Dyrektor kreatywny Civilization 7, Ed Beach, o nowych epokach i przywódcach

cyberfeed.pl 23 godzin temu


Cywilizacja 7jedna z najbardziej oczekiwanych gier roku 2025, będzie zawierać mnóstwo znaczących zmian, być może przede wszystkim nową mechanikę Wieków. Gra Cywilizacja 7 obejmie trzy różne epoki — starożytność, eksplorację i współczesność — ale gracze zachowają tego samego przywódcę przez cały czas. W 2024 roku Polygon miał praktyczny podgląd gry na Gamescom, a także możliwość rozmowy z niektórymi członkami zespołu Firaxis Games, takimi jak producent wykonawczy Dennis Shirk. Według Shirka, Cywilizacja 7 dyrektor kreatywny Ed Beach „nie chciał robić Cywilizacja 6.5; chciał zrobić coś, co sprawi, iż nasi fani będą musieli zacząć od nowa. Stare strategie nie będą działać. Muszą się otworzyć i spojrzeć na wszystko świeżymi oczami, aby zrozumieć, jak grać w tę grę.

Teraz mamy wywiad z Edem Beachem na temat tych decyzji, a także tego, jak na przestrzeni lat zmieniał się proces projektowania gier Civilization. Od tego czasu wiele się zmieniło Cywilizacja 6 ukazał się w 2016 roku i Cywilizacja 7 będzie zupełnie nowym doświadczeniem.

Zdjęcie: Gry Firaxis/2K Games

Polygon: Jak wybierasz cywilizacje? A liderzy? Czy ten proces zmienił się na przestrzeni lat?

Plaża Eda: Wraz z rozwojem serii Civ na przestrzeni lat rozwijał się także proces wybierania cywilizacji i przywódców, którzy mają zostać włączeni do gry.

Jeśli na początku projektant uważał, iż cywilizacja może być fajna lub interesująca do grania, dodanie jej mogło wystarczyć. Jednakże w miarę jak społeczność Civ rosła i coraz więcej graczy z całego świata staje się fanami Civ, mamy zarówno chęć, jak i okazję, aby bardziej przemyśleć to, kto będzie reprezentowany na światowej scenie.

Ogólnie rzecz biorąc, cywilizacje i przywódcy są wybierani, gdy mają odpowiednią kombinację kilku rzeczy: ich znaczenia w historii, tego, jak dobrze reprezentują naszą bazę graczy oraz oferowanych przez nich możliwości rozgrywki.

Dla Cywilizacja VIIproces ten ewoluował dalej. Cywilizacje i przywódcy można teraz wybierać oddzielnie, a wybór cywilizacji nie będzie już trwał przez całą grę, ale będzie powiązany z konkretną Erą.

Dla przywódców możliwość ich niezależnego wyboru oznacza, iż ​​możemy faktycznie badać postacie historyczne wykraczające poza tradycyjne głowy państw. przez cały czas mamy królów, królowe i cesarzy, ale teraz mamy znane postacie, takie jak Harriet Tubman czy Machiavelli, z których żadna nie przewodziła narodowi, ale obaj pozostawili trwały wpływ na historię.

W przypadku cywilizacji, ponieważ są one powiązane z określonymi epokami, możemy „wgłębić się” w okresy historyczne i wybrać imperia, które być może nie są tak ogólnie znane, ale były niezwykle ważne i potężne w tych okresach historii. Dzięki wielu epokom jesteśmy choćby w stanie przedstawić ewolucję niektórych imperiów, takich jak Indie, od Mauryi przez Cholę po Mogołów.

Zdjęcie: Firaxis Games/2K

Jak wygląda proces badawczy przy integracji nowych cywilizacji? Czy istnieją konsultanci ds. kultury i/lub zespoły historyków, z którymi współpracujesz, aby zapewnić dokładność informacji?

Proces badawczy dotyczący integracji społeczeństw to świetna zabawa i mnóstwo pracy. Wielu programistów w Firaxis Games z natury interesuje się historią – jak można się domyślić – dokładamy wszelkich starań, aby autentycznie reprezentować kultury, niezależnie od tego, czy chodzi o język, którym mówią, czy o ubiór, który noszą, i nie tylko.

Podczas opracowywania Cywilizacja VIImieliśmy dwóch historyków-rezydentów w Firaxis Games — jednego specjalizującego się w historii Azji Wschodniej, a drugiego specjalizującego się w studiach skandynawskich i średniowiecznych. Obydwa odegrały kluczową rolę nie tylko w tym, iż pomogły nam w dokładnym reprezentowaniu kultur, ale także w tworzeniu doświadczenia Ery i ustaleniu, które cywilizacje są dobrymi kandydatami do odkrycia.

Jak niektórzy mogą wiedzieć, bezpośrednio konsultowaliśmy się z Shawnee w sprawie ich włączenia do programu Cywilizacja VII. To było naprawdę wspaniałe partnerstwo.

Jeśli chodzi o badanie tych cywilizacji, czy odkryłeś w którejkolwiek z nich coś nieoczekiwanego, co okazało się trudne w adaptacji?

Zawsze mieliśmy ogromne problemy z reprezentowaniem kultur bez żadnych pisemnych zapisów. Zawsze chcieliśmy uwzględnić wczesną kulturę rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej, taką jak mieszkańcy Missisipi, ale nigdy nie mieliśmy pojęcia, jak stworzyć przywódcę takiej cywilizacji, która nie pozostawiła żadnej dokumentacji na temat konkretnych ludzi. Na szczęście nasza nowość Cywilizacja VII podejście polegające na luźnym łączeniu przywódców z cywilizacjami rozwiązało ten problem. Teraz z mieszkańcami stanu Missisipi można połączyć dowolnego przywódcę, chociaż szczególnie polecani są inni rdzenni przywódcy Ameryki Północnej, tacy jak Tecumseh i Pachacuti.

Zdjęcie: Firaxis Games/2K

Czy są cywilizacje/przywódcy/okresy, które zawsze chciałeś uwzględnić, ale nie miałeś jeszcze okazji – a może nie miałeś tego, ponieważ zbyt trudno byłoby je dostosować?

Ze względu na oryginalną strukturę Civ, w której od początku do końca grasz tą samą cywilizacją, zawsze staliśmy przed twórczym wyzwaniem polegającym na ustaleniu, którą „wersję” imperium wybrać jako reprezentatywną w całej historii. Sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana, gdy mamy do czynienia z cywilizacjami, których nie było 4000 lat p.n.e., takimi jak Ameryka.

Właśnie to pomaga nam rozwiązać Ages — dzieląc historię na odrębne, grywalne rozdziały i osadzając każdą Erę w określonych częściach historii, możemy wybrać cywilizacje, które istnieją w Epoce i pokazać, jak imperia powstają, upadają, rosną i ewoluują. Cywilizacja taka jak Songhai, która być może nie jest dziś tak dobrze znana w kulturze popularnej, miała w swoich czasach ogromny wpływ – i doskonale pasowała do epoki eksploracji jako przedstawicielka ówczesnej Afryki Zachodniej.

Czy zespół kiedykolwiek rozważał odwrotność tego, na co się zdecydował w związku ze zmianą mechaniki nowego lidera? (Oznaczałoby to grę wieloma przywódcami, ale tą samą cywilizacją.)

Rozważaliśmy to podejście, ale gwałtownie napotkaliśmy kilka problemów. Gdybyśmy mieli różnych przywódców w różnych Wiekach, ale zachowalibyśmy tę samą cywilizację, ograniczalibyśmy się do wybierania jedynie cywilizacji, które mają wyraźną reprezentację we wszystkich trzech Wiekach – jak Chiny czy Indie. Gdybyś miał na przykład wybrać Amerykę, który przywódca przewodziłby Ameryce w roku 4000 p.n.e.? Albo dzisiejsi Inkowie?

Jesteśmy również świadomi, iż przy tak wielu rzeczach zmieniających się z Epoki na Epokę, ważne jest, abyście mieli spójne doświadczenie. Odkryliśmy, iż zrozumienie przez większość graczy tego, co dzieje się w grze Civ, koncentruje się na przywódcach — Gilgamesz był twoim przyjacielem, w przeciwieństwie do Sumerów. jeżeli przywódca pozostaje taki sam na przestrzeni wieków, możesz stworzyć narrację o swoich przeciwnikach, ponieważ pozostają oni niezmienni.

Zdjęcie: Firaxis Games/2K

Czy będą jakieś mechanizmy powiązane z ideologią? A może zostanie to zdegradowane do zagadnień obywatelskich, jak np Cywilizacja 6?

Tak! Niedawno w naszej transmisji na żywo z epoki nowożytnej ujawniliśmy, iż ideologie odgrywają w tej epoce kluczową rolę. Zasadniczo, po przestudiowaniu obywatelskiej teorii politycznej, możesz wybrać ideologię, w której będziesz się realizować, i będziesz w niej uwięziony przez resztę gry. Ma to ogromny wpływ na przebieg stosunków dyplomatycznych z innymi przywódcami; wspólne ideologie wzmacniają sojusze, podczas gdy sprzeczne powodują tarcia. Ideologia odgrywa również dużą rolę na ścieżce dziedzictwa militarnego epoki nowożytnej, jednej z dróg, którymi możesz podążać, aby odblokować ostateczne warunki zwycięstwa w grze.

Od premiery Cywilizacja 6widzieliśmy dwie gry próbujące rzucić wyzwanie płaszczowi 4X (Ludzkość I Tysiąclecia). Czy jest coś konkretnego, czego zespół Civ mógł się nauczyć z tych tytułów, a może z innych tytułów, które na przestrzeni lat czerpały inspirację z Civ?

Bardzo interesujące było obserwowanie, jak inne gry z przestrzeni 4X radzą sobie z niektórymi z tych samych pytań, którym my się przyglądamy, i obserwowanie, jak gracze reagują na ich rozwiązania. Dla Cywilizacja VIImamy tę wyjątkową zaletę, iż mamy bardzo długą historię gier w ramach naszej własnej serii, a co za tym idzie, nasze wysiłki w Cywilizacja VII naprawdę skupiamy się na znalezieniu sposobów na ulepszenie niektórych słabości, które zidentyfikowaliśmy w naszych własnych tytułach. Mamy nadzieję, iż stworzymy kolejną grę Civ, która przetrwa próbę czasu.

Czy jest coś, o co chciałbyś, żeby ktoś cię zapytał, ale nikt tego nie robi?

Myślę, iż może pytanie: „Jaka część Twojego tygodnia pracy sprawia Ci najwięcej frajdy podczas tworzenia gry Civ?” Musiałbym odpowiedzieć naszymi wtorkowymi popołudniowymi sesjami dla wielu graczy. Organizujemy je regularnie przez cały czas trwania projektu, a dzięki naszemu nowemu systemowi Ages mecze w trybie wieloosobowym można zakończyć w ciągu 2-3 godzin. Dzięki temu te sesje są jeszcze bardziej interesujące, jak możesz sobie wyobrazić!

Cywilizacja 7 ukaże się 11 lutego na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X i Windows PC.



Source link

Idź do oryginalnego materiału