W skrócie:
Polska siedziba Infinity Ward odegrała istotną rolę w rozwoju Black Ops 6. Kraków był sercem prac nad technologiami wizualnymi.PS5 Pro wprowadza szereg usprawnień do Black Ops 6, takich jak PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) czy Screen-Space Global Illumination (SSGI).Zespół Digital Foundry odwiedził Infinity Ward Poland, aby zobaczyć kulisy pracy nad grą.
Polska jako technologiczne centrum Call of Duty
Nie wszyscy gracze zdają sobie sprawę, jak istotną rolę odegrała Polska w powstawaniu Call of Duty: Black Ops 6. Krakowskie studio Infinity Ward Poland stało się jednym z kluczowych ośrodków rozwoju technologicznego dla serii. Podczas wizyty zespołu Digital Foundry w krakowskiej siedzibie firmy zaprezentowano szczegóły technologii, które podniosły poprzeczkę dla tego tytułu.Reklama
Call of Duty: Black Ops 6, które zostało wydane w kluczowym momencie - tuż przed premierą PlayStation 5 Pro - wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, które pozwoliły na wykrzesanie pełni potencjału nowego sprzętu. Dzięki pracy polskiego zespołu gra zyskała na szacie wizualnej i rozwiązaniach technicznych.
PS5 Pro - nowa era Call of Duty
Nowa generacja konsol przyniosła szereg usprawnień wizualnych, które zadebiutowały właśnie w Black Ops 6. PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) to jedna z kluczowych technologii, dzięki której gra osiąga dynamiczną rozdzielczość 4K z zachowaniem płynności obrazu. Globalne oświetlenie, cieniowanie oraz odbicia ekranowe również przeszły znaczącą ewolucję.
Krakowski zespół opracował zaawansowane metody symulacji światła, w tym Screen-Space Global Illumination (SSGI). Technika ta pozwala na realistyczne odwzorowanie odbić światła między obiektami, dzięki czemu sceny mają bardziej naturalny wygląd. W efekcie każda misja, od ciasnych korytarzy po rozległe pola bitew, zyskuje na immersji.
Infinity Ward Poland - serce technologii Call of Duty
Podczas wizyty w krakowskim biurze Digital Foundry miało okazję zajrzeć za kulisy pracy studia. Jednym z najciekawszych elementów był "biały pokój" - laboratorium, w którym każda funkcja silnika gry jest testowana w izolacji. Symulacja oświetlenia, deformacja terenu czy efekty cząsteczkowe są analizowane i udoskonalane, zanim trafią do gry.
Weather Grade Volumes (WGV) to kolejna innowacja, która wyróżnia Black Ops 6. System ten pozwala na odwzorowanie realistycznych śladów błota, wody czy śniegu na postaciach i otoczeniu. W kampanii te detale dodają realizmu, a w trybie multiplayer mogą choćby zdradzać miejsce ostatniego pobytu przeciwnika.
Technologia w akcji - deformacje i efekty otoczenia
Deformowalne tereny, w tym ślady na śniegu czy trawie, to jeden z efektów pracy zespołu w Krakowie. Dzięki zaawansowanym technikom tessalacji gracze mogą zostawiać trwałe ślady na powierzchniach. Dodano również zaawansowane efekty związane z wodą i szkłem. W Black Ops 6 każde rozbicie szyby jest unikalne, a jej struktura zmienia się w zależności od liczby i siły uderzeń.
Nie można też zapomnieć o symulacji warunków pogodowych. Na przykład oleiste ślady po wybuchach czy krople deszczu osiadające na postaciach są efektem precyzyjnych obliczeń voxelowych. To drobiazgi, które w dynamicznej rozgrywce mogą umknąć uwadze, ale świadczą o ogromnym zaangażowaniu zespołu.
Nowe możliwości w PS5 Pro
Wersja gry na PS5 Pro oferuje również tryb VRR z technologią anti-lag, opracowaną wspólnie z Sony. Dzięki temu gra działa płynniej, zmniejszając opóźnienia między ruchem kontrolera a obrazem na ekranie. To innowacyjne rozwiązanie wykorzystuje "niewykorzystany czas klatki", co pozwala osiągnąć większą płynność w wymagających scenach.
W trybie 120 Hz Black Ops 6 rezygnuje z niektórych usprawnień wizualnych, aby skupić się na maksymalnej płynności obrazu. Gracze mogą cieszyć się stabilnym działaniem w 120 klatkach na sekundę, co znacząco wpływa na komfort rozgrywki, szczególnie w trybie wieloosobowym.
Polski wkład w globalny sukces
Call of Duty: Black Ops 6 to projekt globalny, nad którym pracowały zespoły z całego świata, ale to właśnie Polska odegrała wyjątkową rolę w jego powstawaniu. Krakowskie studio Infinity Ward Poland stało się kluczowym punktem na mapie technologicznej rozwoju serii.
A Call of Duty: Black Ops 6 to oczywiście przede wszystkim multiplayer. W naszej recenzji skupiliśmy się na trybie wieloosobowym. Autor tekstu podsumował grę tymi słowami: