Multiplayer w Cyberpunku
CD Projekt RED nie powiedziało tego wprost, ale najnowsze ogłoszenia o pracę mówią same za siebie. Studio poszukuje m.in. Senior Gameplay Programmera, który ma tworzyć i utrzymywać systemy rozgrywki zarówno dla trybu jednoosobowego, jak i wieloosobowego. To nie jest przypadek - wcześniejsze oferty pracy zawierały podobne wymagania, jak choćby doświadczenie z grami sieciowymi czy rozwijanie funkcjonalności online.
Jeszcze w listopadzie 2024 roku poszukiwano projektanta walki z "mile widzianym" doświadczeniem w grach wieloosobowych. Z kolei w sierpniu 2024 pojawiło się ogłoszenie dla Lead Network Programmera, którego zadaniem miało być "poprowadzenie rozwoju funkcji sieciowych dla nadchodzącego projektu". Biorąc pod uwagę wspomniane ogłoszenia, wiele wskazuje na to, iż Cyberpunk 2 niemal na pewno zaoferuje jakąś formę multiplayera. Czy będzie to pełnoprawny tryb kooperacji? A może odpowiedź na GTA Online w klimacie dystopijnej przyszłości? Czas pokaże.Reklama
Cyberpunk 2 także dla "singli"
Fanów klasycznych RPG-ów, którzy obawiają się, iż tryb dla pojedynczego gracza może ucierpieć z powodu sieciowej rozgrywki, powinna uspokoić wypowiedź Michała Nowakowskiego, współprezesa CD Projekt, opublikowana w sprawozdaniu zarządu z działalności grupy kapitałowej za okres 2024 roku.
To oznacza, iż pomimo ewentualnych planów dotyczących trybu wieloosobowego, Cyberpunk 2 wciąż powinien zaoferować rozbudowaną rozgrywkę dla jednego gracza - najpewniej z jeszcze większymi możliwościami wyboru i wpływu na fabułę. Zresztą Philipp Weber, narrative director, zapowiedział już jakiś czas temu, iż sequel Cyberpunka może mieć bardziej rozgałęzioną fabułę, w której początkowy wybór "ścieżki życia" - znanej z pierwszej części (Street Kid, Corpo, Nomad) - będzie miał jeszcze większe znaczenie.
Kiedy premiera nowego Cyberpunka?
Project Orion jest aktualnie w fazie preprodukcji, a prace koncepcyjne realizowane są od 2022 roku. Studio, które prowadzi projekt, zatrudniło już 57 deweloperów, z czego 20 pracuje bezpośrednio nad Cyberpunk 2. Adam Badowski, współprezes CD Projekt, poinformował, iż do końca 2025 roku liczba pracowników zwiększy się do 80. Jednak biorąc pod uwagę cykl produkcyjny oraz priorytetowy rozwój kolejnej odsłony Wiedźmina (Project Polaris - Wiedźmin 4) na premierę przyjdzie jeszcze poczekać.
Nauka na błędach
CD Projekt RED wielokrotnie podkreślało, iż wnioski po burzliwej premierze Cyberpunk 2077 zostały wyciągnięte.
Zespół pracuje teraz według nowych standardów produkcji, bardziej przejrzystych procesów i lepszego zarządzania projektem. A to oznacza tylko jedno - sequel ma szansę być nie tylko bardziej rozbudowany, ale także lepiej dopracowany. W kontekście coraz szerszego zastosowania AI w branży gier, CD Projekt wydaje się stawiać sprawę jasno.
Nowe miasto grzechu
W Night City nie ma miejsca na przypadki. A skoro CD Projekt RED tak intensywnie poszukuje specjalistów od sieciowej rozgrywki, to coś musi być na rzeczy. Wiele wskazuje na to, iż Cyberpunk 2 zapowiada się jako produkcja, która spróbuje pogodzić dwa światy: rozbudowaną, nieliniową rozgrywkę jednoosobową z elementami kooperacji i osobnego multiplayera. To oznaczałoby, iż gracze dostaną więcej swobody i - jeżeli zechcą - możliwość przeżycia cyberpunkowej przygody razem z przyjaciółmi.