Legendarni dowódcy część 1: Lütjens i Kuźniecow

rykoszet.info 2 tygodni temu

Cześć!

Dziś rozpoczniemy nową serię na stronie – omawianie legendarnych dowódców dostępnych w grze. Po wrześniowym wypuszczeniu Panamerykańskiego kapitana zrobiło się ich całkiem sporo, bo aż 10! W tym cyklu spojrzymy delikatnie na ich rys historyczny, dostępność, opłacalność w wyborze oraz talenty. Postaram się też przedstawić propozycje okrętów, na których sprawdzą się najlepiej, wraz z drobnym wyjaśnieniem dlaczego. Przy czym jednocześnie zaznaczam – niekoniecznie muszą się one pokrywać z Waszymi wyborami. W tym zestawieniu nie pojawią się lotnie oraz suby – jest ich po prostu zbyt mały wybór lub w niektórych nacjach nie ma ich wcale. Dlatego nie przedłużając – zapraszam do lektury, dziś na tapetę weźmiemy jednych z najstarszych przedstawicieli, czyli Nikołaja Kuźniecowa oraz Günthera Lütjensa!

Günther Lütjens

Rys historyczny

Gunther Lutjens (1889-1941) był niemieckim admirałem, który odegrał kluczową rolę w Kriegsmarine podczas II wojny światowej. Urodził się 15 lutego 1889 roku w Hamburgu. Po wstąpieniu do Kaiserliche Marine w 1907 roku, gwałtownie awansował dzięki swoim umiejętnościom dowódczym oraz zdolnościom strategicznym. Lutjens był znany ze swojego perfekcjonizmu i dbałości o szczegóły, co czyniło go szanowanym liderem.

Największą sławę przyniosła mu operacja z udziałem pancernika „Bismarck” w 1941 roku. Lutjens dowodził tym legendarnym okrętem, który stał się symbolem niemieckiej potęgi morskiej. Po zatopieniu brytyjskiego krążownika „Hood” w majowej bitwie, „Bismarck” stał się celem dla Royal Navy, która podjęła zmasowaną akcję w celu jego zniszczenia. Ostatecznie, pancernik został zatopiony 27 maja 1941 roku w dramatycznej bitwie, w której Lutjens zginął, co stanowiło znaczący cios dla niemieckiej marynarki.

Ciekawostką jest, iż Lutjens był zapalonym miłośnikiem muzyki klasycznej, a w szczególności utworów Richarda Wagnera. Jego pasja do sztuki kontrastowała z brutalnymi realiami wojny, a muzyka często towarzyszyła mu w trudnych chwilach. Lutjens wierzył, iż sztuka może wpływać na morale i motywację załogi, co odzwierciedlało jego unikalne podejście do dowodzenia. Mimo tragicznego końca, jego dziedzictwo jako stratega oraz miłość do muzyki pozostają częścią jego skomplikowanej osobowości, czyniąc go postacią fascynującą zarówno na polu bitwy, jak i w życiu osobistym.

W grze

W grze jest jednym z najdłużej dostępnych dowódców. Można go kupić bezpośrednio, za 175.000 węgla. Jest on również jednym z najbardziej uniwersalnych dowódców, posiada talenty, które można aktywować na prawie każdej klasie (poza subami) okrętów. Poniżej dokładna lista dostępnych talentów aktywowanych w grze:


Günther Lütjens

Historyczny dowódca

Ładowniczy baterii dodatkowej: Aktywuje się raz na bitwę po trafieniu okrętów przeciwnika 100 razy pociskami baterii dodatkowej, -15% czas ładowania baterii dodatkowej
Ładowniczy baterii głównej: Aktywuje się raz na bitwę po trafieniu okrętów przeciwnika 140 razy pociskami baterii głównej, -10% czas ładowania baterii głównej
Nieugięty: Aktywuje się każdorazowo po wykryciu trzech okrętów przeciwnika. Przywraca 300 HP/sek, Czas działania równy jest poziomowi okrętu w sekundach
Ekspert uzbrojenia lotniczego: Aktywuje się raz na bitwę po trafieniu przeciwnika 30 razy uzbrojeniem lotniczym, Czas przygotowania samolotów -10%
Zapobiegawcze utrzymanie
  • −45% Ryzyko poważnego uszkodzenia modułów (bazowo −30%).
  • +20% Przeżywalność baterii dodatkowej i stanowisk przeciwlotniczych (bazowo +15%)
Nasmarowane tryby zwiększa szybkość obrotu głównych wież
  • +20% dla niszczycieli i krążowników (bazowo +15%)
  • +25% dla pancerników (bazowo +20%).
Ulepszone doładowanie silnika Zwiększa czas trwania doładowania silnika o 7.5% dla eskadr lotniczych (bazowo +5%).
Personalizacje
Kolorowe smugi pocisków, Proporzec oraz Flara Sygnałowa

Głównym jego zastosowaniem są okręty tworzone pod baterię dodatkową. 100 trafień baterią dodatkową na wysokich tierach pancerników można stosunkowo gwałtownie osiągnąć. Dzięki temu mamy pasywny boost do dodatkowej, która jest główną cechą tychże okrętów. Miało nie być o lotniskowcach, ale tu trzeba o nich wspomnieć, ponieważ mamy do nich dedykowany talent. Po trafieniu 30 razy dowolnym uzbrojeniem lotniczym skracany jest czas przygotowania samolotów. Nie polecam jednak stosować tego do drzewkowych lotni niemieckich – jest to zwykłe marnowanie kapitana.

Nie zapominajmy o poprawionych atrybutach. jeżeli chcemy nim grać pod dodatkową można spojrzeć na zapobiegawcze utrzymanie, które sprawi iż nasza dodatkową będzie dłużej żyć, przez co będziemy dłużej zadawać z niej uszkodzenia. Jednak jeżeli chodzi o atuty to bardziej odczuwalna jest różnica przy nasmarowanych trybach. Ciężkie, niemieckie krążki na pewno je odczują (zdarza się iż brakuje tej prędkości obrotu podczas zmiany kursu). Ale jeżeli chcecie go przypisać do linii Elbinga to również mocno wzrośnie wam komfort gry, jego wieże kręcą się strasznie wolno.

Propozycje okrętów

Pancerniki

Schlieffen, Schliffen i jeszcze raz Schlieffen. Nowsza linia pancerników niemieckich cechuje się większym naciskiem na dodatkową kosztem przeżywalności. Po włączeniu talentu i naładowaniu Adrenaliny (sam okręt lubi zbierać mocne buły) dodatkowa zamienia się w karabin maszynowy, który sprawia sporo frajdy. Z powodu słabej przeżywalności często potrafi nam uratować cztery litery kolejny z talentów, aktywowany co trzy wstęgi „Wykrycie”. 3000 PW na okręcie, który posiada ledwo 76.100 bazowych PW sprawia, iż można jeszcze chwilę skorzystać z dodatkowej i niejednokrotnie dzięki temu wykończyć kolejny okręt. Dlatego sugeruję również, żeby była to bazowa linia dla Lütjensa – nigdzie lepiej się nie sprawdzi.

Krążowniki

Przy tej klasie miałem małą zagwozdkę, ponieważ wszystkie najlepsze wybory sprowadzały się do….zgadza się, okrętów premium. Zależnie od tego, które z umiejętności chcemy wykorzystać, i jakie okręty mamy w porcie. Nie da się nie zacząć od najnowszego Hildebranda – jest to jedyny okręt na którym jesteśmy w stanie odpalić wszystkie talenty. Sprawia to, iż okręt który jest lekko przegięty staje się jeszcze mocniejszy. Z drugiej strony, dobrym wyborem pod dodatkową może być rzadki i niedoceniany Admirał Schröder – aktualnie całkiem sporo ich pływa na rankedach. Jednak jeżeli nie posiadacie żadnego z nich warto się zainteresować Mainzem – 140 trafień można stosunkowo gwałtownie osiągnąć, przez co mamy prawie co bitwę boost do przeładowania.

Niszczyciele

Osobiście używam go na Z-39, aby jeszcze bardziej poprawić jego możliwości. Jednak sprawdzi się dobrze na niszczycielach artyleryjskich – wspomniany wcześniej Elbing – lub Z-42, którym również łatwo osiągnąć 140 trafień. dla wszystkich z nich najbardziej przydatna będzie praktycznie nieskończona naprawka, aktywowana po 3 wykryciach. Pozwala nam na nawiązanie bezpośredniej walki z innymi niszczycielami artyleryjskimi.

Nikołaj Kuźniecow

Rys historyczny

Nikołaj Kuźniecow (1904-1974) był radzieckim admirałem, który odegrał znaczącą rolę w Marynarce Wojennej ZSRR podczas II wojny światowej i w okresie zimnej wojny. Urodził się 22 stycznia 1904 roku w Petersburgu i wstąpił do marynarki w 1922 roku. Kuźniecow gwałtownie awansował, dzięki swoim umiejętnościom dowódczym oraz strategicznemu myśleniu, stając się jednym z najbardziej wpływowych oficerów w radzieckiej flocie.

Największą sławę przyniosła mu jego rola podczas bitwy o Moskwę oraz później w operacjach na Morzu Czarnym. Kuźniecow był znany ze swojej umiejętności podejmowania szybkich i skutecznych decyzji w trudnych warunkach, co przyczyniło się do sukcesów radzieckich na morzu. Po wojnie stał na czele floty i przyczynił się do modernizacji marynarki, w tym wprowadzenia lotniskowców do radzieckiej floty.

Ciekawostką jest, iż Kuźniecow był pierwszym radzieckim admirałem, który zdołał przeprowadzić operację desantową na wrogie wybrzeże, podczas gdy większość jego przeciwników wolała walczyć na morzu. Operacja „Taman” miała na celu zdobycie półwyspu Taman, strategicznego obszaru w pobliżu Cieśniny Kerczeńskiej. Kuźniecow, jako dowódca Floty Czarnomorskiej, zainicjował działania, które obejmowały zarówno bombardowania, jak i lądowanie wojsk na wybrzeżu. Dzięki starannemu planowaniu i koordynacji, udało się zrealizować desant, który zaskoczył niemieckie siły, w efekcie czego radzieckie oddziały zdobyły najważniejsze tereny. Jego dziedzictwo jako dowódcy i wizjonera pozostaje ważnym elementem historii radzieckiej floty.

W grze

Kolejny z pierwszych dostępnych dowódców, również kosztujący 175.000 węgla. Względem poprzednika ma on kilka poprawionych umiejętności i bardziej uniwersalny zestaw talentów:


Nikołaj Kuźniecow

Historyczny Dowódca

Rezerwa awaryjna: Aktywuje się po zdobyciu osiągnięcia „Pierwsza Krew”;+1 Liczebność sprzętu eksploatacyjnego okrętu oraz eskadry
Wola zwycięstwa: Aktywuje się raz na bitwę, jeżeli PW twojego okrętu 10%, czas trwania 15s:
  • Gasi pożary, zalania, naprawia moduły, blokuje naprowadzanie torped przez okręty podwodne
  • PW okrętu na sekundę +0,35%
  • Rozrzut pocisków przeciwnych okrętów wystrzeliwywanych w kierunku Twojego okrętu +20%.
Specjalista od sprzętu eksploatacyjnego zmniejsza czas przeładowania sprzętu eksploatacyjnego o 10% (bazowo 7.5%).
Personalizacje
Kolorowe smugi pocisków, Proporzec, Flara sygnałowa

Wszystkie z nich mogą być aktywowane na każdym okręcie. Wiele okrętów radzieckich skupia się wokół wysokiej przeżywalności – i Kuźniceow rownież ją podnosi. Najważniejszym atutem jest Wola Zwycięstwa, którą aktywować możemy w prawie każdej bitwie. Zapewnia nam dodatkową, automatycznie włączaną Grupę Naprawczo-Ratunkową, przywraca cześć PW oraz zwiększa rozrzut pocisków skierowanych w naszą stronę. Pozwala to na częste wyjście z opresji, które na innym okręcie zakończyłyby się wyprawą do portu. Warto zaplanować włączenie takiego atutu (szczególnie na pancernikach). jeżeli widzimy, iż nasze PW zbliża się do granicy 10% i nie zejdziemy przy tym można odczekać kilka sekund na aktywację aby oszczędzić sobie „eRkę” na inny moment i przy pomocy naprawki odnowić jeszcze więcej PW.

Mamy również dodatkowe ładunki materiałów za osiągnięcie „Pierwsza Krew” które też dość często są się zdobyć jeżeli RNG nam trochę dopomoże.

Sugerowane okręty

Pancerniki

Tu mamy oczywistość – Kuźniecow sprawdzi się praktycznie na każdym z nich. Dobrym pomysłem będzie wykorzystanie go na linię Kremlina, który spędza sporo czasu w centrum wydarzeń.I tym bardziej w trakcie bitwy warto „zaplanować” użycie Woli zwycięstwa, ponieważ mamy ograniczoną ilość „Grupy Naprawczo-Ratunkowej”. U mnie jest on przyporządkowany do Lenina, i pod niego mam lekko zmienione perki względem drzewkowych okrętów. Jednak tak jak wspomniałem, będzie pasować gdziekolwiek.

Krążowniki

Zalecam skupić się na linii do Pietropawłowska niż Niewskiego. Ze względu na długi czas pożaru często dodatkowe gaszenie potrafi uratować tyłek w krytycznym momencie. Dodatkowo tak zrobiony kapitan będzie pasować do Stalingrada – stalowca, który wciąż daje radę choćby na rankedach. „Pierwsza Krew” potrafi wpaść jeżeli idzie nieostrożny niszczyciel na nas, i zostanie złapany radarem – zawsze to dodatkowy radar, naprawka i obrona przeciwlotnicza! Sam zastosowałem Kuźniecowa głównie do tej linii, a w przypadku pozostałych klas okupuje okręty premium.

Niszczyciele

Najlepszym wyborem dla tego kapitana będzie Delny. Niestety rozgrywkę na tym okręcie trzeba po prostu lubić- głównym wyborem wśród graczy jest naprawka zamiast dymu. Przy zastosowaniu talentów Kuźniecowa możemy dołożyć sobie aż dwie dodatkowe naprawki – jedną, w postaci Woli Zwycięstwa aktywowanej co bitwę oraz Rezerwy Awaryjnej, jeżeli względnie gwałtownie uda nam się pozbyć wrogiej niszczarki. Ma to swoje zalety – przy dobrym rozplanowaniu swojego PW jesteśmy w stanie jednocześnie naprawić się Grupą Naprawczą i talentem, co daje drugie życie pod koniec bitwy. jeżeli chodzi o moje preferencje, to wykorzystałem go w ten sposób na Chabarowsku (do którego nie trzeba mieć specjalnie przypisanego kapitana) a kwalifikację główną zostawiłem na inne typy okrętów.

Zachęcam do skorzystania z mojego Reflinka. Jesteście w stanie dzięki niemu dostać okręt premium VI tieru Repulse (bardzo fajny swoją drogą) zestaw premii ekonomicznych, kredyty konto premium i wiele innych fantów. Polecam wam również skorzystać w trakcie rejestracji z kodu IMPACTFORCE, który odblokuje wam łańcuch misji z główną nagrodą w postaci okrętu premium VII tieru Boise, astronomicznie 40 milionów kredytów i wiele więcej. Dla powracających graczy również polecam skorzystać z reflinka. jeżeli nie graliście ponad 90 dni otrzymacie 14 dni konta premium i kontener z okrętem premium V tieru.

Idź do oryginalnego materiału