W raporcie możemy przeczytać m.in. cytat z wypowiedzi jednego z analityków, który mówi, iż “Activision okazało się rozczarowaniem” jeżeli chodzi o ogólne przychody firmy. Poproszeni o komentarz przez serwis insider-gaming.com, przedstawiciele obu firm stwierdzili, iż w raporcie brakuje pewnych informacji oraz “kontekstu”. Kontekst ten dotyczy tego jak firma radzi sobie od momentu zakupu, jak również jak wygląda aktualny stan gałęzi związanej z gamingiem w Microsofcie.
W czterech ostatnich raportach finansowych Microsoft osiągnął regularne wzrosty przychodów jeżeli chodzi o usługi i gry na Xboxa. W drugim kwartale roku fiskalnego 2024 przychód ten wzrósł o 61%, z czego 55% ma pochodzić właśnie z przejęcia Activision. W kolejnym kwartale wzrost wyniósł 62%, z czego 61% ma być efektem przejęcia. Dla Q4 jest to odpowiednio 61 % / 58%, a Q1 2025 to 61% / 53% wzrostu. Wychodzi więc na to, iż Activision odpowiada za ponad 85% wzrostu przychodów w każdym kwartale. Poza wpływem przejęcia Activision możemy też zobaczyć niewielki stały wzrost w postaci kilku punktów.
Szef Microsoftu, Satya Nadella odniósł się też do korzyści związanych z zakupem podczas ostatniego spotkania z inwestorami, które miało miejsce w październiku 20204.
Stwierdził też, iż firma jest „przygotowana na długoterminowy wzrost. jeżeli zaś chodzi o wyniki Game Passa, Nadella stwierdził, iż usługa osiągnęła rekordowy wynik nowych subskrybentów w dniu, kiedy zadebiutowało w niej Call of Duty: Black Ops 6Kontynuacja potężnej fali zwolnień w Microsofcie. Co poszło nie tak?. Game Pass osiągnął też rekord w 1 kwartale jeżeli chodzi o całkowity przychód i średni przychód na subskrybenta.
Jeśli zaś chodzi o sugestie płynące z raportu, jakoby w 2021 roku Nadella miał powiedzieć, iż firma całkowicie może zamknąć swoją aktywność w branży gier, to całkowicie tym słowom zaprzeczył. Microsoft ma cały czas być zaangażowany w tworzenie i wydawanie gier. Ma to być zresztą widoczne w zaangażowaniu graczy – miesięcznie ponad 500 milionów osób korzysta z gier i usług gamingowych oferowanych przez MS, a firma “widzi stały wzrost jeżeli chodzi o osoby korzystające z możliwości gry w chmurze”.