Skradanie, teleportacja i bullet time
Black State to gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, która łączy elementy skradanki w stylu Metal Gear Solid z mechanikami teleportacji rodem z serii Portal. Gracz wciela się w byłego wojskowego, wezwanego na tajemniczą misję ratunkową. Jego celem jest odnalezienie porwanego naukowca oraz odkrycie prawdy o katastrofalnym wydarzeniu, które wstrząsnęło światem.
Ciekawym aspektem rozgrywki są portale – każde drzwi mogą prowadzić do nieprzewidywalnych miejsc, zwiększając napięcie i wprowadzając elementy zaskoczenia. Jakby tego było mało system walki wzbogacony zostanie o elementy spowalniania czasu, co pozwoli na taktyczne podejście do potyczek.
Twórcy Black State nie ukrywają swoich inspiracji. Obok Metal Gear Solid gra czerpie elementy z takich hitów jak The Last of Us i Uncharted, łącząc bogatą narrację z dynamiczną rozgrywką. Motion Blur, chociaż jest stosunkowo niewielkim studiem, stawia sobie ambitny cel – dostarczenie gry o jakości AAA (wysokobudżetowej), która bazuje na koncepcji rozwijane przez dekadę przez Kadira Demirdena, założyciela studia.
Prace nad Black State realizowane są nieprzerwanie ponad dwa i pół roku, a deweloperzy dokładają starań, by stworzyć produkcję spełniającą najwyższe standardy. Chociaż data premiery nie została jeszcze ogłoszona, Black State już teraz budzi ogromne emocje. Czy twórcom uda się sprostać oczekiwaniom fanów i zapisać w historii gier jako sukcesor takich klasyków, jak Metal Gear Solid? Na odpowiedź musimy jeszcze poczekać.