W skrócie:
Mod Seamless Co-Op pozwala na pełną kooperację w Dark Souls 3 - bez konieczności ponownego przywoływania graczy.Ściany mgły i inne ograniczenia multiplayera zostały usunięte, a postęp fabularny przenosi się na wszystkich uczestników rozgrywki.Modyfikacja obsługuje do sześciu graczy jednocześnie, ale balans gry może na tym ucierpieć.
Koniec z irytującym systemem przywoływania
Dark Souls 3, podobnie jak inne gry FromSoftware, miało specyficzny system kooperacji - immersyjny, ale też skrajnie niewygodny. Aby zagrać ze znajomymi, trzeba było przywoływać się przez znak na ziemi, a po śmierci lub pokonaniu bossa gracz znikał i trzeba było powtarzać cały proces. To sprawiało, iż przechodzenie gry w pełnym co-opie było uciążliwe i wymagało ciągłego przerywania rozgrywki. Teraz jednak, dzięki modyfikacji Seamless Co-Op, te ograniczenia znikają.Reklama
Seamless Co-Op - jak działa nowy tryb kooperacji?
Mod Seamless Co-Op, stworzony przez znanego moddera Yui, całkowicie zmienia sposób, w jaki działa multiplayer w Dark Souls 3. Zmiany obejmują:
Gracze nie są już wyrzucani z sesji po śmierci - po zgonie odradzają się przy ostatnim ognisku.Pokonanie bossa nie kończy współpracy - wszyscy mogą kontynuować grę razem.Ściany mgły blokujące dostęp do niektórych lokacji znikają - można swobodnie eksplorować świat bez sztucznych ograniczeń.Synchronizacja dialogów NPC - wszyscy uczestnicy gry widzą i słyszą to samo.Obsługa do sześciu graczy jednocześnie - teoretycznie można więc stworzyć drużynę, która dosłownie zmiażdży przeciwników.
To wszystko brzmi świetnie, ale warto pamiętać, iż gra nie została zaprojektowana pod sześciu graczy naraz, więc balans przy zabawie w takiej formule może być całkowicie zaburzony.
Gdzie pobrać moda i czego się spodziewać?
Seamless Co-Op dla Dark Souls 3 jest dostępny do pobrania na Nexus Mods, a autor udostępnił również materiał prezentujący działanie moda na YouTubie.
Jednak warto pamiętać, iż jest to projekt w fazie rozwoju, więc mogą pojawić się drobne błędy. Mod wyłącza też dostęp do oficjalnych serwerów online, co oznacza, iż nie można używać go w połączeniu z normalnym multiplayerem i inwazjami.
Czy FromSoftware powinno było to zrobić samo?
Patrząc na to, jak dużą popularnością cieszy się Seamless Co-Op, trudno nie zadać sobie pytania: dlaczego FromSoftware nigdy nie dodało takiego trybu oficjalnie?
Filozofia projektowania gier, z której znane jest studio, od zawsze skupiała się na indywidualnym doświadczeniu i poczuciu osamotnienia w świecie Soulsów. System przywołań pasował do tej koncepcji, bo sprawiał, iż każdy gracz pozostawał niezależną jednostką, a nie częścią drużyny.
Jednak Elden Ring pokazał, iż kooperacja może działać w bardziej otwartej formie - a mimo to, choćby tam przez cały czas trzeba przywoływać graczy na nowo. Fani sami udowodnili, iż płynna kooperacja w Soulsach jest możliwa - i świetnie działa.
Czy wiesz, że...
Pierwsza część Dark Souls miała podobny problem z kooperacją, który fani rozwiązali dzięki moda DSFix. W oryginalnym wydaniu na PC gra działała w 30 klatkach na sekundę i miała ogromne problemy z połączeniem multiplayer - mod nie tylko poprawił grafikę i stabilność, ale też usprawnił system rozgrywki sieciowej. Stał się niezbędnym dodatkiem dla graczy.