Zdjęcie: Forza Horizon 5

Długo wyczekiwany debiut wyścigowej serii Forza na konsolach Sony wiąże się z pewnymi wymaganiami, które nie spodobają się fanom PS. Jak wynika z najnowszych informacji udostępnionych przez twórców, gra będzie dostępna wyłącznie dla posiadaczy cyfrowych kont Microsoft.
Opublikowane niedawno szczegóły na stronie producenta ujawniają, iż gracze chcący cieszyć się meksykańskimi krajobrazami w Forza Horizon 5 na PS5 będą musieli przejść przez procedurę łączenia profili. System sprawdzi podczas pierwszego uruchomienia gry, czy użytkownik posiada konto Microsoft i w razie potrzeby przeprowadzi przez proces jego utworzenia oraz powiązania z istniejącym profilem PlayStation Network.
Warto zaznaczyć, iż proces ten jest nieodwracalny w kontekście przypisania do konkretnego konta. Gracze są dodatkowo przestrzegani, iż po rozłączeniu obu profili, ponowna aktywacja będzie możliwa wyłącznie z wykorzystaniem tego samego konta Microsoft, które zostało pierwotnie połączone.
I jak wam się to widzi?
Sytuacja komplikuje się dodatkowo, gdy weźmiemy pod uwagę brak synchronizacji postępów między platformami. Oznacza to, iż choćby posiadając tę samą grę na konsolach różnych producentów, będziemy zmuszeni do prowadzenia oddzielnych rozgrywek. Podobne ograniczenia dotyczą także wersji dostępnej w sklepie Steam, co stawia pod znakiem zapytania sensowność utrzymywania jednolitego systemu kont.
Trzeba również pamiętać o konieczności posiadania aktywnej subskrypcji PlayStation Plus. Ponadto, producent nie przewiduje wydania fizycznej wersji gry na płycie.
Premiera zaplanowana na 29 kwietnia 2024 roku wpisuje się w nową strategię Microsoftu, polegającą na stopniowym udostępnianiu dotychczasowych tytułów ekskluzywnych odbiorcom korzystającym z konkurencyjnych platform. Podobne rozwiązanie zastosowano przy okazji premiery Sea of Thieves na PS5, gdzie również wymaga się połączenia z kontem Microsoft.
https://dailyweb.pl/death-stranding-2-z-pelnym-zwiastunem-i-data-premiery-to-bedzie-moja-gra-roku/
Wymogi wzbudzają mieszane odczucia w społeczności, która pamięta podobne działania ze strony Sony. Paradoksalnie, PlayStation w ostatnim czasie zliberalizowało swoje podejście, rezygnując z przymusu logowania się do PSN w kilku głośnych produkcjach PC, takich jak Helldivers 2, God of War Ragnarök czy odświeżona wersja Horizon Zero Dawn.
Podczas gdy Microsoft dąży do ujednolicenia doświadczeń poprzez wymóg posiadania konta niezależnie od platformy, Sony zdaje się stopniowo odchodzić od podobnych restrykcji dla graczy PC, reagując na wcześniejszą krytykę tej praktyki.