Data premiery Into the Emerald Dream
Into the Emerald Dream zadebiutował w Hearthstone 25 marca 2025 roku.
Omówienie najważniejszych zmian
Na swoim YouTube Hearthstone opublikowano obszerny materiał, w którym deweloperzy tłumaczą najważniejsze nowości wprowadzone w ramach Into the Emerald Dream.
Cena
Podobnie jak większość zawartości w Hearthstone i wszystkie inne ekspansje, Into the Emerald Dream jest darmową aktualizacją gry. Wprowadzono jednak aż 145 nowych kart dostępnych w nowych paczkach. Zdobycie wszystkich kluczowych jednostek może zająć nowym lub powracającym graczom dużo czasu. W sklepie Hearthstone dostępne są w rezultacie nie tylko paczki z Into the Emerald Dream, ale również zestawy kart w bardziej opłacalnych cenach. Reklama
Ponadto, razem z Into the Emerald Dream pojawił się nowy Tavern Pass, odpowiednik battle passa w Hearthstone. Za 20 dolarów można wykupić wersję premium tego karnetu, która zapewnia od razu dodatkowe 10% zdobywanego doświadczenia. Na przestrzeni całego Tavern Passa można odblokować liczne karty z nowej ekspansji.
145 nowych kart
Jak przystało na ekspansję w Hearthstone, Into the Emerald Dream to przede wszystkim nowe paczki i nowe karty. Tym razem jest ich aż 145, wszystkie podzielone na różne rodzaje, klasy postaci i poziomy rzadkości. Najrzadsze, legendarne karty w Into the Emerald Dream to Wild Gods, silne postaci znane doskonale ze świata Warcrafta. Wśród nich znajduje się chociażby Aviana, Elune’s Chosen, Goldrinn czy Agamaggan.
Jedną z nowości Into the Emerald Dream jest fakt, iż karty o słowach kluczowych “Choose One", wcześniej dostępne wyłącznie w asortymencie Druidów, teraz trafiły do pozostałych klas. Spark of Life, Lightmender czy Grace of the Greatwolf to przykłady wcześniej niedostępnych kart, które otwierają wszystkie klasy postaci na jeszcze więcej możliwości.
Imbue i Dark Gifts - nowe słowa najważniejsze
Wśród wspomnianych 145 kart znajdują się liczne karty z dwoma, charakterystycznymi dla Into the Emerald Dream słowami kluczowymi - Imbue oraz Dark Gift. Imbue jest wynikiem siły World Tree, które otrzymali Druid, Hunter, Mage, Paladyn, Priest oraz Shaman. Kiedy któraś z tych klas pierwszy raz zagra kartę ze słowem kluczowym Imbue, jej Hero Power zmieni się na alternatywną, odpowiadającą klasie postaci umiejętność.
Dla przykładu: ulepszony Hero Power Magów to Blessing of the Wisp. Za dwa many przyzywamy Wispa (jednostka kosztująca 0 many ze statystykami 1/1) i zadajemy jeden punkt obrażeń losowemu rywalowi. Każda kolejna karta Imbue sprawia, iż umiejętność wzmacnia się o jeden punkt. Po drugiej zagranej karcie Imbue Blessing of the Wisp za 2 many przyzwie 2 Wispy i zada 2 punkty obrażeń losowym celom.
Dark Gift z kolei to wzmocnienie kart o słowie kluczowym “Discover", do których dostęp mają Death Knight, Demon Hunter, Warlock oraz Warrior. Dark Gift zapewnia dodatkowe wzmocnienie odkrytym jednostkom. Łącznie możemy trafić jeden z dziesięciu różnych wzmocnień - od dodatkowego ataku i lifesteala, przez szarżę, aż po Reborn, Elusive czy Taunt.
Nowe talie
Od premiery Into the Emerald Dream minęło na razie tylko kilka dni. Weterani Hearthstone oraz twórcy internetowi głęboko analizują już jednak metę i przyglądają się nowym kartom. Na przestrzeni ostatnich dni powstały więc dziesiątki nowych, eksperymentalnych talii. Powyższy wątek na Reddicie to regularnie aktualizowany przegląd talii popularnych streamerów. o ile robicie właśnie pierwsze kroki w Into the Emerald Dream, warto rzucić okiem na to, co robią topowi gracze.