Ghost of Yōtei, najnowsze dzieło Sucker Punch Productions, zbiera pochwały od twórców gier z Japonii. Dyrektorzy odpowiedzialni za takie tytuły jak Nioh, Rise of the Ronin czy Dragon’s Dogma, wyrażają swój podziw dla tej samurajskiej przygody.
Ghost of Yōtei chwalone przez japońskich deweloperów
Od momentu premiery, Ghost of Yōtei, nowa gra od Sucker Punch Productions, gwałtownie zyskała uznanie, zwłaszcza w Japonii. Dyrektor Team Ninja, Fumihiko Yasuda, znany z pracy nad Nioh oraz Rise of the Ronin, ciepło wypowiedział się na temat tytułu. Podczas wydarzenia Archipel Caravan Game, Yasuda wspomniał, iż czerpie przyjemność z gry, a co więcej, jego rodzinne miasto leży blisko prawdziwego Tsushimy, co potęguje jego zamiłowanie do serii od Sucker Punch. Zdradził również, iż chciałby stworzyć grę osadzoną w regionie Hokkaido.
Hideaki Itsuno, dyrektor odpowiedzialny za Devil May Cry i Dragon’s Dogma, pomimo braku osobistych doświadczeń z Ghost of Yōtei, wyraził swoje wysokie zadowolenie z materiałów przedstawionych w zwiastunach gry.
Ghost of Yōtei jest w tej chwili dostępne jako tytuł ekskluzywny na PlayStation 5 i zebrał bardzo pozytywne recenzje. Sucker Punch Productions choćby wydało zwiastun z akoladami, świętując osiągnięty sukces krytyczny.
Speaking at the Archipel Caravan Game event, Team Ninja’s Fumihiko Yasuda and Devil May Cry & Dragon’s Dogma Director Hideaki Itsuno praised Ghost of Yotei!
Yasuda-san said he is currently playing Ghost of Yotei and he himself wanted to make a game set in Hokkaido. He also said… pic.twitter.com/AFQDFIRFbz
— Genki (@Genki_JPN) October 5, 2025
Przyszłość serii: Japonia i katany to podstawa
W kontekście przyszłości serii szef studia Brian Flemming jasno określił wizję dla kolejnych odsłon. W wywiadzie podkreślił, iż nie wyobraża sobie gry z serii Ghost rozgrywającej się poza Japonią. Dla Flemminga japońskie realia i katana jako główne narzędzie walki są kluczowe dla tożsamości serii.
„Uważamy, iż rdzeniem bycia Ghostem jest dzierżenie katany, to część esencji” – wyjaśnił Fleming. „Nie możemy sobie wyobrazić gry Ghost osadzonej, powiedzmy, w feudalnej Europie. To nie miałoby sensu. Jest mnóstwo gier osadzonych tam, ale to nie jest to, czym jest gra Ghost.”
Fleming dodał, iż naturalne piękno Japonii również odgrywa integralną rolę w kształtowaniu tożsamości serii. Oznacza to, iż przyszłe gry mogą eksplorować różne okresy historyczne Japonii, ale zawsze z zachowaniem tych podstawowych elementów, które uczyniły serię Ghost wyjątkową. Dyrektor artystyczna Ghost of Yōtei, Joanna Wang, również podkreślała znaczenie kolorystyki, w tym roli koloru żółtego w palecie kolorów gry.
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!

1 miesiąc temu














