Gale jest jednym z wielu towarzyszy, których możesz dodać do drużyny Baldur’s Gate 3 w miarę postępów w historii. Jest potężnym czarodziejem z dostępem do różnych przydatnych zaklęć, ale aby naprawdę wykorzystać tę postać, warto rozważyć rodzaj atutów, których powinien używać.
Wyczyny Gale’a, grane głównie jako Czarodziej, zwykle wzmacniają jego magię, zmieniając go w potężniejszego czarodzieja. Chociaż możesz zmienić jego klasę, nie jest to zalecane, aw tym przewodniku skupimy się na wyczynach Gale’a jako czarodzieja. Oto, co musisz wiedzieć o najlepszych wyczynach, które możesz dać Gale’owi podczas gry w Baldur’s Gate 3.
Najlepsze wyczyny dla Gale’a w Baldur’s Gate 3

Kiedy spotkasz Gale’a na początku Baldur’s Gate 3, możesz wybrać go, aby pozostał Czarodziejem lub zamienić się na inną klasę. W przypadku tego przewodnika potraktujemy to tak, jakby Gale nie zmienił typów i zamiast tego był twoim głównym czarodziejem w twojej drużynie, zdolnych do uwolnienia jednych z najlepszych i najpotężniejszych zaklęć po tej stronie Faerûnu. Podobało mi się posiadanie Gale’a w mojej drużynie jako czarodzieja, ponieważ mój mnich skupiał się na uderzaniu w różne rzeczy i nie miał dobrego wyniku Inteligencji.
Podczas korzystania z Gale’a należy pamiętać, iż zwykle będzie on znajdował się za twoimi wojownikami, rzadko na początku starcia. Będzie polegał na swoich potężnych Zaklęciach i Sztuczkach, aby zadać największe obrażenia, czyniąc je priorytetem przy wybieraniu wyczynów dla Gale’a. To jedne z najlepszych wyczynów, które powinieneś dać Gale’owi podczas twojego Wrota Baldura 3 rozgrywka.
Wyczyny | Opis wyczynu |
Alarm | Czujność daje Gale’owi +5 do Inicjatywy i nigdy nie będzie Zaskoczony w walce. To ogromna premia, ponieważ prawdopodobnie oznacza, iż Gale będzie jedną z pierwszych postaci, która weźmie udział w bitwie, co da mu największą szansę na przygotowanie się do trudnego starcia. Będzie miał również dobrą okazję, by uwolnić swoją magię na najpotężniejszym wrogu, z jakim mierzy się twoja drużyna, miejmy nadzieję, iż zdejmiesz go lub przygwoździsz, zanim zdążą zareagować na walkę. |
Adept żywiołów | Jako czarodziej, Gale używa różnych zaklęć opartych na żywiołach, gdy walczy. Będziesz chciał wybrać swój ulubiony pomiędzy Kwas, Zimno, Ogień, Błyskawice i Grzmoty, a jeżeli Gale kiedykolwiek użyje tego rodzaju zaklęcia w walce, nigdy nie może wyrzucić 1. Ponadto będzie odporny na tego typu obrażenia, co oznacza, iż może przejść przez Ogień i nie przyjąć zbyt wiele, a jeżeli zostanie uderzony szczególnie paskudnym zaklęciem Błyskawica, nie otrzyma tak dużych obrażeń jak inny członek drużyny. To doskonały wyczyn dla tego czarodzieja rzucającego zaklęcia. |
Mający szczęście | Lucky nigdy nie jest złym wyczynem, aby dać jakąkolwiek postać w Baldur’s Gate 3, w tym Gale’a. Dzięki niemu zapewnia 3 Punkty Szczęścia, dzięki którym może uzyskać Przewagę w Rzutach Ataku, przerzucić Test Umiejętności lub Rzut Obronny lub zmusić wroga do przerzutu Rzutu Ataku. To dobry, sytuacyjny atut, którego można użyć niemal wszędzie, w walce i poza nią, co czyni ją doskonałą dla Gale’a. Uznałem to za szczególnie przydatne, gdy chciałem mieć przewagę podczas próby użycia określonego zaklęcia na wrogu. |
Nowicjusz maga: czarodziej | Atut Inicjacja Maga działa dla Barda, Kleryka, Druida, Czarnoksiężnika, Czarnoksiężnika i Czarodzieja. Niestety, Czarodziej jest jedyną klasą rzucającą zaklęcia w Baldur’s Gate 3, która używa Inteligencji do rzucania zaklęć, co oznacza, iż możesz dać Gale’owi szereg zaklęć z innych klas, ale nie uderzą one zbyt mocno. To byłaby trochę strata czasu, ale możesz dać mu dodatkowe Zaklęcia z Księgi Zaklęć Czarodzieja, a nigdy nie zaszkodzi dać mu więcej Sztuczek i Zaklęcie poziomu 1 do użycia w walce. |
Rytualny rzucający | Jest kilka zaklęć, których możesz nie chcieć zdobyć dla Gale’a, gdy awansuje na wyższy poziom, takie jak Porozmawiaj ze zmarłymi, Znajdź znajomego, Długodystansowca, Zwiększ skok, Przebierz się lub Porozmawiaj ze zwierzętami. Są to zaklęcia sytuacyjne, które mają zastosowanie w walce i poza nią, ale jeżeli wolisz nie marnować cennych zaklęć, których możesz się nauczyć, zdobywając kolejne poziomy, złapanie zaklęcia rytualnego w celu uzyskania dwóch z tych opcji nigdy nie boli, zwłaszcza jeżeli Gale jest najbardziej magiczny postać oparta na twojej drużynie. |
Zaklęcie Snajper | Czarodziejski snajper to doskonały atut do zdobycia dla Gale’a w Baldur’s Gate 3. Dzięki niemu możesz nauczyć się kolejnego Cantripa do swojego rosnącego arsenału czarów Cantrip. Obniża liczbę potrzebną do trafienia krytycznego o 1, co oznacza, iż jeśli Gale wyrzuci 19 w swoim rzucie ataku, będzie to tak, jakby wyrzucił 20, co da mu szansę na uwolnienie obrażeń krytycznych przeciwko wrogowi. Najlepsze jest to, iż efekt ten może się kumulować z innymi broniami i zbrojami, które znajdziesz podczas swojej podróży. |
Zaklinacz wojny | Wreszcie mamy War Caster. Chociaż Gale rzadko zbliża się do linii frontu, znacznie częściej używa Koncentracji w swoich zaklęciach. Z Czarodziejem Wojennym Gale zyskuje przewagę za każdym razem, gdy wykonuje rzut obronny dla swoich zaklęć opartych na Koncentracji, a jeżeli wróg znajduje się w zasięgu walki wręcz, a Gale ma Okazyjny Atak, może użyć Porażającego Uścisku jako ataku. Gale prawdopodobnie nie będzie zbyt często korzystał z możliwości Ataku Okazji wynikającej z tego atutu, ale posiadanie przewagi przy każdym rzucie obronnym dla jego zaklęć Koncentracja jest dla niego ogromnym dobrodziejstwem. |

Jeśli miałbyś zmienić Gale’a na jedną z innych klas w Baldur’s Gate 3, taką jak wojownik, mnich, barbarzyńca, łotrzyk lub cokolwiek innego, te ulubione atuty mogłyby wyglądać inaczej. Jednak uważam, iż Gale jest najlepszy, gdy rzuca zaklęcia ze swojej książki i udziela mądrych, czarodziejskich rad. Miejmy nadzieję, iż te wybrane atuty pomogą twojej Gale wznieść się na niesamowite wyżyny i stać się postrachem dla twoich wrogów, gdy zmierzysz się z Raphaelem, Starszym Mózgiem, Gortashem lub Orinem.