GTA 6 przewyższy choćby Red Dead Redemption 2. Ta gra to będzie obłęd

9 godzin temu
Zdjęcie: GTA 6


Najnowsze doniesienia sugerują, iż nadchodzący Grand Theft Auto 6 znacząco podnosi poprzeczkę w dziedzinie grafiki, przewyższając choćby wysoko cenione Red Dead Redemption 2, które do dziś wygląda fenomenalnie. Według leakera, który podzielił się informacjami na platformie X, gra prezentuje całkowicie nową jakość wizualną.

Rozwój gier wideo na przestrzeni lat wyznaczał kolejne kamienie milowe w technologii grafiki i symulacji. Obecnie, gdy zbliża się premiera najnowszej części serii Grand Theft Auto, możemy zaobserwować, jak znacząco rozwinęła się ta dziedzina.

Postęp widoczny jest szczególnie w symulacji środowiska miejskiego. Gra umożliwia wejście do około 40% struktur w grze. Pozostałe 60% obiektów wykorzysta rozbudowaną fizykę zniszczeń, co przypomina mechaniki znane z gier takich jak „Battlefield" czy „Rainbow Six: Siege", jednak na znacznie większą skalę.

Tylko pamiętajmy, iż gracze PC ponownie będą czekać ;)

Najbardziej zauważalnym elementem jest złożony system symulacji pogodowych. O ile poprzednie części serii oferowały podstawowe efekty atmosferyczne, nowa odsłona wprowadza rozbudowaną symulację wiatru, która wpływa na zachowanie elementów otoczenia – od znaków drogowych po przechodniów poszukujących schronienia przed żywiołem. Fizyka pojazdów została gruntownie przepracowana. System uwzględnia nie tylko model samochodu czy jego modyfikacje, ale również rozkład masy – dodatkowi pasażerowie czy ładunek w bagażniku realnie wpływają na adekwatności jezdne. System uszkodzeń wykracza poza kosmetyczne zarysowania – gwałtowne zderzenia mogą skutkować odpadaniem elementów karoserii, a choćby rozpadem pojazdu na części. Istotne zmiany zachodzą w systemie ekwipunku. Dotychczas gracze dysponowali nieograniczonym arsenałem broni. Nowe podejście wprowadza realistyczne ograniczenia – postać może nieść określoną liczbę broni (pistolet, dwa karabiny, nóż) oraz plecak na dodatkowy sprzęt. Pozostałe wyposażenie należy przechowywać w pojazdach, co wprowadza element planowania. https://dailyweb.pl/amd-na-ces-2025-wielkie-zapowiedzi-male-konkrety/ Zmiany widać też w interakcji ze sztuczną inteligencją mieszkańców miasta. System reakcji NPC został rozbudowany – przechodnie reagują na nietypowe zachowania gracza, włącznie z wzywaniem policji po zauważeniu podejrzanych sytuacji. Nie chodzi już wyłącznie o poprawę grafiki, ale o stworzenie spójnego, reagującego na działania gracza środowiska. Podobne próby podejmowały już inne studia – CD Projekt Red w „Cyberpunku 2077" czy Bethesda w „Starfield" – jednak skala i poziom szczegółowości w nowym GTA wyróżnia się na ich tle. Warto też zauważyć, iż te ulepszenia nie służą tylko efektowi wizualnemu - mają realny wpływ na rozgrywkę i sposób, w jaki gracze będą podchodzić do różnych wyzwań w grze. Technologia nie służy już tylko estetyce, ale przede wszystkim pogłębieniu doświadczenia z rozgrywki.
Idź do oryginalnego materiału