Sklep z grami Epic jest wreszcie na komórce. Następnie firma planuje dodać funkcje, które sprawią, iż ludzie będą chcieli z niej korzystać – zarówno na urządzeniach mobilnych I komputer.
Kluczową rzeczą, którą Epic Games chce wprowadzić, jest to, co szef sklepu Steve Allison nazywa „ramy społecznościowe” — pomyśl o rodzajach funkcji społecznościowych i czatów, które widzisz na konsolach lub Steam.
„Nasze funkcje społecznościowe na PC są do niczego” – mówi Allison w wywiadzie dla Krawędź. „Nazwijmy to po imieniu”. Funkcje społecznościowe to „bateria, która zasila”. Fortnite” – mówi Allison, a Epic chce „przejąć te sprawdzone w boju ramy społeczne i przenieść je wyżej Fortnite aż do poziomu sklepu.” Pomysł jest taki, iż będziesz mógł organizować imprezy i rozmawiać ze znajomymi z Epic Games na różnych urządzeniach, co teoretycznie oznacza, iż znajomi korzystający z systemów Android, iOS i PC będą mogli spędzać czas za pośrednictwem platformy Epic Games (nie tylko Fortnite).
Być może jednak poczekamy trochę, aby wypróbować funkcje społecznościowe, ponieważ Allison twierdzi, iż pojawią się one dopiero co najmniej po lecie 2025 r.
Niebawem Epic planuje udostępnić swój program bezpłatnych gier na urządzenia mobilne w czwartym kwartale (który, jeżeli patrzysz w kalendarz, przypada na ten kwartał!). W odróżnieniu od komputerów PC, na początku bezpłatne gry mobilne mogą nie być oferowane co tydzień, choć prawdopodobnie będą cotygodniowe gdy Epic uruchomi narzędzia do samodzielnego publikowania w swoim sklepie mobilnym. (Ta funkcja prawdopodobnie zostanie uruchomiona w pierwszej połowie 2025 r., powiedziała Allison we wtorkowym panelu o godz Nierealny Festiwal.) Niektóre bezpłatne gry mogą być dostępne tylko na Androidzie ze względu na opłatę za podstawową technologię Apple, która może żądni programiści z kosztami, których mogą nie być w stanie pokryć.
Gry innych firm mają pojawić się także w mobilnym sklepie Epic Games Store w czwartym kwartale (wcześniej Allison planowała premierę na grudzień). Podczas panelu Unreal Fest Allison powiedziała, iż Epic zamierza udostępnić od 10 do 50 gier w momencie premiery. Tak, to szeroki zakres, mówi Allison Krawędź iż głównym „czynnikiem bramkowym” jest wdrażanie płatności. Ponieważ większość programistów mobilnych korzysta z platform przetwarzania płatności Google lub Apple, muszą korzystać z platform przetwarzania płatności Epic lub innych. Jednak podczas przemówienia Unreal Fest firma Epic udostępniła jedną grę, która pojawi się w sklepach mobilnych: ARK: Ostateczna edycja mobilna.
Wydaje się, iż Epic ogólnie rzecz biorąc rozwija się, ogłaszając podczas przemówienia, iż osiągnął rekord 70 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie we wrześniu. Biorąc jednak pod uwagę przeszkody, jakie napotykają producenci telefonów Apple i Android przy instalowaniu sklepów innych firm na swoich platformach mobilnych, firma Epic nie odnotowuje oczekiwanej liczby instalacji w sklepach mobilnych.
Przy uruchomieniu sklepów mobilnych w sierpniuAllison powiedziała, iż celem Epic jest osiągnięcie 100 milionów nowych instalacji mobilnych w Epic Games Store do końca roku, ale Sweeney powiedział niedawno iż liczba instalacji mobilnych wynosi zaledwie 10 milionów. Allison uważa, iż nowe funkcje, które pojawią się w czwartym kwartale, mogą zachęcić większą liczbę użytkowników do przezwyciężenia trudności. Dodaje jednak, iż w obliczu trudności osiągnięcie tych 100 milionów instalacji do końca roku „jest prawdopodobnie niemożliwe”.