PIONER miało zadebiutować jeszcze w 2023 roku. Twórcy postanowili jednak kilkukrotnie przełożyć datę premiery, by w maksymalnym stopniu dopieścić swój produkt. Pracowali m.in. nad funkcjami gry wieloosobowej, kampanią fabularną oraz cutscenkami. W międzyczasie na stronie gry ruszyły już zapisy do zamkniętych testów w tym tytule.
PIONER jawi się jako produkcja MMO stawiająca mocny akcent na mechaniki PvE i PvP. Graczom przyjdzie eksplorować mroczny świat inspirowany sowiecką epoką. Twórcy zafundują bogaty system progresji, wspomnianą wcześniej warstwę fabularną, system craftingu, personalizacji broni i elementy zabawy opierające się na rasowym survivalu. Wisienką na torcie ma być ogromny otwarty teren (50 kilometrów kwadratowych) do plądrowania i badania w nim rozmaitych anomalii.Reklama
Najważniejsze pytania i odpowiedzi o PIONER - rosyjskiej grze survivalowej
W sekcji Q&A deweloperzy gry postanowili odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania ze strony fanów. Dowiedzieliśmy się m.in., iż tytuł zaoferuje tryb solo. Kampanię będzie można przejść w pojedynkę bez wchodzenia do stref PvP. PIONER obsługiwać będzie czat tekstowy i głosowy; podzielony na kilka wariantów np. regionu czy przynależności do klanu.
Początkowo PIONER zadebiutuje na platformie PC (Windows i Linux). Po czasie swoją premierę zaliczy też na konsolach nowej generacji. Twórcy nie przewidują rozgrywki międzyplatformowej dla "zachowania równowagi". Często pytano także o system zakupów i mikropłatności w grze. Twórcy od razu zaznaczają, iż planowane są tylko i wyłącznie przedmioty kosmetyczne do zakupienia, nie inicjujące gameplayu pay-to-win.
PIONER w momencie premiery będzie posiadał wbudowane oprogramowanie anty-cheat zapobiegające oszustom. Z czasem po premierze studio GFA Games ma w zamiarze wdrażać regularne aktualizacje i patche balansujące rozgrywkę. Premiera gry nastąpi w 2025 roku, choć dokładniejsza data nie pozostało znana. Nad konkurentem STALKER-a 2 pracuje ponad 100 osób.