Mountaintop Studios zamyka Spectre Divide i swoje biuro

3 godzin temu
Zdjęcie: Mountaintop Studios zamyka Spectre Divide i swoje biuro


Zaledwie 25 lutego na konsolach pojawiło się Spectre Divide. Gra pożyje jednak jeszcze tylko miesiąc, bo Mountaintop Studios ogłosiło zamknięcie.

Dość smutnym, ale też szczerym oświadczeniu Mountaintop Studios opowiada o podstawach swojej decyzji. Gdy pod koniec lutego wystartował pierwszy sezon Spectre Divide (gra dostępna była na Steamie od września), przez grę przewinęło się około 400 tysięcy graczy. Pomiędzy platformami jednocześnie grało około 10 tysięcy osób.

Studio nie kryje rozczarowania. Pomimo nienajgorszych recenzji, Spectre Divide wciąż daleko do zdobywania funduszy i wraz z końcem tego tygodnia, studio zostanie rozwiązane. Serwery gry powinny jednak działać jeszcze około miesiąca.

Szukaliśmy wszelkich sposobów, aby kontynuować działalność, łącznie ze znalezieniem wydawcy, dodatkową inwestycją i/lub przejęciem. Ostatecznie nie udało nam się jednak tego zrobić. Branża gier jest teraz w trudnej sytuacji.

Wszyscy, którzy wydali w grze pieniądze od czasu startu pierwszego sezonu, odzyskają je w najbliższych tygodniach.

Jeśli macie ochotę zobaczyć, co straciliśmy przez brak zainteresowania w pierwszych dniach jej życia, tytuł znajdziecie za darmo na PlayStation 5 i Xbox Series. Jest to dość unikatowy FPS z dynamiczną rozgrywką i kreskówkową grafiką. Rozgrywki 3v3, w których kontrolujemy dwa ciała – ludzkie i Spectre’a. Gracze mają do dyspozycji 20 różnych broni i 9 zestawów akcesoriów, które powinny pomóc nam znaleźć coś dla siebie.

W skład studia wchodzili weterani branży gier, z doświadczeniem w takich studiach Naughty Dog, Oculus, Respawn, Epic, Double Fine oraz Hidden Path. Łącznie zatrudniali oni ponad 70 osób.

Źródło: Steam
Idź do oryginalnego materiału