Poprawka ograniczająca użycie moda w Wrota Baldura 3 jest w drodze na wersje gry na PlayStation 5 i Xbox Series X, twórcę Larian Studios ogłoszony 14 listopada. Studio twierdzi jednak, iż wszystko w imię „zapobiegania”.[ing] niestabilność, zmniejszona wydajność i awarie.”
Nadchodząca łatka, która nie ma jeszcze daty premiery, ograniczy liczbę modów Wrota Baldura 3 gracze konsolowi mogą włączyć około 100, powiedział rzecznik Larian firmie Polygon. Zapisy zawierające ponad 100 modów w momencie wypuszczenia poprawki będą tymczasowo uniemożliwiane do czasu przywrócenia dostępu przez kolejne aktualizacje. To powiedziawszy, powrót do danych zapisów gry przez cały czas będzie wymagał odinstalowania modów, aby spełnić nowe limity.
To nie pierwszy raz Wrota Baldura 3 na konsolach musiało pójść na wyjątkowe ustępstwa, których nie ma na PC. Ogromnie popularną grą RPG była pseudokonsola dostępna wyłącznie na PlayStation 5 przez trzy miesiące, nie dlatego, iż Sony zawarło jakąkolwiek umowę z Larianem, ale dlatego, iż Microsoft wymagana parzystość cech między grami na Xbox Series X i Xbox Series S powstrzymywało tę pierwszą, podczas gdy programiści mieli problemy z zapewnieniem współpracy na podzielonym ekranie w przypadku tej drugiej. Microsoft w końcu ustąpił i pozwolił Wrota Baldura 3 na Xbox Series S bez tego.
Chociaż sytuacja z modami jest oczywiście kłopotliwa, obsługa modów na konsolach jest przez cały czas stosunkowo rzadka. Nie krępuj się rób dalej Wrota Baldura 3 swój własnyale zachowaj pewien umiar. PlayStation i Xbox wciąż mają przed sobą długą drogę, aby zapewnić taką samą swobodę, jak komputery PC.