takiej karierze? Znajdziecie też wątek o “drodze do celu”, jakkolwiek górnolotnie to nie zabrzmiało. No i jako bonus, ofkors, trochę ciekawostek zza kulis powstawania Wiedźmina.
Konkurs: w każdym odcinku mam dla Was fajny upominek. Nie może być inaczej i dzisiaj: rozdaję najnowszego Wiedźmina 3 (dowolna platforma). Grę otrzyma, jak zwykle, autor jednego z komentarzy pod tym postem. Więc do dzieła, dawajcie feedback, zadawajcie pytania, eccecera, eccecera.
Zasubskrybuj podcast (e-mail, iTunes) lub ściągnij ten odcinek w mp3.
Linki:
- blog podróżniczy Przemka i Szanownej Małżonki: TroPiMy (http://www.tropimy.com)
- blog piwny Przemka: Prosto z Pokala (https://prostozpokala.wordpress.com)
- Global Game Jam: http://globalgamejam.org
- REDKit (silnik, na którym powstawał Wiedźmin 2: Zabójcy Królów): http://redkit.cdprojektred.com/
- Unreal Engine: https://www.unrealengine.com/what-is-unreal-engine-4
- Unity: https://unity3d.com/
- jedno z największych forów twórców gier: http://www.gamedev.net/
- prezentacje
- Michał Słapa (pracuje przy AI w Wiedźminie) o drzewach zachowań (AI): https://www.youtube.com/embed/aXSWYDFOaYk
- Przemek o tym czym m.in. zajmuje się w CD Projekt RED (GDC 2014): http://www.gdcvault.com/play/1020686/Solving-Visibility-and-Streaming-in
Koniecznie zostaw komentarz: jak Ci się podoba odcinek?
Nie zapomnij też dołączyć do społeczności DevTalk na Facebooku i Twitterze :)!
Zapisz się również na Newsletter, aby nie przegapić żadnego odcinka!
Muzyka wykorzystana w intro:
“Misuse” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/