Era wyłączności na konsole dobiega końca, gdy Square Enix dołącza do Ubisoftu w ramach strategii jednoczesnego wydawania

cyberfeed.pl 3 tygodni temu


Wygląda na to, iż era wyłączności na jedną platformę, która nękała branżę gier od 2010 roku, dobiega końca. O tej informacji wisiało już od jakiegoś czasu, a Square Enix już wcześniej potwierdziło, iż jej gry będą pojawiać się wcześniej zarówno na PC, jak i na Xboxie, ale teraz studio gier potwierdziło, iż więcej jego tytułów ukaże się jednocześnie na większej liczbie platform . To następuje później Podobny komunikat wydał Ubisoft w sprawie premiery Assassin’s Creed Shadows po opóźnieniu i odrobinie kontrowersji.

Wiadomość od Square Enix pojawiła się w wywiadzie dla japońskiego sklepu 4gamer.net, w którym Naoki Yoshida ze Square Enix potwierdził, iż strategia okazała się korzystna pod względem przyciągania większej liczby graczy do gier firmy, co dodatkowo wyjaśnia, iż ​​komputery PC są największą publicznością gier. Gra, o której Yoshida wspomniał w wywiadzie, była nadchodzącą grą Fantastyczny Neo wymiar— nadchodząca gra CRPG opracowana przez Mistwalker Corporation i opublikowana przez Square Enix, z planowaną premierą na wielu platformach 5 grudnia 2024 r. — jednak Yoshida wydaje się sugerować, iż ta nowa polityka będzie miała zastosowanie do większej liczby gier w przyszłości. Wygląda na to, iż zarówno zapowiedź Square Enix, jak i Ubisoftu podyktowana jest motywacjami komercyjnymi.

Podczas wywiadu Yoshida nawiązał do faktu, iż strategia jednoczesnego uruchamiania dodała więcej pracy po stronie deweloperskiej, prawdopodobnie z powodu jednoczesnego tworzenia i przenoszenia gry, chociaż skomentował, iż dodatkowa praca jak dotąd opłaciła się ze względu na ze zwiększonym wzrostem zainteresowania konsumentów. Według SteamDB, Fantasian Neo Dimension ma w tej chwili nieco ponad 2000 obserwujących na Steamie, choć prawdopodobnie wynika to z faktu, iż jest to nowe IP w niszowym gatunku. Yoshida spodziewa się, iż gra turowa przyciągnie największą publiczność na Nintendo Switch.



Source link

Idź do oryginalnego materiału