Nie każdą historię można przeżyć samotnie. Czasami bohater potrzebuje przyjaciela lub folii, a posiadanie postaci towarzyszących to świetny sposób, aby to osiągnąć. Dlatego poświęciliśmy trochę czasu, aby spojrzeć wstecz na ogromną kolekcję towarzyszy gier z ostatnich lat i zawęziliśmy wybór do kilku nielicznych. To pierwsza klasa w Galerii sław towarzysza gier wideo firmy Polygon, znakomitego wyróżnienia dla najlepszych kumpli w tym medium.
Jeśli chodzi o kwalifikację kandydatów, ogólnie kategoryzujemy towarzyszy jako postacie, które towarzyszą graczowi przez większą część gry — lub przynajmniej są dostępne do wyboru jako członkowie drużyny — i mają wymierny wpływ na resztę gry. Postanowiliśmy także ograniczyć pierwszą klasę kandydatów do jednego na franczyzę, aby lista nie była zapełniona znajomymi z BioWare. Przyszli kandydaci mogą pochodzić z szerszej puli, ale klasa inauguracyjna może cieszyć się blaskiem reflektorów.
Te ograniczenia oznaczały, iż czerpaliśmy głównie z gier RPG, takich jak klasyki BioWare, ale niektóre dzikie karty z gatunków przygodowych gier akcji i survival horrorów również się sprawdziły. Po rozważeniu mnóstwa obsad zespół Polygon zebrał się, aby wybrać kolejne inauguracyjne zajęcia w Galerii sław Video Game Companion. Kandydaci zostali zaproponowani ze względu na różne zalety i nie są wymienieni w określonej kolejności.
Galeria sław towarzyszących grom wideo na rok 2024 klasa
Garrus Vakarian, Mass Effect 3
Garrus i Shepard to dwaj najlepsi przyjaciele w kosmosie i to jest piękne. Garrus to kosmiczny gliniarz z luźną armatą, który walczy z byciem w cieniu Sheparda, a także Paragonem lub Renegatem. Zawsze trzymam go w moim oddziale. —Cass Marshall
(Nominowani także z serii Mass Effect: Mordin Solus, Liara T’Soni)
Lae’zel, Baldur’s Gate 3
Och, Lae’zel! Nie wyobrażam sobie, żeby ją zostawić po Nautiloidie. Jest odważna, pryncypialna i całkowicie przerażona. Lae’zel w końcu walczy ze swoją wiarą, a gracz może poprowadzić ją przez całą gamę scenariuszy, zarówno triumfalnych, jak i tragicznych. Świetne przypomnienie, iż kłująca powierzchnia może ukryć złote serce. —CM
(Nominowany także przez BG3: Shadowheart, Astarion, Karlach, Gale)
Varric Tethras, Dragon Age 2/Inkwizycja
Varric to kolejny najlepszy przyjaciel, ale taki, który czuje się znacznie lepiej, stojąc samotnie. Spotykamy Varrica w Kirkwall. Jest on uprzejmym, czarującym i pracowitym krasnoludem o wielkich ambicjach. Ten facet potrafi najlepiej przekomarzać się w branży i cieszę się, iż powrócił jako pełnoprawny członek partii Inkwizycja. —CM
(Nominacja także z serii Dragon Age: Morrigan, Żelazny Byk)
Arcade Gannon, Fallout: New Vegas
Arcade Gannon, dobroduszny lekarz i filozof z tajemniczą przeszłością, to postać tragiczna. Gracz może skazać go na żałosny, szekspirowski los lub pomóc w podniesieniu jego wizji dobroczynności i dobrobytu na pustkowiach. W świecie pełnym oportunistów i najemników miło jest znaleźć mężczyznę, który po prostu chce pomóc. —CM
Abelard, Warhammer 40K: Nieuczciwy handlarz
Jako Seneszal Zbuntowanego Kupca, Abelard jest najlepszym towarzyszem podróży lub śmierci. jeżeli nie masz ochoty przedstawiać się uciążliwym NPC-om, Abelard wkroczy i ogłosi Lorda Kapitana. jeżeli wskażę wroga – od najniższego brudu po demona wielkości domu – Abelard rusza, by go powalić. On jest największym czynnikiem umożliwiającym i moim ukochanym. —CM
(Nominowany także przez Nieuczciwy handlarz: Marazhai)
Kim Kitsuragi, Disco Elizjum
Detektyw z zasadami i idealny heteroseksualny mężczyzna Dyskoteka Elizjumbohater katastrofy, Kim, jest absolutną rozkoszą. To kretyn, który lubi palić jednego papierosa, krawiectwo i pracę mechaniczną… ale ma też bystry umysł, ostry język i niezachwianą wolę. jeżeli grasz prawdziwym draniem, ma on jedne z najbardziej niszczycielskich dialogów, jakie kiedykolwiek widziałem w grach. Król. —CM
Nie przyjąłbym kulki za żadnego z dziesiątków ludzi, którzy zostają w tym czasie skoszeni Upadek Tytana 2kampanii, ale zanim pojawiły się napisy końcowe, wiedziałem, iż umrę za Beetee’ego. To coś więcej niż tylko chora przejażdżka lub czołg na nogach, BT-7274 bardziej przypomina niezwykle inteligentnego 7-tonowego dobermana, oferując dowcipne przekomarzania się i wgląd w twoją obecną sytuację. —Alicja Jovanée
Varl, Horyzont Zakazany Zachód
Chwila Horyzont Zakazany Zachódtowarzysze zwykle gadają trochę za dużo jak na mój gust. Nigdy nie zirytowało mnie towarzystwo Varla — nie tylko dlatego, iż jego dialogi są zabawne, ale także dlatego, iż jego historia o stracie i tym, jak znalazł miłość w Zo, rzuca światło na łagodniejszy stronie Aloy. Ich wzruszająca przyjaźń sprawia, iż jego szybka i bezsensowna śmierć w ostatnich godzinach gry uderzyła jeszcze bardziej. —Zoë Hannah
Trudno nie kochać posiadania Ostatni z nas, część 1Ellie będzie u Twojego boku podczas poruszania się po świecie pełnym grzybowych zombie i napędzanych apokalipsą megalomanów. Jej dialogi są mądre i momentami dziecinne, ale pisarz Neil Druckmann z powodzeniem pozwala jej być naiwną i jednocześnie zatwardziałą, co przydaje się narracyjnie, gdy gracz przejmuje kontrolę nad Ellie w Część 2. —ZH
Atreus, bóg wojny Ragnarök
Nie możesz mieć zabawy z tatą bez dobrego dziecka. Atreus, syn Kratosa, może na początku być kapryśnym nastolatkiem, ale doceniam to, jak sprawiamy wrażenie, jak zmienia się i dojrzewa w trakcie gier. Jak moja koleżanka Nicole Clark połóż to„Czy Atreus mógłby stawić czoła krokodylemu Drekiemu, mając u boku tylko Sindriego? Prawdopodobnie nie. Czy Atreus mógłby się tym zająć? dwa Dreki, tak jak potrafi Kratos? Absolutnie nie. Czy gdybym miał wybór, rozegrałbym całą grę jako Atreus? Absolutnie. Skradając się jako nastolatek, który myśli on wie wszystko o wojnie, to zdecydowanie dobry pomysł, który nikogo nie rozgniewa ani nie doprowadzi do śmierci. —Ana Diaz
Koromaru, Persona 3 Załaduj ponownie
Koromaru może być swego rodzaju maskotką Osoba 3ale jest też kimś znacznie więcej. Jest lojalny! On jest mądry! To pies z mieczem! A spędzanie z nim ograniczonego czasu zawsze jest prezentem — niezależnie od tego, czy chodzi o dotykanie życia nieznajomych na ulicy, czy oglądanie z nim telewizji, aby lepiej zrozumieć jego głębokie emocje. To dobry chłopak. —Kallie Plagge
Kiedy w pierwszym sezonie Telltale’s przedstawiamy przestraszoną Clementine Chodzące trupyszybko okazuje się, iż będziemy musieli nauczyć Clem, jak przetrwać w brutalnej postapokalipsie. Każda lekcja pozbawia ją części niewinności i naiwności, ale zwiększa szanse na przeżycie. Obserwujemy, jak Clem zmienia się z bezbronnego dziecka w bezdusznego ocalałego, a w ciągu czterech sezonów gry staje się wybitnym przykładem rozwoju postaci w grach. —AJ
Królewna Śnieżka, Wilk wśród nas
Ilekroć w grę wchodzą moralnie dwuznaczne decyzje, zawsze ważne jest, aby mieć towarzysza, który wyzywa cię za twoje bzdury, a Snow z Telltale’s Wilk wśród nas zapewnia niezbędną folię dla czasami nieznośnych, twardych detektywistycznych nonsensów Bigby’ego. Były romantyczny partner bajkowego buta gumowego, Snow zawsze szuka pozytywnego rozwiązania na zatłoczonych smogiem ulicach Fabletown. —AJ
Wyróżnienia honorowe to postacie, z którymi fajnie się podróżowało, ale nie były tak zapadające w pamięć i wywierały taki wpływ, jak ich rówieśnicy w Galerii sław. Towarzysze z wyróżnieniem mieli w sobie coś czarującego, czy to upodobanie Ashley do chowania się do śmietników, czy też doskonałe wyczucie czasu Elizabeth w rzucaniu eliksiru zdrowia, i zasłużyli na odrobinę pochwały za ich usługi. Tym razem po prostu przegapili wprowadzenie, ale być może dołączą do Galerii sław Video Game Companion w przyszłych zajęciach.
Elizabeth, BioShock Infinite
Parvati, Światy zewnętrzne
Towarzysz gier wideo Hall of Shame
Sala Wstydu jest dla towarzyszy, którzy absolutnie nie trafili w sedno. Postacie te próbowały wypełnić wygodną rolę znajomego towarzysza, ale nie udało im się to. Te postacie stanowią absolutnie najgorszą możliwą tępą rotację; są albo zbyt rozmowni, albo zbyt okropni, albo po prostu nieprzyjemni, by sobie z nimi poradzić. Aby docenić róże najlepszych towarzyszy, musimy przetrwać ciernie ich mniej udanych kolegów.
Tallis, Wiek Smoka 2‘S Znak Zabójcy DLC: Po prostu uważam, iż to dziwne, iż możesz flirtować i całować niesamowitą dolinową wersję Felicji Day! Mam też zemstę przeciwko dowolnej postaci niebędącej główną postacią, która zajmuje obowiązkowe miejsce w drużynie. Co masz na myśli mówiąc, iż nie mogę zabrać mojego chłopaka, brata i najlepszego przyjaciela na to eleganckie przyjęcie? Kto rozładuje napięcie bez Varrica? —Petrana Radulović
Paimon, Uderzenie Genshina: Nieustanne (i ogólnie nieprzydatne) wysokie ćwierkanie Paimona stało się tak znienawidzonym elementem w moim domu, iż udało jej się dręczyć mojego partnera, który choćby nie gra w tę grę. Do dziś uważam, iż najlepsza część Uderzenie Genshina był moment, w którym Venti kpił z niejponieważ ktoś trzeba było ją umieścić na miejscu. -OGŁOSZENIE
Oghrenie, Dragon Age: Początek – Przebudzenie: Och, Oghrenie. Ten facet jest jedynym towarzyszem, któremu się to udaje Budzenie z Początkii jest strasznie do bani. Przynajmniej w Początkigra rozpoznała, iż jest śmieciem. Budzenie uważa swoje lubieżne sposoby bycia i pijacką osobowość za zabawne. kilka jest rzeczy gorszych niż postać z komiksu, która nie jest zabawna, i cieszę się, iż Oghren łaskawie zniknął z serii Dragon Age po tym strasznym bisie. —CM
Morgana, Osoba 5: Kocham koty i uwielbiam postacie z maskotek. Morgana z Osoba 5 stał się pierwszym wyjątkiem od tej osobistej zasady. Nie tylko chwilami jest dla Jokera powściągliwym dupkiem, ale jest też dziwnie napalony? -OGŁOSZENIE
Kaczor Donald, Serca Królestwa: Jako dziecko jednym z moich ulubionych „filmów” był nagrany w telewizji maraton krótkich spodenek Kaczora Donalda, który od początku wzbudził sympatię do tego sfrustrowanego ptasiego Everymana. Uwielbiam Kaczora Donalda. Z wyjątkiem Kaczora Donalda w grach Kingdom Hearts, który jest bezużyteczny w walce, a na dodatek wypija wszystkie moje mikstury many. PO CO? CO ZROBIĆ, DONALDZIE? Jesteś na ławce rezerwowych. Ja, Goofy i Tron skopiemy tyłki. —Zuzanna Polo