Legendarni dowódcy część 3 – Halsey i Isoroku

rykoszet.info 2 godzin temu

Cześć!

Dziś kontynuujemy serię dotyczącą legendarnych dowódców w WoWs. Tym razem zajmiemy się dwoma dowódcami, których nie ma w bezpośredniej sprzedaży – Williamem F. Halseyem Jr. oraz Yamamoto Isoroku. Zanim jednak przejdziemy do samego omówienia kapitanów oraz perków warto przyjrzeć się też sposobowi ich zdobycia.

Dostępni są w ramach dwóch historycznych kampanii – „Yamamoto Isoroku” oraz „”Uderzaj mocno, uderzaj szybko, uderzaj często!”. Aby je podejrzeć należy wejść w zakładkę kampanie:

Po czym wybrać interesującą nas kampanię:

Każda z nich podzielona jest na pięć etapów. Aby ukończyć etap, musimy wykonywać zadania, które dostarczają gwiazdek. Uwaga – można jedno zadanie wykonywać wielokrotnie, i za każde ukończenie będziemy otrzymywać kolejną gwiazdkę. Po zdobyciu wszystkich wymaganych gwiazdek, należy ukończyć ostateczne zadanie by przejść do kolejnego etapu lub – w przypadku ostatniego etapu – otrzymać dowódcę.

Skoro już wiadomo jak zdobyć obu dowódców, to bez zbędnego przedłużania – zapraszam do lektur!

Yamamoto Isoroku

Rys historyczny

dmirał Yamamoto Isoroku był jednym z najwybitniejszych dowódców marynarki wojennej Japonii w czasie II wojny światowej. Urodził się 4 kwietnia 1884 roku na wyspach Ogasawara. Jako młody oficer w marynarce japońskiej, Yamamoto studiował na Uniwersytecie Harvarda w Stanach Zjednoczonych, co pozwoliło mu na zdobycie unikalnej perspektywy na zachodnią strategię wojskową. W swojej karierze wojskowej doszedł do stopnia admirała, stając się jednym z najbardziej wpływowych liderów wojskowych Japonii.

Yamamoto jest najbardziej znany z planowania ataku na Pearl Harbor 7 grudnia 1941 roku, który miał na celu zniszczenie amerykańskiej floty Pacyfiku. Jego strategia była odważna, ale również ryzykowna, ponieważ zakładała atak na dobrze przygotowaną bazę wojskową, co miało wywołać chaos i opóźnić amerykańską odpowiedź. Choć atak był chwilowym sukcesem, przyniósł także długofalowe straty, ponieważ wzbudził ogromną reakcję ze strony USA, które ostatecznie przyczyniły się do klęski Japonii w wojnie.

Ciekawostką jest to, iż Yamamoto, mimo swojej roli w ataku na Pearl Harbor, był przeciwnikiem idei wojny z USA. Był świadomy potęgi amerykańskiej gospodarki i siły militarnej, a także obawiał się, iż Japonia nie ma szans na długoterminowe zwycięstwo w starciu z takim przeciwnikiem. Z tego powodu jego decyzja o ataku była wynikiem politycznego nacisku, a nie osobistego przekonania o słuszności wojny.

Yamamoto zginął 18 kwietnia 1943 roku, kiedy jego samolot został zestrzelony przez amerykański myśliwiec podczas misji nad wyspami Solomona.

W grze

Yamamoto Isoroku był pierwszym legendarnym dowódcą wprowadzonym do gry. Jak już wcześniej było wspomniane, samego kapitana można zdobyć poprzez ukończenie kampanii „Yamamoto Isoroku”, która prowadzi nas przez historię admirała. Warto na niego spojrzeć przez pryzmat czasu – został wydany w aktualizacji 6.9, kiedy nie było linii do Harugumo, Bungo czy Yodo, a Yamato był jedną z częściej granych X. Zerknijmy więc na jego talenty:


Yamamoto Isoroku

Legendarny Dowódca

Rezerwa awaryjna Aktywuje się po zdobyciu osiągnięcia „Pierwsza Krew”. Liczebność materiałów eksploatacyjnych okrętu oraz eskadry +1
Drugi oddech Aktywuje się po zdobyciu osiągnięcia „Kraken uwolniony”:
  • +0.4% PW/s przez 120s
  • Czas przeładowania głównej baterii -34%
  • Czas przeładowania wyrzutni torped/samolotów -16%
Nasmarowane tryby zwiększa prędkość obrotu głównych wież:
  • +20% dla niszczycieli i krążowników (bazowo +15%)
  • +25%dla pancerników (bazowo +20%).
Zapobiegawcze utrzymanie
  • −45% ryzyko poważnego uszkodzenia modułów (bazowo −30%).
  • +20% Przeżywalność baterii dodatkowej oraz stanowisk przeciwlotniczych (bazowo +15%)
Personalizacje
Kolorowe smugi pocisków, Proporzec, Fajerwerki

Najlepszym ( i jednocześnie najrzadziej używanym) z talentów Isoroku jest Drugi oddech. zwykle jeżeli zdobywamy Krakena, dzieje się to pod koniec bitwy, kiedy okręty (w tym nasz) są mocno obite. Dodatkowa, mocna naprawka i bonus przeładowania potrafią zmienić bieg gry. Szczególnie na okrętach, które domyślnie tej naprawki nie posiadają – takich jak Shima czy Harugumo. Jednocześnie, skrócenie przeładowania o 34% w połączeniu z Adrenaliną oraz Wyścigiem zbrojeń pozwala na osiąganie absurdalnie krótkiego przeładowania rzędu 14-15s na Yamato. Rezerwa Awaryjna jest bliźniaczo podobna do talentu Kuźniecowa, posiada również ten sam warunek aktywacji. Tu jednak więcej zyskają krążowniki, które mają szeroki wachlarz Materiałów Eksploatacyjnych. Trzeba jednak uważać – okręty japońskie nie są tak twarde, jak ich radzieckie odpowiedniki, więc overpush po Pierwszą Krew może się skończyć jeszcze tragiczniej.

Propozycje okrętów

Pancerniki

Tak na prawdę do wyboru są dwie linie drzewkowe – Bungo i Yamato. Lepiej pasuje mi ten dowódca do Yamato – większa przeżywalność, więcej zyskuje z poprawionych Nasmarowanych Trybów i cała linia jest przyjemniejsza w odbiorze. Dodatkowo, kapitan zbudowany pod Yamato będzie pasować również do większości premek/okrętów specjalnych IJN – Musashi, Shikishima czy Hyuga będą budowane pod przeżywalność. Można się pokusić o zrobienie Iwami pod dodatkową i skorzystać z Zapobiegawczego Utrzymania, aby dłużej żyła nam dodatkowa. Ale raczej jest to meme build (jak Shikishima pod dodatkową) niekoniecznie sprawdzający się dla wszystkich.

Krążowniki

Dostępne są dwie linie – Zao i Yodo. jeżeli chodzi o grę na randomach oba prezentują się podobnie – mocne burzaki, dalekie torpedy, słaba przeżywalność. Na obu z nich dodatkowy materiał eksploatacyjny się przyda, ale warto sobie zadać jedno pytanie – jak często znajdziecie się nimi na tyle blisko, żeby zdobyć Pierwszą Krew bez spłynięcia na salwę. Warto zerknąć na build pod Atago – jest to jedna ze starszych, ale mocniejszych premek. Dodatkowo, przy losowaniu na niższe tiery o wiele łatwiej zdobyć Krakena, co daje temu okrętowi porządnego boosta zdolego odwrócić bieg bitwy.

Niszczyciele

Sam posiadam Yamamoto zrobionego do linii Harugumo, bardzo sobie go cenię. Jest to niszczyciel, który łatwiej odnajdzie się w early game przy walce o capy (oczywiście to też zależy od tego, jaki niszczyciel jest na przeciwko) ale tak jak wielokrotnie powtarzałem – wiele zależy od waszego stylu gry. Jednocześnie niszczyciele IJN premium prezentują się raczej przeciętnie w zestawieniu z niszczarkami premium innych nacji – o wiele ciężej jest skorzystać z atutów na takim Asashio niż chociażby Benhamie. Chociaż z drugiej strony Shima na pewno wiele zyska z dodatkowej prędkości obrotu wież, która nie powala. Mogę też polecić Wam nad zastanowieniem się nad Kitakaze – jeżeli nie posiadacie jego wersji STAR. Porównując na pewno bardziej wybija się na swoim poziomie niż jego sukcesor i sprawia większą frajdę z gry.

William F. Halsey Jr.

Rys historyczny

Admirał William F. Halsey Jr. był jednym z najwybitniejszych dowódców marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych podczas II wojny światowej. Urodził się 30 października 1882 roku w Elizabeth, New Jersey, a jego kariera wojskowa rozpoczęła się w 1904 roku, kiedy wstąpił do Akademii Marynarki Wojennej USA. Halsey gwałtownie awansował, stając się znanym z niezwykłej odwagi i zdecydowanego stylu dowodzenia. Podczas II wojny światowej zyskał sławę jako dowódca w rejonie Pacyfiku, gdzie odegrał kluczową rolę w walce z Japończykami.

Halsey zasłynął z dowodzenia w bitwach, które miały najważniejsze znaczenie dla losów wojny na Pacyfiku. Jego największym osiągnięciem było dowodzenie flotą amerykańską podczas bitwy o Midway w 1942 roku, która była przełomowym momentem w wojnie. Chociaż nie brał bezpośrednio udziału w samej bitwie (z powodu konieczności powrotu do bazy), to jego decyzje strategiczne w przygotowaniach do walki miały decydujące znaczenie dla zwycięstwa USA. Halsey stał również na czele amerykańskiej floty w bitwie o Leyte Gulf w 1944 roku, największej bitwie morskiej II wojny światowej.

Ciekawostką jest to, iż Halsey był znany z kontrowersyjnego podejścia do wojny. Jego odwaga w działaniu i czasem ryzykowne decyzje sprawiły, iż stał się postacią budzącą zarówno podziw, jak i krytykę. Znany był z braku cierpliwości do biurokracji i z agresywnego stylu dowodzenia, który nie zawsze był zgodny z formalnymi procedurami. Choć często podejmował ryzykowne decyzje, jego sukcesy na polu bitwy sprawiły, iż zyskał miano jednego z najwybitniejszych admirałów amerykańskich.

Po wojnie Halsey pozostał w marynarce, a jego wpływ na rozwój amerykańskich sił zbrojnych był ogromny. Zmarł 16 sierpnia 1959 roku, pozostawiając po sobie niezatarte ślady w historii marynarki wojennej USA.

4o mini
W grze


William F. Halsey Jr.

Legendarny Dowódca

Bezwzględny aktywuje się raz na bitwę po zdobyciu osiągnięcia „Wsparcie”:
  • -20% czas przeładowania głównej baterii
  • -20% czas przygotowania samolotów
  • -10% czas przeładowania wyrzutni torped
Niewykrywalny aktywuje się raz na bitwę po zdobyciu osiągnięcia „Dublet”
* -10% zasięg wykrywalności okrętu oraz eskadry
Nasmarowane tryby zwiększa szybkość obrotu głównych wież
  • +20% dla niszczycieli i krążowników (bazowo +15%)
  • +25% dla pancerników (bazowo +20%).
Wprawny ładowniczy Czas zmiany typu pocisków baterii głównej -60% (bazowo -40%).
Personalizacje
Kolorowe smugi pocisków, Proporzec, Fajerwerki

Sam Halsey, podobnie jak jego poprzednik posiada talenty mniej i bardziej potrzebne. Nie wiem czy warto korzystać na nim z Wprawnego ładowniczego. Na X tierach wielu amerykańców niestety ma dość szybkie przeładowanie, dlatego różnica 2-3s przy przeładowaniu 6s na krążkach nie zawsze jest warte straty jednego punktu. Jedyne miejsce, w których zrobi on różnicę to pancerniki – ale wydaje mi się, iż są lepsze perki do wyboru. Dużo za to daje talent „Bezwzględny’, na randomach dość łatwo zdobyć jest osiągnięcie „Wsparcie” paląc przeciwników krążkami. -20% przeładowania potrafi zamienić niektóre okręty w prawdziwy karabin maszynowy.

Propozycje okrętów
Pancerniki

Mamy dostępne 3 linie pancerników, do tego kilka unikatowych okrętów premium/specjalnych. Na pewno solidnym wyborem będzie Montana lub Maine – kilka celnych salw z cytadelami zapewni -20% przeładowania, plus Nasmarowane tryby są perkiem który warto wziąć pod ten okręt. Natomiast jednym z nietypowych (i niestety blokujących użycie na wielu jednostkach) dotychczas było zrobienie go pod dodatkową na Ohio. Niestety, uważam iż po wprowadzaniu Libertada Ohio stanęło mocno w cieniu nowego okrętu w kontekście dodatkowej, i nie warto za bardzo na niej polegać.

Krążowniki

Linia Desa góruje zarówno w randomach jak i w grze kompetytywnej nad Worcesterem. Jednakże stosunkowo niedawno pojawiła się dobra alternatywa dla Desa/Salema/Annapolis jaką jest Jacksonville. Wszystkimi tymi okrętami jesteśmy w stanie zdobyć zarówno Bezwzględnego, jak i Dublet. Dodatkowo, Jacksonville dzięki Instrukcjom jest w stanie skuteczniej podpalać okręty – nie trzeba korzystać na nim z IFHE aby penetrować pancerniki po pokładzie. W Wyścigu Zbrojeń z włączoną adrenaliną jesteśmy w stanie zamienić ten okręt w Forresta Shermana wśród krążowników.

Niszczyciele

Forrest Sherman najwięcej zyska, jeżeli jesteśmy w stanie w bitwie aktywować oba talenty. I Shermanem lepiej się będzie grało z kamuflażem na poziomie Shimy. Ale tym razem chciałbym omówić nietypowy przypadek, bo okrętu którego jeszcze nie ma, mianowicie Hulla. Według Devbloga posiadać on będzie największy kaliber wśród niszczycieli w grze – 203mm, takie same jak w Desie. Dzięki Bezwzględnemu będziemy w stanie poprawić przeciętny DPM, co w połączeniu z wysoką peną może dać interesujące połączenie. I ten sam przypadek co w Shermanie jeżeli chodzi o kamuflaż – schodzimy z nim na tyle nisko, iż jesteśmy w stanie świecić z niewidki większość przeciwnych niszczarek.

Zachęcam do skorzystania z mojego Reflinka. Jesteście w stanie dzięki niemu dostać okręt premium VI tieru Repulse (bardzo fajny swoją drogą) zestaw premii ekonomicznych, kredyty konto premium i wiele innych fantów. Polecam wam również skorzystać w trakcie rejestracji z kodu IMPACTFORCE, który odblokuje wam łańcuch misji z główną nagrodą w postaci okrętu premium VII tieru Boise, astronomicznie 40 milionów kredytów i wiele więcej. Dla powracających graczy również polecam skorzystać z reflinka. jeżeli nie graliście ponad 90 dni otrzymacie 14 dni konta premium i kontener z okrętem premium V tieru.

Idź do oryginalnego materiału